Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.5

Mercedes-Benz CLA 200 Shooting Brake: Lubić lans

Do grona kompaktowych Mercedesów klasy A dołącza kolejny – tym razem w wersji kombi. Ale takiej, która lubi lans.

Szymon Piaskowski 2015-07-25
Pakiet stylizacyjny AMG wygląda genialnie i dodaje jakieś 200 KM    

Młodzieżowy, designerski, przesadzony albo krzykliwy. Rzadko zdarza się, żeby takimi epitetami określać auta typu kombi. W przypadku Mercedesa CLA Shooting Brake (szczególnie w wersji Orange Art z pomarańczowymi dodatkami) takich przymiotników, i jeszcze kilku podobnych, można używać bez obawy o nadużycie. Grunt, że auto robi wrażenie na ulicy, nawet mimo że pod maską ma silnik o mocno przeciętnej pojemności 1.6. Shooting Brake oferuje więcej przestrzeni na bagaże – od bagażnika sedana kufer kombi jest większy o skromne 37 litrów, za to od zwykłej Klasy A już o konkretne 154 litry. Szkoda tylko, że jego możliwości załadunkowe ogranicza zbyt wąski otwór. Całkiem wygodnie jest na tylnej kanapie – dwie osoby mogą tam podróżować bez narzekań.

Na drodze Mercedes CLA Shooting Brake, kiedy trzeba, wgryza się w asfalt i jedzie po zakręcie jak przyklejony (z opcjonalnym zawieszeniem AMG wrażenie sztywności i klejenia się jest tym większe). Na nierównościach jego zawieszenie robi wszystko, i to z bardzo dobrym skutkiem, żeby zatrzeć wrażenie twardego resorowania, jakie dają opony o niskim profilu. Tandem silnik i skrzynia jest udany – motor pali w trasie średnio niecałe 7 l/100 km, a skrzynia działa szybko i w punkt. Jako całość auto nie ma więc poważnych minusów, choć lektura listy płatnych dodatków (a na niej np. karbonowe obudowy lusterka za prawie 4800 zł) dowodzi, że lans kosztuje.  

„Włókno węglowe” na desce wygląda znakomicie, ale kosztuje 3590 zł     Pomarańczowe akcenty na 18-calowych kołach, które są częścią pakietu AMG
DANE PRODUCENTA Mercedes CLA 200 Shooting Brake
Cena 140 732 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4
Pojemność skokowa 1595 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
156 KM
5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
250 Nm
1250–4000/min
Rodzaj napędu na przednią oś; 7-biegowa przekładnia automatyczna
OSIĄGI
0–100 km/h 8,7 s
Prędkość maksymalna 225 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,6 l/100 km
Emisja CO2 132 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4630 x 1777 x 1435 mm, rozstaw osi 2699 mm, masa własna 1385 kg, pojemność bagażnika 495/1354 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l. 

Naszym zdaniem
Szymon Piaskowski redaktor "auto motor i sport" 
Auto z serii takich, które dużo udają. Ani to pełnoprawne kombi, ani żaden sportowiec (chyba że w wersji AMG). Wyróżnia się wyglądem i, niestety, wysoką ceną.  
TO POLUBISZ - ARCYWYGODNE FOTELE
Wysiadać z auta chce się tylko po to, żeby popatrzeć na fotele. Wyglądają tak samo genialnie, jak podpierają ciało.
TEGO NIE - PRZECIĘTNY DŹWIĘK
Dwie pojedyncze końcówki bardziej wyglądają niż grają. Przydałby się przycisk do regulacji głośności wydechu.  

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>"Mercedesowska" Klasa A rozrasta się o kolejnego członka. CLA Shooting Brake to kombi, ale lepsze do lansu, aniżeli na urlop.&nbsp;</p><br /><br /><a href="/testy/Mercedes-Benz-CLA-200-Shooting-Brake-Lubic-lans,20245,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-07-23 13:42:50
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij