Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Mazda 2 – miss fitness

Mazda, zaledwie po trzech latach od wprowadzenia "dwójki" na rynek, zdecydowała się ją zmodernizować. Japoński maluch jest teraz bardziej komfortowy i ekologiczny.

2010-12-27
Mazda 2 Oryginalny kształt i zwarta sylwetka – „dwójka” emanuje dynamiką

 

Gdy w roku 2007 wjeżdżała na salony, zachwycała piórkową wagą, aerodynamiką i kompaktowością. Do dziś "dwójka" okupuje pozycję lidera w tych kategoriach. Na tle konkurentów wyróżnia się bodaj najbardziej zwartą bryłą nadwozia - przy długości 3900 mm jest jednym z najkrótszych maluchów. I nie odbija się to negatywnie na przestronności wnętrza ani na wielkości bagażnika, który ma pojemność 250 litrów.

Mazda 2 kierowcę, który nie miał z nią wcześniej styczności, uwodzi zwinnością i łatwością prowadzenia. Ma świetne właściwości jezdne i bezpośredni (jak na tę klasę aut) układ kierowniczy. Jedynym zarzutem do tej pory była duża sztywność zawieszenia, co negatywnie odbijało się na komforcie. Od teraz, dzięki zmianie tylnych tulei wahaczy przednich oraz wleczonych i zwiększeniu skoku zawieszenia tylnego samochód stał się o wiele bardziej komfortowy. Właściwości jezdne "dwójki" pozostały na dotychczasowym, wysokim poziomie.

Wizualnie zmieniło się niewiele. We wnętrzu - m.in. inna grafika zegarów, nowe wzory obić foteli, większy schowek w desce rozdzielczej i ładniejsze obramowanie nawiewów klimatyzacji. Zmieniono kolorystykę konsoli środkowej. Z przodu auto przypomina Mazdę 3, dorzucono dwa lakiery nadwozia, ładniejsze felgi i kołpaki.

 

MAZDA 2 1.3 MZR EXCLUSIVE

MAZDA 2 1.3 MZR EXCLUSIVE
Cena51 700 zł
KonkurenciSkoda Fabia, Toyota Yaris
Silnikbenzynowy, R4, 1.3
Moc/przy obrotach84 KM/6000 obr/min
0–100 km/h13,6 s
Prędkość maksymalna172 km/h
Zużycie paliwa5,1 l/100 km
Emisja CO2119 g/km
Silnikpojemność skokowa 1349 cm3, 121 Nm przy 3500 obr/min, skrzynia biegów 5M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzw., 5-miejsc. hatchback, dł. x szer. x wys. 3900 x 1695 x 1475 mm, rozstaw osi 2490 mm, masa wł. 1035 kg, poj. zb. paliwa 43 l, poj. bag. 250/787 l.

Wszystkie silniki z gamy "dwójki" spełniają od teraz normę Euro 5. W naszych realiach nie ma to większego znaczenia, ale fakt, że jednostki napędowe stały się bardziej oszczędne - tak. Z polskiej oferty, z powodu braku zainteresowania, wypadają diesel oraz 3-drzwiowe nadwozie. Zostają silniki 1.3 o mocy 75 KM lub 84 KM (zużywają teraz średnio 5,1 l/100 km) i 1.5 o mocy 102 KM (5,8 l/100 km). Silnik 1.5 jest także dostępny z 4-biegową skrzynią automatyczną, która działa dość żwawo i świetnie maskuje brak piątego biegu.

Problemem pozostaje cena. Wysoka cena. Za najtańszą "dwójkę" trzeba zapłacić 47 700 złotych. Rozumiemy - wysoki kurs jena, cło, akcyza itd. Nawet biorąc pod uwagę "okoliczności łagodzące", czyli bogate wyposażenie, które obejmuje m.in. klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, ABS, 6 poduszek oraz radio z MP3, to i tak sporo. Wiemy, że bywają drożsi rywale, ale są w mniejszości. Maździe może być trudno zyskać nowych zwolenników samą tylko oryginalnością i nowymi walorami.

Tekst Michał Hutyra
amis 1/2011

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 54 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    No niby masz rację i w zasadzie od miejskiego autka nie ma co dużo wymagać.PS. Cóż za podpis.
    ~Samuraj002, 2010-12-27 21:38:48
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj002' napisał(-a):Za taką kwotę spodziewałbym się nieco bogatszego wyposażenia.Niby masz rację, ale więcej wyposażenia to dodatkowy tłuszczyk i zbędne kalorie. "Szczupłe" autko (w swojej masie własnej) musi oznacza, że jego wyposażenie również będzie "chude"
    airmatic, 2010-12-27 20:47:28
  • avatar
    zgłoś
    Podoba mi się to auto (tak samo jak jego reklama w TV ). Pod względem designu nie ma co pisać, bo to przecież Mazda. Co do ceny, za taką kwotę spodziewałbym się nieco bogatszego wyposażenia.
    ~Samuraj002, 2010-12-27 13:25:38
  • avatar
    zgłoś
    Mazda, zaledwie po trzech latach od wprowadzenia „dwójki" na rynek, zdecydowała się ją zmodernizować. Japoński maluch jest teraz bardziej komfortowy i ekologiczny.
    auto motor i sport, 2010-12-27 08:27:21
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij