Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Mercedes-AMG C63 S Coupe - Mniej, ale nie gorzej

Mimo mniejszego aż o 1/3 silnika Mercedes-AMG C 63 S wciąż jest nieprzeciętnie dynamiczny. Pierwsze spotkanie z wersją coupé.

Adam Majcherek 2016-07-19
Mercedes-AMG C63 S Coupe

Model poprzedniej generacji był napędzany przez wolnossącą jednostkę V8 o pojemności aż 6,2 l i mocy 507 KM, teraz widlasta ósemka ma 510 koni, dwie turbosprężarki i tylko 4 litry. I właściwie wcale nie żałujemy tej zmiany – jak na tego typu jednostkę przyrost mocy jest bardzo liniowy, nie ma mowy o nagłym dmuchnięciu i zaskakującym kopnięciu w plecy np. przy lekkim dodaniu gazu na wyjściu z zakrętu.


WARTO WIEDZIEĆ
Cennik czytaj ze zrozumieniem: zdarza się, że opcja, która w konfiguratorze kosztuje 0 zł faktycznie jest dostępna tylko w drogim pakiecie.

Coupé jest niezwykle posłuszne i bardzo stabilne, dopiero przełączenie w tryb Sport+ albo Race budzi w nim dzikusa. Wybór jednego z tych trybów całkowicie zmienia charakter auta – zawieszenie ma krótszy skok, usztywniają się poduszki silnika, układ kierowniczy staje się jeszcze lepiej wyważony i bezpośredni, a silnik szybciej reaguje na gaz. W trybie Race coupé staje się drogowym monstrum – dzięki ponad pół tysiącu koni mechanicznych i elektrycznie sterowanemu mechanizmowi różnicowemu o ograniczonym poślizgu każdy zakręt będziesz pokonywał efektownym slajdem. Musisz być jednak przy tym maksymalnie skoncentrowany, bo gdy elektroniczny anioł stróż – układESP – przechodzi w tryb uśpienia, znika bezpieczna podsterowność.

 

    
Włókno węglowe w najtańszym pakiecie kosztuje prawie 21 tys. zł. Za to zegarek IWC dostajesz gratis. Klasyka stylu – nie ma ekranu, lecz stare, dobre, analogowe zegary Sam decydujesz, czy AMG ma być tylko twarde czy twarde jak taczka

 

Jeśli jednak pozostawisz auto w trybie Comfort, czy nawet Sport, w superwygodnych fotelach C 63 S Coupé przejedziesz całą Europę, zachwycając się świetnie wykończonym i znakomicie wyciszonym wnętrzem. Spodoba Ci się też dość sztywne, ale sprawnie tłumiące nierówności zawieszenie i bardzo dobre właściwości jezdne, pozwalające na opanowanie auta nawet mało wprawnemu kierowcy. Tylko koniecznie dokup układ wydechowy AMG Performance z regulacją głośności – tylko z otwartymi „klapami” wydechu silnik „gada” jak na V8 przystało. Oczywiście można go uciszyć naciśnięciem przycisku.

    
To polubisz Tego nie
GADKI WYDECHU
Silnik V8 pięknie gada. Przejeżdżając przez tunel, radzimy opuścić szyby i delektować się tą muzyką.
WYMIANA OPON 
AMG pozwala garściami czerpać z możliwości tylnego napędu. A to oznacza, że bardzo często trzeba będzie wymieniać opony na kołach z tyłu.

W trybie Race coupé staje się drogowym monstrum

W klasie mocnych coupé zrobiło się bardzo ciekawie. Mercedes ma turbodoładowany silnik V8, Lexus RC F wolnossący V8, a BMW M4 – rzędowy, sześciocylindrowy z turbosprężąrką. Już nie możemy się doczekać ich porównania!

Dane producenta MERCEDES-AMG C 63 S COUPÉ
Cena 404 900 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, V8 turbo
Pojemność skokowa 3982 cm3
Moc maks./przy obrotach 510 KM / 5500-6250/min
Maks. moment obr./przy obrotach 700 Nm / 1750–4500 obr/min
Przeniesienie napędu na tylne koła; 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
Osiągi
0–100 km/h 3,9 s
Prędkość maksymalna 250* km/h
Zużycie paliwa
Średnie 8,9 l/100 km
Emisja CO2 209 g/km
Nadwozie
3-drzwiowe, 4-miejscowe coupé, długość x szerokość x wysokość 4750 x 1877 x 1402 mm, rozstaw osi 2840 mm, masa własna 1800 kg,  poj. bagażnika 435 l, pojemność zbiornika paliwa 66 l. 
 *-ograniczona elektronicznie

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 98 293 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Mimo mniejszego aż o 1/3 silnika Mercedes-AMG C 63 S wciąż jest nieprzeciętnie dynamiczny. Pierwsze spotkanie z wersją coupé.</p><br /><br /><a href="/testy/Mercedes-AMG-C63-S-Coupe-Mniej-ale-nie-gorzej,22695,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2016-07-19 10:53:12
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij