Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Kia Soul: Więcej soulu

Już poprzedni model mocno rzucał się w oczy, a niektórych nawet urzekał stylem. Nowy dorzuca lepsze zawieszenie i wyższą jakość wnętrza. Soczystsza Kia Soul już w salonach. 

Bogdan Czajkowski 2014-05-29

Prawie taka sama, a jednak całkiem nowa. Do zalet kompaktu nowa Kia Soul dorzuca większy prześwit, chociaż napędu 4x4 do niej się nie dokupi. Konstrukcję oparto na płycie podłogowej nowego Cee’da. I choć zawieszenie teraz jest bardziej komfortowe, nie takie twarde, auto lepiej się prowadzi.

Wybierać można spośród tylko dwóch silników 1.6: 132-konnego benzynowego i 128-konnego diesla. Bliższą znajomość zawarliśmy z dieslem, nietypowo zestawionym z 6-biegowym automatem. Taki duet okazał się całkiem sprawny, automat ochoczo, we właściwym momencie i bez szarpnięć zmieniał przełożenia. Niestety, do obiecywanego 6-litrowego zużycia paliwa nie udało się zbliżyć, średnio wyszło 8,4 l/100 km. Być może winne było kanciaste nadwozie stawiające opór wiatrowi.

Kokpit zyskał na jakości, jest bardziej „miękki”. I w nim, i na zewnątrz auta stylu dodaje lakier fortepianowy (nie w wersji podstawowej). Plus za koło dojazdowe i ładowność wynoszącą 600 kg.

Ceny Soula startują od 59 900 zł. To niemało, nawet jak na modnego crossovera. Za LED-y, alufelgi, dwukolorowe lakierowanie, grzaną kierownicę i czujniki cofania trzeba dopłacić. W standardzie – 6 poduszek, ESP, klimatyzacja manualna i elektryka wnętrza. Nowy Soul to auto wielu zalet, niebanalne, ale nietanie i nieoszczędne.

Bogdan Czajkowski

amis

Dane producenta Kia Soul 1.6 CRDi XL
Cena 86 900 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu turbodiesel, R4, 1.6
Pojemność skokowa 1582 cm3
Moc maks./przy obrotach 128 KM/4000 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 260 Nm/1900–2750obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia automatyczna
Osiągi
0–100 km/h 12,2 s
Prędkość maksymalna 177 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 6,0 l/100 km
Emisja CO2 158 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy crossover, długość x szerokość x wysokość 4140 x 1800 x 1593 mm bez relingów, rozstaw osi 2570 mm, masa własna 1331 kg, pojemność bagażnika 354/1367l, pojemność zbiornika paliwa 54 l.

Naszym zdaniem

Bogdan Czajkowski redaktor „auto motor i sport

Dopracowane zawieszenie i napęd, ładny wygląd i obszerne wnętrze. To jeden z lepszych crossoverów.
To polubisz - łatwa obsługa
To, co potrzebne jest w zasięgu ręki na konsoli środkowej i na kierownicy. I nie przesadzono z ilością przycisków. Bonusem są na konsoli gniazda AUX, USB i 12V.
Tego nie - Widoczność do tyłu
Wysoko umieszczona wąska szyba i szerokie słupki zabierają większość pola widzenia. Warto zaopatrzyć się w czujniki cofania.

 

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 59 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Redaktor Czajkowski wbrew temu, co sugeruje jego wiek, najwyraźniej nigdy nie jeździł Citroenem 2CV i nie ma pojęcia, jak to jest przewieźć kopę jaj po zaoranym polu. W Soulu mógłby sobie powybijać plomby... Oto czemu lepszym crossoverem była "Deux chevaux" w latach 50. XX wieku...

    airmatic, 2014-05-29 23:21:23
  • avatar
    zgłoś
    "... jeden z lepszych crossoverów" ja rozumiem, że może mi się podobać jedna marka bardziej, ja rozumiem chęć podlizania się koncernom (nie, tego tak do końca nie rozumiem), ja rozuimiem jeszcze inne różne dziwne opinie, no ale BEZ JAJ

    Pastuch, 2014-05-29 13:25:12
  • avatar
    zgłoś
    Poprzedni model był rewolucją stylistyczną w gamie Kii. Dziś nowa Kia Soul jest jeszcze ładniejsza, choć tak nie szokuje. Poprawiono m.in. zawieszenie i materiały we wnętrzu.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-05-29 10:00:24
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij