Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Lexus GS 460 – Potęga „ósemki”

Nie dla każdego. GS 460, czyli klasa E według Lexusa. Komfort, wyposażenie oraz to, co najlepsze - duży, benzynowy silnik V8.

2008-10-29
Lexus GS 460 Jeśli Lexusowi czegoś brakuje, to ostrzejszego układu jezdnego.

Nowością w GS 460 jest układ napędowy przejęty z modelu flagowego LS. 4,6 litra i 8 cylindrów zasilanych benzyną to może nie jest najlepszy przepis na masową sprzedaż auta tej klasy w Europie, ale jeśli szukasz limuzyny, która z zewnątrz niczym, nawet wydechem, nie zdradza swoich 350 KM po maską - oto ona. Silnik charakteryzuje się świetną kulturą pracy, w każdej sytuacji dysponuje rezerwą osiągów i jest doskonale wyciszony, choć przy wyższych obrotach Lexus zostawia wyraźnie słyszalną ścieżkę dźwiękową.

Silnik współpracuje z 8-biegowym automatem, dość szybkim i świetnie sterowanym, tzn. nie żonglującym bez potrzeby biegami. Ze swojej strony, ciaśniej zestopniowane przełożenia pomagają zmniejszyć zużycie paliwa. Wiele zależy od stylu jazdy, ale jeśli duża "ósema" w aucie ważącym ponad 1,8 tony potrafi w miejskich korkach zużyć poniżej 18 l/100 km, to dla nas jest na tak. A po ostatniej "korekcie" cen GS 460 jest w swojej klasie najtańszym V8 na rynku.

Jeśli Lexusowi czegoś brakuje, to ostrzejszego układu jezdnego. GS jest świetny do podróżowania, ale nie do śmigania po zakrętach. Układ kierowniczy jest mdły, a kierunek jazdy auto zmienia ociężale. Za to komfort jest podkręcony do maksimum.

GS 460 wyposażono we wszystko, co do życia niezbędne, z systemem Pre-Crash włącznie. Lexusowa klasa E rynku nie zawojuje, ale paru miłośników dużych "ósemek" ma okazję znaleźć coś dla siebie.

Tekst: Roman Popkiewicz
Zdjęcia: Filip A. Lomet

DANE TECHNICZNE LEXUS GS 460

DANE TECHNICZNE LEXUS GS 460
Cena216 000 zł
KonkurenciMercedes E500, Volvo S80
Silnikbenzynowy, V8, 4.6
Moc/przy obrotach347 KM/6400 obr/min
0-100 km/h5,8 s
Prędkość maksymalna250 km/h
Zużycie paliwa11,0 l/100 km
Emisja CO2258 g/km
Silnikpoj. 4608 cm3, 460 Nm przy 4100 obr/min, skrzynia biegów 8A, napęd na tylne koła.
Nadwozie4-drzwiowy sedan, dług. x szer. x wys. 4850 x 1820 x 1430 mm, rozstaw osi 2850 mm, masa własna 1810 kg, ładowność 350 kg, poj. bagażnika 430 l.


Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 281 900 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    'Gustavus' napisał(-a):Gdyby Lexus byl produktem niemieckim (na szczescie nie jest) paini by tu z zachwytu a tak tendencyjnosc raz jeszcze tendencyjnosc 'malych polaczkow" ktorym Niemcy dali prace,bo przeciez "ams" jest witryna niemiecka,lesne dziadki!Calkowicie sie zgadzam!
    ~addam44, 2011-07-21 18:55:29
  • avatar
    zgłoś
    Gdyby Lexus byl produktem niemieckim (na szczescie nie jest) paini by tu z zachwytu a tak tendencyjnosc raz jeszcze tendencyjnosc 'malych polaczkow" ktorym Niemcy dali prace,bo przeciez "ams" jest witryna niemiecka,lesne dziadki!
    ~Gustavus, 2008-10-30 21:14:19
  • avatar
    zgłoś
    Nie dla każdego. GS 460, czyli klasa E według Lexusa. Komfort, wyposażenie oraz to, co najlepsze - duży, benzynowy silnik V8.
    auto motor i sport, 2008-10-29 10:53:39
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij