Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.0

MINI 5D: MINI coraz większe

Ma mniej wspólnego z kultowym przodkiem, staje się za to bardziej praktyczne – oto pierwsze pięciodrzwiowe MINI.

Adam Majcherek 2014-11-24
MINI 5D Nadwozie Mini zachowało swój styl i nie wygląda na rozciągnięte na siłę

W nadwoziu ostatniego Mini nie dało się zmieścić dodatkowej pary drzwi, więc trzeba je było rozciągnąć o 16 cm i odsunąć tylne koła od przednich o około 7 cm. W ten sposób samochód stał się dłuższy od chociażby Forda Fiesty czy VW Polo. Mimo że przednie drzwi są krótsze (i niestety już mają ramki wokół szyb), żeby wsiąść do tyłu, nie da się po prostu przełożyć stopy nad progiem – trzeba ją przekręcić w stronę auta. Za to w środku zrobiło się dość przestronnie.

Pasażerowie mają miejsca mniej więcej tyle, ile we wspomnianych Fieście i Polo, czyli jak na Mini bardzo dużo. Biorąc pod uwagę 278-litrowy bagażnik, Cooper staje się w sumie praktycznym autem do poruszania się na co dzień, a gdyby założyć na dach bagażnik – nawet na dłuższą wyprawę. Najlepiej we czwórkę, bo w piątkę będzie ciasno.

Pod maską pięciodrzwiowego Mini w wersji racjonalnej może pracować 3-cylindrowy silnik 1.5 (136 KM), osiągający setkę w 10,5 s i zużywający 5 l/100 km. Ale 5-drzwiowy Cooper jest też oferowany w wersji mniej racjonalnej (S) – ze 192-konną jednostką benzynową. W tym wypadku dość niskie zużycie paliwa idzie w parze ze świetną dynamiką i osiągami z górnej półki. Mini S pędzi jak złe, skręca jak złe i daje mnóstwo radochy. A że na listę argumentów za zakupem Mini jako ważny punkt można wpisać dodatkową parę drzwi i większy bagażnik – tylko się cieszyć. Kochasz Mini, miałeś Mini, wciąż chcesz mieć Mini, ale powiększająca się rodzina zmusiła Cię do przesiadki do większego auta? Sprzedaj je, Mini w końcu zrobiło wersję dla Ciebie!

 

 

Dane producenta Mini Cooper S
Cena 105 000 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1998 cm3
Moc maks./przy obrotach 192 KM/4700–6000 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 280 Nm/1250–4750 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 6,8 s
Prędkość maksymalna 230 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 5,5 l/100 km
Emisja CO2 128 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, dł. x szer. x wys. 4005 x 1727 x 1425 mm, rozstaw osi 2567 mm, masa własna 1315 kg, dopuszczalna ładowność 520 kg, pojemność bagażnika 278/941 l, pojemność zbiornika paliwa 44 l.

Adam Majcherek - redaktor „auto motor i sport”

Wciąż jest jednym z najlepszych przednionapędowych aut świata, teraz zaczyna być przydatny także dla rodziny.
To polubisz - układ kierowniczy
Na polecenia reaguje jakby szybciej niż te w innych autach, do pełnego skrętu kół wystarczy zaledwie 2 1/4 obrotu.
Tego nie - tunel środkowy
Zabiera mnóstwo miejsca i sprawia, że ze środkowego tylko okazyjnie.


 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 77 200 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Nowe MINI już nie jest takie małe. Teraz, nie dość, że jest większe, to jeszcze praktyczniejsze, bo ma piątkę drzwi. Oto pierwsze pięciodrzwiowe MINI.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-11-24 12:12:45
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij