Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.8

Mercedes C200 CDI – eko… ekonomia

Oszczędniej. Kosztuje tyle, co "zwykły" Mercedes C200 CDI. Różnica polega na tym, że wersja BlueEffi ciency potrafi być oszczędniejsza.

2009-06-01
Mercedes C200 CDI Bak mieści 59 l (w C200 CDI - 66 l). Auto otrzymało kute felgi i inne opony.

Pomysł na ekologiczną odmianę C-klasy sprowadza się do kilku właściwości auta: mniejsza masa własna, niewiele niższy komfort jazdy, poprawiona aerodynamika i obniżone opory toczenia. A wszystko za takie same pieniądze, co za limuzynę bez przydomka BlueEfficiency.

Jeśli dopiero co przesiadłeś się z innego modelu klasy C, może i zauważysz nieco głośniejsze szumy przy wysokich prędkościach. To efekt zastosowania cieńszej szyby przedniej oraz skromniejszej ilości materiałów wytłumiających. Ale najmniejsza limuzyna niemieckiego producenta to i tak Mercedes pełną gębą - świetnie zawieszony i wystarczająco cichy, by przy podróżowaniu po autostradzie z prędkością 180 km/h pasażerowie mogli rozmawiać bez podnoszenia głosu.

Charakterystyczne jest to, że przy przejeździe przez progi zwalniające auto wpada w lekkie wzdłużne kołysanie, którego nie sposób nie polubić. Poza tym, C-klasa bardzo dobrze tłumi większość nierówności, jest pewna na drodze i ma typowy dla Mercedesów układ kierowniczy, czyli nieco leniwy w środkowym położeniu.

Niech nikogo nie zmylą oznaczenia. C200 CDI napędzany jest nie 2-litrowym, a 2,2-litrowym turbodieslem. Nie spiesząc się, poza miastem spala on tylko 4,5 l paliwa na 100 km. Nam na szwajcarskiej autostradzie, przy średniej prędkości 95 km/h, udało się zejść do 5 l/100 km. W cyklu mieszanym wynik oscylował wokół 6,5 l/100 km. 136 KM C-klasy w żaden sposób nie zachwyca, ale silnik spokojnie rozwija swoją moc, a do szybkiej jazdy potrzebuje konkretnych obrotów.

BlueEfficiency? Dlaczego nie! Tyle że przy zakupie tej wersji ważniejsza od wymogów ekologii będzie... ekonomia.

DANE TECHNICZNE MERCEDES C200 CDI BLUEEFFICIENCY

DANE TECHNICZNE MERCEDES C200 CDI BLUEEFFICIENCY

Cena136 400 zł
KonkurenciVW Passat BlueMotion
Silnikturbodiesel, R4, 2.2
Moc/przy obrotach136 KM/3600 obr/min
0-100 km/h10,4 s
Prędkość maksymalna220 km/h
Zużycie paliwa5,1-5,4 l/100 km
Emisja CO2133-141 g/km
Silnikpojemność 2148 cm3, 270 Nm przy 1600- 3400 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na tył.
Nadwozie4-drzwiowy 5-miejscowy sedan, dł. x szer. x wys. 4581 x 1770 x 1447 mm, rozstaw osi 2760 mm, masa wł. 1505 kg, pojemność bagażnika 475 l.

Tekst: Maciej Struk
Zdjęcia: Mariusz Barwiński 
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 019 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    'vonsippen' napisał(-a):wszystko fajnie, ale po co komu mniejszy bak, a i ciensza szyba do mnie nie przemawia,nie lepiej zdrowiej jesc i rzucic palenie, bylby chyba wiekszy pozytek i dla nas i dla otoczenia kolego trzeba uważnie czytać tekst jest tam wyrażnie napisane że cieńsza szyba zapewnia mniejszą masę auta a co za tym idzie mniejsze spalanie
    ~chrustu1, 2009-08-23 08:51:00
  • avatar
    zgłoś
    wszystko fajnie, ale po co komu mniejszy bak, a i ciensza szyba do mnie nie przemawia,nie lepiej zdrowiej jesc i rzucic palenie, bylby chyba wiekszy pozytek i dla nas i dla otoczenia
    vonsippen, 2009-06-19 23:07:23
  • avatar
    zgłoś

    auto motor i sport, 2009-06-01 09:34:19
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij