Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Mazda CX-7 – Ona to lubi

Oprócz napędu 4x4, który już dawno przestał służyć SUV-om do jazdy w terenie, coraz mniej terenowy staje się też ich wygląd. Jednak SUV-a o takich sportowych walorach, jakie ma Mazda CX-7 - jeszcze nie było.

2006-06-14
Mazda CX-7 Poza wyglądem CX-7, przywodzącym na myśl najbardziej sportową z Mazd - RX-8 - jej wyścigowy temperament podkreślają zawieszenie i układ kierowniczy o sportowej charakterystyce oraz stały napęd na wszystkie koła.

Kiedyś chwaliłeś się znajomym, że jeździsz SUV-em, a oni od razu widzieli cię za kierownicą ubłoconego dżipa, którym powoli przedzierasz się przez lasy i knieje. Niezadługo, gdy powiesz, że masz SUV-a, przyjaciele wezmą cię za kierowcę wyścigowego. Musisz tylko dosiąść takiego auta jak Mazda CX-7, której zdolność do szybkiej jazdy idzie w parze ze sportową sylwetką.

Poza wyglądem CX-7, przywodzącym na myśl najbardziej sportową z Mazd - RX-8 - jej wyścigowy temperament podkreślają zawieszenie i układ kierowniczy o sportowej charakterystyce oraz stały napęd na wszystkie koła. W zależności od warunków panujących w czasie jazdy, podział momentu obrotowego między oś przednią i tylną może zmieniać się w proporcjach od 100:0 do 50:50. Oferowana jest też wersja z napędem wyłącznie na przednią oś. O precyzyjne prowadzenie kół i stabilne zachowanie nadwozia w czasie jazdy dba niezależne zawieszenie kół, z przodu na kolumnach McPhersona, z tyłu - wielowahaczowe.

Wnętrze SUV-a Mazdy też bardziej zdradza sportowe aniżeli terenowe aspiracje CX-7. Dość mała i gruba kierownica rodem z MX-5 - jednego z najbardziej kultowych roadsterów - świetnie "układa się" do rąk, a utrzymane w sportowym stylu zegary patrzą na kierowcę z dna osobnych, głębokich tub. Wygodne fotele o długim siedzisku i mocno wyprofilowanym oparciu dobrze przytrzymują całe ciało. W sumie, do dyspozycji jest pięć miejsc siedzących, chociaż trzyosobowej tylnej kanapie należy się miano 2+1-osobowej. Zbyt płaskie siedzisko i oparcie nie gwarantują równie dobrego podparcia bocznego, co przednie fotele.

W Europie Mazda CX-7 zadebiutuje na tegorocznym salonie w Paryżu, ale w sprzedaży pojawi się w drugim kwartale 2007 r. Początkowo auto będzie oferowane z 2,3-litrowym silnikiem o mocy 233 KM i dwiema skrzyniami biegów, do wyboru. Dopiero w 2008 r. europejską ofertę CX-7 uzupełni wersja z dieslem.

Tekst: Maciej Ziemek
Zdjęcia: Mazda

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciodrzwiowy, pięciomiejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4675 x 1872 x 1645 mm, rozstaw osi 2750 mm, masa własna 1782 kg, pojemność bagażnika 845-1660 l.
SilnikRzędowy, 4-cylindrowy, z bezpośrednim wtryskiem benzyny, wyposażony w turbosprężarkę, pojemność skokowa 2261 cm3; moc maksymalna 171 kW (233 KM) przy 5000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 2500 obr/min. Napęd na wszystkie koła.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 54 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Oprócz napędu 4x4, który już dawno przestał służyć SUV-om do jazdy w terenie, coraz mniej terenowy staje się też ich wygląd. Jednak SUV-a o takich sportowych walorach, jakie ma Mazda CX-7 - jeszcze nie było.
    auto motor i sport, 2008-10-10 15:13:35
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij