Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.0

Mazda CX-5: Oznak starzenia brak

Wszystko się starzeje, ale niektóre rzeczy wolniej niż inne. Blisko dwa lata po rynkowym debiucie Mazda CX-5 jest jak dzień po narodzinach.  

Roman Popkiewicz 2014-04-03
Pierwsza jazda Mazda CX-5 Mazda CX-5

Jedyna istotna wada CX- 5 jest taka, że Mazda wciąż jest jednym z droższych kompaktowych SUV-ów. Mocniejsza, 175-konna, odmiana turbodiesla 2.2 jest oferowana tylko w wersji z napędem na cztery koła i tylko z najwyższym pakietem wyposażenia SkyPassion za 145 tys. zł, a to niemało.

Poza przestronną kabiną i wynikającymi z tego przyjemnościami, jedną z ogromnych zalet CX-5 jest układ jezdny. Zachowanie SUV-a Mazdy na drodze ma w sobie coś ze spokoju Audi Q5 i solidności Subaru Forestera z małą domieszką układu kierowniczego BMW X3. Zestrojenie jest oczywiście czysto „asfaltowe”, a kombinacja przyczepności i komfortu resorowania okazuje się jak z klasy premium; po zachowaniu auta nie czuć ani jego sporych wymiarów, ani tego, że środek ciężkości znajduje się dość wysoko.

Zawieszenie ma coś ze spokoju Audi Q5 i solidności Subaru Forestera.

Mechaniczna przekładnia, poza tym, że pozwala zaoszczędzić ok. 8 tys. zł, daje w porównaniu z automatem lepsze osiągi – z przyspieszeniem do setki w 8,8 s CX-5 2.2 SkyActiv-D to najbardziej dynamiczna ze wszystkich odmian CX-5 – a jednocześnie lepszą ekonomię. Duży plus dla Mazdy za dobrze zestrojony system start/stop.

Jak na auto z tego przedziału cenowego, CX-5 brakuje drobiazgów w rodzaju nawiewu na tył na tunelu środkowym, przydałby się też nieco większy ekran systemu multimedialnego. To jednak szczegóły, które nie są w stanie popsuć wciąż młodej cery Mazdy CX-5.

Dane producenta Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D (175 KM)
Cena 145 200 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 2191 cm3
Moc maks./przy obrotach 175 KM/4500/min
Maks. moment obr./przy obrotach 420 Nm/2000 obr/min
Przeniesienie napędu na cztery koła; 6-biegowa przekładnia
mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 8,8 s
Prędkość maksymalna 207 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 5,2 l/100 km
Emisja CO2 136 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4555 x 1840 x 1670 mm, rozstaw osi 2700 mm, masa własna 1605 kg, pojemność bagażnika 503/1620 l, pojemność zbiornika paliwa 58 l.

Naszym zdaniem

Roman Popkiewicz - redaktor „auto motor i sport”

Nie ma wad, raczej tylko niedociągnięcia. Jeden z najlepszych kompaktowych SUV-ów na rynku.

To polubisz - świetna obsługa
Nowoczesna, dobrze dopracowana obsługa multimediów i nawigacji za pomocą jednego kontrolera.

Tego nie - wyjątkowo irytuje
Lista muzyki z USB jest wyświetlana np. wg albumów lub wykonawców, ale nie folderów – co wyjątkowo drażni.

Tekst Roman Popkiewicz, fot. Jacek Hanusz

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 89 400 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Wszystko się starzeje, ale niektóre rzeczy wolniej niż inne. Blisko dwa lata po rynkowym debiucie Mazda CX-5 jest jak dzień po narodzinach.  Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-04-03 10:24:17
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij