Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Lexus GS 300h: Abstynent

Nowa odmiana GS-a – 300h – pali najmniej w historii modelu, zapewniając przy tym tyle samo komfortu co inne wersje.

2014-03-19

Zespół napędowy hybrydowego Lexusa GS 300h składa się z 223-konnego silnika benzynowego oraz z jednostki elektrycznej. Auto najlepiej wywiązuje się z jazdy ze stałą prędkością – wtedy poziom hałasu w kabinie jest ultraniski. Irytuje natomiast jednostajne buczenie „benzyniaka” podczas przyspieszania, kiedy skrzynia CVT utrzymuje jego stałe obroty. Najbardziej liczy się fakt, że GS potrafi oszczędzać jadąc z niewielką prędkością, np. w korku – aby jednak silnik benzynowy się odłączył, a całą pracę przejął elektryczny, z pedałem gazu trzeba się obchodzić arcydelikatnie. Lexus zapewnia, że GS 300h potrzebuje średnio tylko 5,0 l/100 km – w realnym świecie ten wynik jest o 2-3 litry wyższy.

Na drodze pozamiejskiej auto zachęca raczej do zrelaksowanego stylu jazdy. Chociaż nadwozie prawie się nie przechyla, a układ kierowniczy pracuje bardzo pewnie, to w tym aucie nie szukasz sportowych wrażeń tylko komfortu. Poczujesz go zasiadając na regulowanym elektrycznie w 10 płaszczyznach (standard każdej wersji) fotelu, który może być podgrzewany i wentylowany – dla wygody obsługi tych funkcji do przycisków dorzucono ten z napisem „auto”, który sam decyduje o odpowiednim ustawieniu temperatury „podłoża”. Jeśli zdecydujemy się na najdroższą wersję (Prestige – od 306 200 zł), informacje z komputera mogą być pokazywane na wyświetlaczu typu head-up (nowość w GS-ie). Seryjne jest za to klimatyczne oświetlenie kabiny diodami LED, a także dwustrefowa „klima” czy kamera cofania. Zdecydowanie wart dopłaty (5700 zł) jest system audio Mark Levinson, który zamienia wnętrze GS-a w małą salę koncertową. Przyjemność oszczędzania kosztuje minimum 208 500 złotych.

Dane producenta Lexus GS 300h
Cena 208 500 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj silnika benzynowy, R4 i elektr.
Pojemność skokowa 2494 cm3
Moc maks. zespołu hybrydowego 223 KM
Maks. moment obr./przy obrotach 221 Nm/4200-5400 obr/min
Rodzaj napędu na tylne koła;
przekładnia bezstopniowa
Osiągi
0–100 km/h 9,2 s
Prędkość maksymalna 190 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 5,0 l/100 km
Emisja CO2 117 g/km
Nadwozie
4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość
x wysokość 4850 x 1840 x 1455 mm, rozstaw osi 2850
mm, masa własna 1735-1830 kg (w zależności od modelu),
pojemność bagażnika 468 l, pojemność zbiornika paliwa 66 l.

Naszym zdaniem

Szymon Piaskowski - redaktor „auto motor i sport”

To polubisz - Internet w kabinie
W czasach smartfonów i tabletów to świetna opcja. Szybkość i działanie „netu” zależą od zasięgu sieci 3G.

Tego nie - tylko dla czterech
Miejsca z tyłu jest dużo, ale tylko dla czterech osób – przestrzeń na nogi dla piątej ogranicza wysoki tunel.

Szymon Piaskowski

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 281 900 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Nowa odmiana GS-a – 300h – pali najmniej w historii modelu, zapewniając przy tym tyle samo komfortu co inne wersje.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-03-19 14:59:15
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij