Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.3

Mazda 2: Mniejsza trójka

Downsizing po japońsku: zamiast zmniejszać silniki, zmniejszamy nadwozie. Tak zrobiła Mazda w przypadku "2". Efekt – jeden z najładniejszych miejskich samochodów ostatnich lat.

Adam Majcherek 2015-01-20

To oczywiście spore uproszczenie, bo Mazda 2 nie jest po prostu skurczoną odmianą „trójki”, ale na pierwszy rzut oka oba te auta są do siebie bliźniaczo podobne. Japończycy konsekwentnie unikają downsizingu i po raz kolejny stawiają na silnik bez turbodoładowania, ale opakowany w technologie Skyactiv, pozwalające na oszczędzanie paliwa. Wolnossąca jednostka nie zapewnia takiej dynamiki jak konkurenci z literkami TSI, VTI, czy TCe w nazwie, ale na miejskie potrzeby jest zupełnie wystarczająca. I odwdzięcza się zużyciem paliwa w mieście na poziomie 6 l/100 km. Gdy będziesz chciał Mazdę 2 wypróbować w mieście, koniecznie wybierz dziurawą drogę – auto ma dość twardo zestrojone zawieszenie, co nie każdemu pasuje.

„Dwójka” imponuje pięknie zaprojektowanym i świetnie wykończonym wnętrzem oraz elektronicznymi wspomagaczami, których mało kto spodziewa się w aucie tej wielkości. Asystent pasa ruchu, system automatycznego hamowania, układ przełączający światła drogowe na mijania, czy czujniki parkowania ostrzegające o przejeżdżających autach, gdy opuszczasz miejsce parkingowe – to przyjemne dodatki. Oczywiście podnoszą cenę auta – dobrze wyposażona „japonka”, z wymienionymi systemami kosztuje nawet około 65 tys. zł. Czas pokaże, czy „dwójka” podbije rynek. Premiera crossovera CX-3 zapewne mocno jej to utrudni.

Dane producenta Mazda 2 1.5 SKYACTIV-G
Cena 54 400 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R4
Pojemność skokowa 1496 cm3
Moc maks./przy obrotach 90 KM/6000 obr /min
Maks. moment obr./przy obrotach 148 Nm/4000 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 5-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 9,4 s
Prędkość maksymalna 183 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 4,5 l/100 km
Emisja CO2 105 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szer. x wys. 4060 x 1695 x 1495 mm, rozstaw osi 2570 mm, masa własna 1050 kg, dopuszczalne obciążenie 530 kg, pojemność bagażnika 280/950 l, pojemność zbiornika paliwa 44 l.
 

Adam Majcherek - redaktor „auto motor i sport”

Piękna jak Alfa Romeo, a jeśli do tego okaże się niezawodna jak inne modele Mazdy – będzie grzechu warta.
To polubisz - sterowanie radiem
Pokrętło znakomicie ułatwia obsługę multimediów. Kto chce może też korzystać z dotykowego ekranu.
Tego nie - miejsce nad głową
Jeśli masz ponad 180 cm wzrostu, siedząc z tyłu będziesz opierał głowę o podsufitkę. Do zagłówka nie sięgniesz.

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 54 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Oj faktycznie piękny ten model. Zaraz muszę zobaczyć ile kosztują używane modele. Moja żona potrzebuje następnego auta bo to jakoś nie bardzo się już spisuje.
    Tylko ten silnik wydaje się nieco za duży do tak małego auta.

    tomasz1999, 2015-01-10 19:58:33
  • avatar
    zgłoś
    <p>Mazda zdaje się zmierzać w innym kierunku niż wszyscy i nie ulega downsizingowi. Zamiast tego zmniejsza masę nowych modeli, a przy okazji poprawia design. Tak jest w przypadku nowej Mazdy 2.</p><br /><br /><a href="/testy/pierwsza-jazda-Mazda-2,18731,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-01-09 15:24:38
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij