Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.0

Mercedes C [W204]: Stereotypom wbrew

Trzecia Klasa C kończy karierę w salonach, ale w Polsce posiadanie Mercedesa poprzedniej generacji ujmy nie przynosi. Wybór silników jest olbrzymi, w ogłoszeniach przeważają benzynowe 1.8 i turbodiesle 2.1.  

2014-04-18

W marcu premierę w Polsce ma nowa Klasa C, więc nadchodzi dobry czas, aby poważnie zainteresować się poprzednim modelem, który w najbliższym czasie powinien nieco stanieć. Bez wątpienia nadal można uznać to auto za nowoczesne, a w polskich realiach Mercedes tylko jedną generację wstecz to wręcz „nowy” Mercedes.

W produkcji, do czerwca, pozostaje Coupé C204, bo ostatnie sedany W204 i kombi S204 zjechały z taśmy 23 grudnia ub.r. Ale nawet po czerwcu technika Klasy C będzie obecna w opartych na niej Mercedesach GLK X204, E Coupé C207 i E Kabriolet A207 – tak, dwie wersje E-klasy bazują na Klasie C.

Skoro Mercedes, to pewnie turbodiesel, jak benzynowy, to nie bardzo nadaje się do zagazowania, poza tym praktycznie zawsze z prywatnego importu i średnio jeżdżący na zakrętach. Cóż, te stereotypy nie przystają do Klasy C W204 i po kolei się z nimi rozprawimy. Przede wszystkim – w internetowych ogłoszeniach wyszukasz prawie tyle samo benzynowych egzemplarzy, co wysokoprężnych, a bywa, że więcej.

Jak na Mercedesa przystało, oferta silników jest bogata, zwłaszcza różnych wersji mocy. No bo jeśli chodzi o pojemność, najczęściej będziesz miał do czynienia z benzynowymi 1.8 (1796 cm3) oraz z wysokoprężnymi 2.1 (2143 i 2148 cm3) – wbrew pozorom to różne konstrukcje. W wypadku diesli zabawa zaczyna się od 120 KM w C 180 CDI (2143 cm3), a kończy na 265 KM w C 350 CDI (3.0 V6). Spektrum mocy benzynowych rozciąga się od 156 KM w różnych C 180 aż do 517 KM w C 63 AMG Coupé Black Series (6.2 V8).

60 tys. zł powinno wystarczyć na Klasę C z dieslem z rocznika 2009.

Zdaniem doświadczonych mechaników LPG możesz śmiało zakładać. Instalacje IV i V generacji (ta z płynnym wtryskiem gazu, do CGI z bezpośrednim wtryskiem) są teraz na wysokim poziomie, ich elektronika bardzo dobrze współpracuje ze sterownikiem  silnika. Auta z LPG są sprzedawane doprawdy sporadycznie, ale to dobrze, bo zawsze lepiej samemu dobrać instalację.

Udział egzemplarzy najbardziej godnych plecenia, a więc z polskich salonów, serwisowanych w ASO i bezwypadkowych wynosi od kilkunastu procent nawet do ponad 20 – to całkiem sporo jak na popularny niemiecki samochód na polskim rynku.

Prowadzenie Mercedesa klasy C z tylnym napędem okazuje się lepsze niż myślisz, możesz nim naprawdę nieźle pośmigać po zakrętach. Możesz, o ile pokonasz wrodzoną „ciastowatość” układu kierowniczego w środkowym położeniu. Wtedy z satysfakcją odkryjesz, że Klasa C jest zwinna i precyzyjna prawie tak samo jak BMW serii 3. Tylko że niektórym nie spodoba się ciut za wysoka pozycja za kierownicą Mercedesa.

Bez wątpienia dużą zaletą Klasy C jest komfort jazdy. Autem sunie się cicho i miękko. Seryjny system Agility Control, system selektywnej amortyzacji, zależnie od sytuacji na drodze, zapewnia bardziej miękką lub bardziej twardą charakterystykę amortyzatorów. Dzieje się to automatycznie, kierowca nie może wybrać trybu pracy zawieszenia, bo jeśli może, to znaczy, że auto ma opcjonalny tzw. pakiet dynamiki jazdy, gwarantujący wręcz sportowe wrażenia.

Jeśli chcesz widzieć z kabiny gwiazdę na masce, co podnosi samopoczucie, szukaj wersji Classic, Elegance albo Exclusive (ta po liftingu). Bo Avantgarde, a także AMG oraz każde Coupé, mają firmowy znak umieszczony w grillu.

Jacek Dobkowski

amis

Informacje o modelu

Zalety i wady
plus komfort resorowania
plus cicha praca silników
plus obszerne, wygodne fotele
minus właściwości jezdne na wysokim poziomie
minus nieprecyzyjny układ kierowniczy w środkowym położeniu
minus nieco za wysoka pozycja za kierownicą
minus duże szczeliny między maską silnika a błotnikami

Typowe usterki
> wytarte wałki wyrównoważające w benzynowych V6
> zużyte tylne klocki hamulcowe
> kaprysy pokładowej elektroniki

Polecane silniki
> 1,8-litrowy benzynowy, 184 KM (C 200 K)
– mocny, dynamiczny, można zamontować nowoczesną instalację LPG, zużycie paliwa 10 l/100 km
> 2,1-litrowy diesel, 170 KM (C 220 CDI)
– udany, mocny, o dużej kulturze pracy, pali 8 l/100 km

Historia modelu
> 2007 premiera sedana W204, jesienią kombi S204, silniki benzynowe 1.8 (156 KM, C 180 K), 1.8 (184 KM, C 200 K), 2.5 V6 (204 KM, C 230), 3.0 V6 (231 KM, C 280), 3.5 V6 (272 KM, C 350), 6.2 V8 (457 KM, C 63 AMG), turbodiesle 2.1 (136 KM, C 200 CDI), 2.1 (170 KM, C 220 CDI), 3.0 V6 (224 KM, C 320 CDI)
> 2008 silniki benzynowe 1.6 (156 KM, C 180 K), turbodiesel 2.1 (204 KM, C 250 CDI)
>2009 silniki benzynowe 1.8 turbo (204 KM, C 250 CGI), 2.5 V6 (204 KM, C 250), 3.5 V6 (292 KM, 350 CGI), przemianowanie C 280 na C 300, turbodiesel 2.1 (136 KM, C 200 CDI), 2.1 (170 KM, C 220 CDI), 3.0 V6 (224 KM, 231 KM, C 350 CDI)
> 2010 silnik benzynowy 1.8 turbo (156 KM, C 180 CGI), 1.8 turbo (184 KM, C 200 CGI), turbodiesel 2.1 (120 KM, C 180 CDI)
> 2011 face lifting, silniki benzynowe 1.8 (184 KM, C 200 CGI), 3.5 V6 (306 KM, C 350), pakiet Performance do 6.2 V8 (487 KM, C 63 AMG), 6.2 V8 (517 KM, C 63 AMG Coupé Black Series), turbodiesle 3.0 V6 (231 KM, C 300 CDI), 3.0 V6 (265 KM, C 350 CDI), dwudrzwiowe, czteromiejscowe Coupé
> 2013 benzynowy 6.2 V8 (507 KM, C 63 AMG Edition 507), grudzień koniec produkcji sedana i kombi

Fakty i opinie

Zbigniew Broler - Bosch Car Service, Broler w Warszawie
Klasa C W204 jest modelem udanym, dopracowanym konstrukcyjnie. Dotyczy to zwłaszcza zawieszenia, które gwarantuje duży komfort i zarazem wykazuje małą awaryjność. Szybkie zużycie tylnych klocków hamulcowych to efekt dynamicznej jazdy i częstych interwencji ESP. Nie ma większych problemów z wysokoprężnymi CDI, również wtryskiwacze są bardziej trwałe niż w starszych silnikach.

W czterocylindrowych, benzynowych silnikach o oznaczeniu M 271 wyciąga się jednorzędowy łańcuch rozrządu już po 70-100 tys. km. Brakuje mocy, pali się kontrolka check engine. Trzeba wymienić łańcuch często razem z wariatorem faz rozrządu. Podobne objawy w sześciocylindrowych M 272 świadczą o przedwczesnym zużyciu wałków wyrównoważających wykonanych ze słabego materiału. Wałki te ścierają się niezależnie od stylu jazdy kierowcy.

 

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 019 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij