Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
BP BP

Mercedes-AMG C63 S Coupe - Mniej, ale nie gorzej

Mimo mniejszego aż o 1/3 silnika Mercedes-AMG C 63 S wciąż jest nieprzeciętnie dynamiczny. Pierwsze spotkanie z wersją coupé.

Mercedes-AMG C63 S Coupe

Model poprzedniej generacji był napędzany przez wolnossącą jednostkę V8 o pojemności aż 6,2 l i mocy 507 KM, teraz widlasta ósemka ma 510 koni, dwie turbosprężarki i tylko 4 litry. I właściwie wcale nie żałujemy tej zmiany – jak na tego typu jednostkę przyrost mocy jest bardzo liniowy, nie ma mowy o nagłym dmuchnięciu i zaskakującym kopnięciu w plecy np. przy lekkim dodaniu gazu na wyjściu z zakrętu.


WARTO WIEDZIEĆ
Cennik czytaj ze zrozumieniem: zdarza się, że opcja, która w konfiguratorze kosztuje 0 zł faktycznie jest dostępna tylko w drogim pakiecie.

Coupé jest niezwykle posłuszne i bardzo stabilne, dopiero przełączenie w tryb Sport+ albo Race budzi w nim dzikusa. Wybór jednego z tych trybów całkowicie zmienia charakter auta – zawieszenie ma krótszy skok, usztywniają się poduszki silnika, układ kierowniczy staje się jeszcze lepiej wyważony i bezpośredni, a silnik szybciej reaguje na gaz. W trybie Race coupé staje się drogowym monstrum – dzięki ponad pół tysiącu koni mechanicznych i elektrycznie sterowanemu mechanizmowi różnicowemu o ograniczonym poślizgu każdy zakręt będziesz pokonywał efektownym slajdem. Musisz być jednak przy tym maksymalnie skoncentrowany, bo gdy elektroniczny anioł stróż – układESP – przechodzi w tryb uśpienia, znika bezpieczna podsterowność.

 

 Mercedes-AMG C63 S Coupe   Mercedes-AMG C63 S Coupe Mercedes-AMG C63 S Coupe
Włókno węglowe w najtańszym pakiecie kosztuje prawie 21 tys. zł. Za to zegarek IWC dostajesz gratis. Klasyka stylu – nie ma ekranu, lecz stare, dobre, analogowe zegary Sam decydujesz, czy AMG ma być tylko twarde czy twarde jak taczka

 

Jeśli jednak pozostawisz auto w trybie Comfort, czy nawet Sport, w superwygodnych fotelach C 63 S Coupé przejedziesz całą Europę, zachwycając się świetnie wykończonym i znakomicie wyciszonym wnętrzem. Spodoba Ci się też dość sztywne, ale sprawnie tłumiące nierówności zawieszenie i bardzo dobre właściwości jezdne, pozwalające na opanowanie auta nawet mało wprawnemu kierowcy. Tylko koniecznie dokup układ wydechowy AMG Performance z regulacją głośności – tylko z otwartymi „klapami” wydechu silnik „gada” jak na V8 przystało. Oczywiście można go uciszyć naciśnięciem przycisku.

 Mercedes-AMG C63 S Coupe   Mercedes-AMG C63 S Coupe
To polubisz Tego nie
GADKI WYDECHU
Silnik V8 pięknie gada. Przejeżdżając przez tunel, radzimy opuścić szyby i delektować się tą muzyką.
WYMIANA OPON 
AMG pozwala garściami czerpać z możliwości tylnego napędu. A to oznacza, że bardzo często trzeba będzie wymieniać opony na kołach z tyłu.

W trybie Race coupé staje się drogowym monstrum

W klasie mocnych coupé zrobiło się bardzo ciekawie. Mercedes ma turbodoładowany silnik V8, Lexus RC F wolnossący V8, a BMW M4 – rzędowy, sześciocylindrowy z turbosprężąrką. Już nie możemy się doczekać ich porównania!

Dane producenta MERCEDES-AMG C 63 S COUPÉ
Cena 404 900 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, V8 turbo
Pojemność skokowa 3982 cm3
Moc maks./przy obrotach 510 KM / 5500-6250/min
Maks. moment obr./przy obrotach 700 Nm / 1750–4500 obr/min
Przeniesienie napędu na tylne koła; 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
Osiągi
0–100 km/h 3,9 s
Prędkość maksymalna 250* km/h
Zużycie paliwa
Średnie 8,9 l/100 km
Emisja CO2 209 g/km
Nadwozie
3-drzwiowe, 4-miejscowe coupé, długość x szerokość x wysokość 4750 x 1877 x 1402 mm, rozstaw osi 2840 mm, masa własna 1800 kg,  poj. bagażnika 435 l, pojemność zbiornika paliwa 66 l. 
 *-ograniczona elektronicznie

zobacz galerię

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Mimo mniejszego aż o 1/3 silnika Mercedes-AMG C 63 S wciąż jest nieprzeciętnie dynamiczny. Pierwsze spotkanie z wersją coupé.</p><br /><br /><a href="/testy/Mercedes-AMG-C63-S-Coupe-Mniej-ale-nie-gorzej,22695,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2016-07-19 10:53:12
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij