Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

LS = Luksus+Sport

Lexusa LS 460 z poprzednimi trzema generacjami modelu łączą, poza wizerunkiem, tylko poziome żebra osłony chłodnicy i znaczek firmowy. Reszta samochodu jest nowa, a tu i ówdzie nowatorska.

2007-02-23
Lexus LS 460 Wyznaczniki luksusu – dużo chromu, elektryczne domykanie drzwi i bagażnika, dwie końcówki wydechu.

Segment prestiżowych, luksusowych aut w Europie zdominowały niemieckie marki - Toyota Lexusem LS 460 staje w zapasy z Mercedesem, BMW i Audi.

Sylwetkę LS-a kreślono miękko, tworzą ją łagodne linie, a charakteru dodaje jej wysoki, "twardy" przód. Mocno pochylone szyby przednia i tylna, niskie boczne okna, krótka pokrywa bagażnika oraz wbudowane w zderzak rury wydechowe dopełniają drapieżności wyglądu.

Wnętrze, wykończone wysokiej jakości drewnem i skórą, jest wyposażone we wszystko, co występuje w tej klasie aut; jedynie bardziej skrupulatni dostrzegą brak opcji masażu w fotelach. Ergonomia i funkcjonalność są bez zarzutu, nieco może przeszkadzać - przy szybkim przekładaniu prawej stopy - niejednakowa wysokość pedałów przyspieszenia i hamulca.

Ośmiocylindrowy silnik benzynowy - standard w tej klasie - jest jednostką mocno zaawansowaną technicznie (patrz ramka); jego przeciętne pojemność skokowa (4,6 l), maksymalna moc (380 KM), czy maksymalny moment obrotowy (493 Nm) nie wróżą ekscytujących doznań czy specjalnej ekonomiczności. A jednak! Te dwie tony luksusu poruszają się szybko i sprawnie jak Subaru Impreza, jedynie bez doznań dźwiękowych i przenoszenia stanu nawierzchni na kręgosłup.

Do parametrów zespołu napędowego dostosowano wielowahaczowe, niezależne pneumatyczne zawieszenie. Wyposażono je w komplet elektroniki podwoziowej, ujętej w zintegrowany układ stabilizacji ruchu pojazdu VDIM (odłączalny), aktywnie wkraczający nie tylko w trudnych sytuacjach, ale również poprawiający komfort podróżowania - np. poprzez zmniejszenie przechyłów nadwozia w zakrętach. Auto ma zaawansowany, aktywny układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem VGRS; większym przy szybkiej jeździe, mniejszym podczas manewrowania. Dzięki niemu średnica zawracania ponadpięciometrowego LS-a wynosi tylko 10,8 metra.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciomiejscowy, czterodrzwiowy sedan, długość x szerokość x wysokość 5030 x 1875 x 1465 mm, rozstaw osi 2970 mm, masa własna 1945 kg, pojemność bagażnika 510 l.
SilnikBenzynowy, widlasty, ośmiocylindrowy, DOHC, 4 zawory na cylinder, pojemność skokowa 4608 cm3, moc 280 kW (380 KM) przy 6400 obr/min, maksymalny moment obrotowy 493 Nm przy 4100 obr/min. Napęd na koła tylne.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 5,7 s, prędkość maksymalna 250 km/h,średnie zużycie paliwa 11,1 l/100 km
CenaLexus LS 460 Elegance - 355 000 zł

Do masy i osiągów dostosowany jest układ hamulcowy ECB. Układy napędowy, zawieszenia, kierowniczy i hamulcowy komunikują się ze sobą, zwiększając bezpieczeństwo. Do zbierania niezbędnych danych zastosowano radary przedni i tylny, czujniki podczerwieni oraz kamery. Te umieszczone z przodu są częścią aktywnego tempomatu. Wykorzystano je również do budowy systemu antykolizyjnego. Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) rozpoznając zagrożenie zwiększa czułość układu kierowniczego i ciśnienie w układzie hamulcowym oraz sztywność zawieszenia i równocześnie alarmuje kierowcę o zagrożeniu. Gdy kolizja jest nieunikniona, uaktywnia hamulce i wstępnie napina pasy bezpieczeństwa. Układ monitorujący położenie kierowcy, gdy ma on głowę dłużej niż 15 s skierowaną w bok, ostrze- że sygnałem o konieczności skoncentrowania się na prowadzeniu.

Lexus stawia na bezpieczeństwo, natomiast nie daje żadnego wyboru co do silników. Są też tylko dwie wersje wyposa żeniowe - uboższa, tańsza o prawie 100 000 zł, pozbawiona jest części funkcji z zakresu bezpieczeństwa.

Czy ta perfekcyjna i kosztowna limuzyna obroni się skonfrontowana z przyzwyczajeniem Europejczyków do własnych produktów?

Tekst: Bogdan Czajkowski
Zdjęcia: Toyota

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 471 750 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Lexusa LS 460 z poprzednimi trzema generacjami modelu łączą, poza wizerunkiem, tylko poziome żebra osłony chłodnicy i znaczek firmowy. Reszta samochodu jest nowa, a tu i ówdzie nowatorska.
    auto motor i sport, 2007-11-27 13:42:48
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij