Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.1

Mazda 6 2013

Większa, piękniejsza, bardziej przestronna i lżejsza. W wyposażeniu wiele technicznych nowinek. Nowa Mazda ma szansę podbić rynek aut klasy średniej. 

2012-12-03
Mazda 6 2013 Pozioma pokrywa silnika dobrze zabezpiecza pieszych podczas kolizji. Specjalna konstrukcja zapobiega wpadnięciu pieszego do kabiny. Z kolei osłona chłodnicy – pionowa, duża i wyrazista – jest twarzą nowych modeli Mazdy i jednym z elementów stylistyki zwanej  KODO, inspirowanej pięknem naturalnego ruchu

Najnowsza generacja Mazdy 6 może być wśród samochodów klasy średniej wzorcem urody i przestronności. Potężny wlot powietrza, groźne spojrzenie reflektorów, mocno zaznaczone przednie nadkola, przesunięta do tyłu o 10 cm przednia szyba (w porównaniu z poprzednim modelem) oraz łagodnie opadający dach i krótka pokrywa bagażnika jak w coupé – dają wrażenie, że mamy do czynienia z autem sportowym, a nie stateczną limuzyną.

Pomimo dość niskiego nadwozia, we wnętrzu nowej Mazdy 6 nie brakuje przestrzeni nawet nad głowami pasażerów tylnej kanapy. Dzięki jednemu z największych rozstawów osi w tej klasie aut (sedan – 2830 mm; kombi – 2750 mm), ilość miejsca na nogi jest imponująca. Mocno wyprofilowane przednie fotele dobrze trzymają w zakrętach, a grubej kierownicy nie chce się wypuszczać z rąk. Wysoko umieszczona, miękka w dotyku tablica przyrządów – z trzema czytelnymi zegarami – zapewnia intuicyjną obsługę najważniejszych funkcji. Umieszczony pomiędzy fotelami interfejs HMI (Human-machine interface) upraszcza z kolei obsługę nawigacji satelitarnej i multimediów.

Kabina, bogato zdobiona chromem, jest solidnie zmontowana z dobrych materiałów. Widoczność do przodu i po skosie jest lepsza niż w innych samochodach dzięki cofnięciu przednich słupków oraz lusterek zewnętrznych.

Źródłem mocy Mazdy 6 są wysoko wydajne jednostki napędowe SKYACTIV – trzy benzynowe i dwa turbodiesle. Testowane auto napędzał najmocniejszy w gamie silnik – 175-konny diesel biturbo; to jednostka o najniższym ze stosowanych stopniu sprężania (14:1!). Niższe obciążenie elementów pozwoliło na odchudzenie silnika – między innymi aluminiowego korpusu, głowicy oraz wału korbowego; motor jest lżejszy od tego z modelu poprzedniej generacji o 10%. Wyposażony jest w dwie turbosprężarki (małą, pracującą przy niskich obrotach, i dużą, włączającą się przy wyższych), zmienne fazy rozrządu oraz wielodyszowe wtryskiwacze piezoelektryczne. Silnik może współpracować z sześciobiegowymi przekładniami – mechaniczną lub automatyczną. W samochodzie testowym zastosowano mechaniczną skrzynię biegów. Taki zespół napędowy (175 KM + przekładnia 6M) pozwala łatwo wyprzedzać, w czym pomaga nadmiar mocy i mechanizm zmiany biegów o krótkich, precyzyjnych drogach prowadzenia dźwigni. Na wąskich i krętych lokalnych drogach przecinających niewielkie miejscowości zużycie paliwa wyniosło 7,1 litra na 100 kilometrów. Sprzyjało temu, oprócz oszczędzającego paliwo zaawansowanego systemu start/ stop zwanego i-stop, zastosowanie w testowanej „szóstce” układu odzyskiwania energii hamowania i-ELOOP. Jego innowacyjność polega na zastosowaniu kondensatora zamiast akumulatora przystosowanego do szybkiego ładowania. Kondensator, w przeciwieństwie do akumulatora, można błyskawicznie naładować. A w pełni naładowany pozwala na podtrzymanie działania wszystkich układów elektrycznych samochodu przez minutę.

DANE PRODUCENTA

DANE PRODUCENTA

Cena142 700 zł
Rodzaj silnikawysokoprężny, R4
Pojemność skokowa2191 cm3
Moc maksymalna175 KM
przy obrotach4500/min
Maksymalny moment obrotowy420 Nm
przy obrotach2000/min
Rodzaj napęduna przednie koła; 6-biegowa przekładnia mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h9,1 s
Prędkość maksymalna211 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie3,9 l/100 km
EmisjaCO2 104 g/km
NADWOZIE5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4865 x 1840 x 1450 mm, rozstaw osi 2830 mm, masa własna 1405 kg, pojemność bagażnika 489 l, poj. zbiornika paliwa 62 l.

Z osiągami silnika współgra przekonstruowane zawieszenie o zmienionej geometrii. Przesunięcie przedniej osi o 5 cm do przodu, obniżenie środka ciężkości oraz odchudzenie auta pomimo jego większych rozmiarów (w zależności od wersji nawet o 100 kg) pozwoliło zwiększyć stabilność prowadzenia. „Szóstka” pewnie i neutralnie wpisuje się w szybkie łuki i ciasne zakręty, w czym pomaga dobrze skalibrowany, szybki układ kierowniczy. Duży rozstaw osi pozwala łagodniej pokonywać nierówności. Zawieszenie dobrze niweluje drgania powstające podczas jazdy po wybojach, ale nie jest wystarczająco miękkie, by było komfortowe; jest sportowe i ma raczej pomagać w szybkiej jeździe po zakrętach. Nowa Mazda 6 zachwyca urodą nadwozia, ujmuje obszernym wnętrzem i porywa sportowymi doznaniami zza kierownicy. Jest bezpieczniejsza i zwinniejsza od poprzedniego modelu. Na drogi z japońskich fabryk wyjedzie z początkiem 2013 r. Będzie dostępna jako sedan i krótsze od niego o 6,5 cm kombi. Niestety, poza podstawową wersją (88 700 zł), nie jest tania. 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 89 700 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    I mało prawdopodobny (podobnie zresztą jak emisja CO2 - tylko 104 gramy?).
    ~Samuraj, 2012-12-03 20:14:32
  • avatar
    zgłoś
    Średnie zużycie - 3.9l/100km przy silniku 2.2lImponujący wynik.
    garfield, 2012-12-03 17:27:09
  • avatar
    zgłoś
    Większa, piękniejsza, bardziej przestronna i lżejsza. W wyposażeniu wiele technicznych nowinek. Nowa Mazda ma szansę podbić rynek aut klasy średniej. Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2012-12-03 10:59:46
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij