Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.4

Lexus RX350 Prestige – prestiż i wygoda

Luksusowy SUV. Siedzi się w nim, jak w vanie. Ma bogate wyposażenie i rozpieszcza pasażerów komfortem. Oto nowy Lexus RX350 Prestige.

Maciej Struk 2009-08-12
Lexus RX350 Prestige RX350 Z BOKU przypomina poprzednika. Nadwozie wykonano w 42% ze stali o wysokiej wytrzymałości.

Wygląda niemal jak kopia poprzednika, który, żeby było ciekawiej, mocno zapatrzył się w model o jedną generację wstecz. O ile niewyszukana i przyciężka bryła nadwozia RX-a niekoniecznie przypada do gustu, o tyle wnętrze - jak najbardziej. Kabina auta jest przestronna (o 2,5 cm większy rozstaw osi), a spasowanie materiałów, ich jakość i faktura - są najwyższej próby. Zastosowanie zaś ogromnej ilości wygłuszeń sprawia, że we wnętrzu pojazdu jest bardzo cicho.

Inżynierowie z Lexusa najwyraźniej pozazdrościli niemieckim producentom ich systemów MMI, czy iDrive i zafundowali RX-owi urządzenie o nazwie Remote Touch. Zamiast pokrętła, kierowca ma do dyspozycji coś w rodzaju myszki, służącej m.in. do obsługi radia, nawigacji oraz klimatyzacji, i przycisk Enter. Na dużym ekranie widnieje kursor, który odpowiada na każdy ruch ręki prowadzącego. Co ciekawe, nie "biega" on bezwładnie po ekranie, tylko po lekkim przesunięciu myszki trafia w kolejne pola. Wymaga przyzwyczajenia, ale działa bardzo dobrze.

Jako że Lexus oznacza luksus, RX jest przede wszystkim komfortowy. W najbogatszej, testowanej wersji Presitge, samochód ma pneumatyczne zawieszenie oraz takie elementy wyposażenia, jak m.in. skórzana tapicerka, fotele regulowane elektrycznie, podgrzewane i wentylowane, czy też 15-głośnikowy zestaw audio Mark Levinson. Na drodze RX bardzo dobrze tłumi długie nierówności nawierzchni i nieco gorzej te niewielkie, krótkie. Przy jeździe na wprost z dużymi prędkościami zachowuje się pewnie, lepiej odpowiada na komendy kierownicą niż poprzedni model, ale ma tendencję do zamiatania tyłem, gdy nagle zmienia się kierunek jazdy. SUV Lexusa przez większość czasu spędzanego na drodze jest przednionapędowy, natomiast na tył może maksymalnie zostać przekazane 45% momentu obrotowego.

Automat Lexusa pracuje gładko, a 3,5-litrowy sześciocylindrowiec jest wystarczająco mocny w niskim zakresie obrotów, jednak ożywa dopiero powyżej 4000 obr/min. Dziwi jedynie stosunkowo niewielka prędkość maksymalna, wynosząca 200 km/h.

Nowy RX jest lepiej wykonany i wygodniejszy od poprzednika. Choć nie jest bezbłędny - na zimówkach rozczarowywał 45-metrową drogą hamowania.

Tekst: Maciej Struk
Zdjęcia: Jacek Hanusz

Dane techniczne

Data publikacji 7/2009
Silnik benzynowy, V6, 3.5
Moc kW (KM) 204 (277)
Przy obrotach (/min) 6200
Pojemność skokowa [cm3] 3456
Maksymalny moment obrotowy [Nm] 346
Przy obrotach (/min) 4700
Przeniesienie napędu napęd na cztery koła
Skrzynia biegów 6A
Nadwozie 5-drzw., 5-miejsc. SUV
Układ jezdny z przodu kolumny McPhersona, wahacze poprzeczne, stabilizator, z tyłu zawieszenie wielowahaczowe, stabilizator.
Dł/szer/wys [mm] 4770/1885/1685
Rozstaw osi [mm] 2740
Masa własna [kg] 2085
Poj. bagażnika [l] 496
CO2 (limit) [g/km] 250
Cena modelu testowanego (zł) 354 700
Wyposażenie seryjne 10 poduszek powietrznych, ABS, EBD, VSC, biksenonowe reflektory, system doświetlania zakrętów, pneumatyczne zawieszenie, elektryczna regulacja przednich foteli w 10 kierunkach, fotele przednie ogrzewane i wentylowane, asystent parkowania, skórzana tapicerka, aktywny tempomat.
0-50 km/h (s) 2,8
0-80 km/h (s) 5,6
0-100 km/h (s) 7,7
0-120 km/h (s) 10,9
0-130 km/h (s) 12,4
0-140 km/h (s) 14,5
Prędkość maksymalna (km/h) 200
Zużycie paliwa minimalne (l/100 km) 10,1
Maksymalne (l/100 km) 17,6
średnie podczas testu (l/100 km) 13,7
zasięg (km) 526
Droga hamowania (m) ze 100 km/h na zimno (nie obciążony) (m) 44


PODSUMOWANIE

Lexus RX350 Prestige

Ocena:
4
(, )
Komfort, komfort i jeszcze raz komfort. Niestety, w wersji Prestige – RX350 jest bardzo drogi. Auto robi świetne wrażenie jakością wnętrza, wyciszeniem i funkcjonalnością. Układ jezdny stawia na wygodę, a nie na dynamikę.
Nadwozie
przestronne wnętrze
świetna jakość wykonania
wygodna obsługa
Bezpieczeństwo
10 airbagów w standardzie
słabe hamulce
Komfort
bardzo wysoki komfort jazdy
Eksploatacja
wysoka cena zakupu
Właściwości jezdne
przeciętna progresja wspomagania kier.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 117 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Luksusowy SUV. Siedzi się w nim, jak w vanie. Ma bogate wyposażenie i rozpieszcza pasażerów komfortem. Oto nowy Lexus RX350 Prestige.
    auto motor i sport, 2009-08-12 11:23:34
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij