Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Lexus NX 200t Elite: Pierwszy z turbo

Lexus nie miał dotąd auta z doładowanym silnikiem. Taka jednostka właśnie debiutuje w modelu NX 200t. 

2015-05-31

Dotychczas Lexus NX istniał wyłącznie jako hybrydowy 300h. Wchodzący teraz do sprzedaży NX 200t, z doładowanym silnikiem benzynowym, z zewnątrz prawie niczym się od niego nie różni. Wprawne oko zauważy jedynie dwie końcówki „wydechu” wystające z tylnego zderzaka. Wewnątrz jest kilka kosmetycznych różnic – przy kierownicy znajdują się łopatki do ręcznej zmiany biegów, inne są zegary. Skrzynia biegów to klasyczny automat. Pracuje płynnie i szybko przełącza biegi, choć nie jest to konstrukcja dwusprzęgłowa.

Najważniejsze kryje się pod maską. Dwulitrowa jednostka napędowa jest autorskim dziełem japońskich inżynierów. Dzięki dwustopniowemu doładowaniu rozwija moc 235 KM i wytwarza spory moment obrotowy (350 Nm) w szerokim zakresie obrotów – od 1650 do 4000/min. Silnik potrafi pracować w dwóch trybach – Otta (tuż po rozruchu oraz podczas przyspieszania) i Atkinsona (kiedy auto porusza się ze stałą prędkością). Tryb Atkinsona sprzyja oszczędzaniu paliwa, a przełączanie między tymi dwoma trybami odbywa się niezauważalnie. Podczas jazd testowych, zależnie od stylu jazdy, zużycie paliwa oscylowało od 7,4 do 10,5 l/100 km. Wynik niezły, biorąc pod uwagę masę auta (1680 kg bez kierowcy) oraz fakt, że jest to SUV z wszystkimi tego aerodynamicznymi konsekwencjami.

Dwulitrowy silnik turbo to nowoczesna konstrukcja. Pojawi się też w innych modelach. Wnętrze trochę jak z „Matrixa” – króluje styl nowoczesny. Wykończenie jak na markę premium jest miejscami zbyt pospolite. Skóra przeplatana plastikiem nie wygląda dobrze.     
   

Lexus model 200t wycenia na 158 tys. zł. Za tę cenę można kupić oszczędniejszą hybrydę. Kto miałby się więc skusić na „dwusetkę”? Młody klient, ceniący sportowe wrażenia z jazdy. Ale uprzedzamy – NX nie jest autem do szybkiej jazdy krętą drogą. To raczej wygodny, rodzinny samochód ze sporym, 580-litrowym bagażnikiem.         

Dane producenta Lexus NX 200t Elite
Cena 158 000 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1998 cm3
Moc maksymalna
w przedziale obrotów
235 KM
4800–5600/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
350 Nm
1650–4000 obr/min
Rodzaj napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 7,3 s
Prędkość maksymalna 200 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 7,7 l/100 km
Emisja CO2 178 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4630 x 1845 x 1645 mm, rozstaw osi 2660 mm, masa własna 1755 kg, pojemność bagażnika 580/1625 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l.

Naszym Zdaniem

Michał Hutyra redaktor "auto motor i sport"
Silnik wspomagany turbosprężarką (przed którym Lexus tak mocno się bronił) bardzo miło zaskakuje. Nie ma turbodziury, jest dynamiczny i bardzo oszczędny. 
TO POLUBISZ - NOWE MULTIMEDIA
Brzmienie dwulitrowego silnika jest soczyste. Efekt ten udało się uzyskać klasycznym sposobem, czyli wydechem.
TEGO NIE - WYKOŃCZENIE
Jak na markę premium jest miejscami zbyt pospolite. Skóra przeplatana plastikiem nie wygląda dobrze.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 178 200 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Lexus NX 200t to druga po NX 300h wersja tego SUV-a klasy premium. To też pierwszy Lexus, którego napędza "benzyniak" z turbo.&nbsp;</p><br /><br /><a href="/testy/Lexus-NX-200t-Elite-Pierwszy-z-turbo,19877,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-05-29 14:06:52
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij