Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.5

Mercedes C250 CDI – nie dla wszystkich

Można ich nie lubić, można je krytykować, ale stylowości i perfekcji Mercedesom odmówić nie sposób. Model klasy C to auto uniwersalne, choć nie na każdą kieszeń. Oto wersja kombi z napędem na wszystkie koła - 4-Matic.

2011-01-31
Mercedes, C250 Linia nadwozia C-klasy – elegancka i dynamiczna, zwłaszcza z pakietem stylizacyjnym AMG.

 

Wystarczy nawet krótka przejażdżka tym autem, by się do niego przekonać. Zawieszenie modelu tak zbalansowano, że ze sprężystością udało się idealnie trafić w punkt pomiędzy sportem a komfortem. Ani jednego, ani drugiego nie jest za mało czy za dużo. Do tego dochodzi znakomity układ kierowniczy, którego progresja zwiększa się wraz ze wzrostem prędkości i który jest odizolowany od układu napędowego. Dzięki temu otrzymujemy wręcz niewiarygodną precyzję prowadzenia.

 

W środku świetnej jakości i idealnie spasowane elementy wnętrza. Ergonomia - oczywiście na piątkę. Tu nic nie jest dziełem przypadku. Wszystko jest dopracowane - począwszy od dźwięku zamykanych drzwi, ryglowania zamków, aż do miękkości pracy dźwigni kierunkowskazów. Do wnętrza kabiny nie docierają niemal żadne odgłosy. Jedyny zarzut to zbyt mała ilość miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. Mercedes C kombi (T) nie rozpieszcza także objętością bagażnika - 485 l (10 l więcej niż oferuje limuzyna) nie rzuca na kolana.

MERCEDES C 250 CDI T 4-MATIC

MERCEDES C 250 CDI T 4-MATIC
Cena204 200 zł
KonkurenciBMW 320d, Audi A4 2.0 TDI
Silnikturbodiesel, R4, 2.2
Moc/przy obrotach204 KM/4200 obr/min
0–100 km/h7,4 s
Prędkość maksymalna235 km/h
Zużycie paliwa6,6 l/100 km
Emisja CO2173 g/km
Silnikpojemność skokowa 2143 cm3, 500 Nm w zakresie 1600–1800 obr/min, skrzynia biegów 7A, napęd na cztery koła.
Nadwozie5-drzw., 5-miejsc. kombi, dł. x szer. x wys. 4596 x 1770 x 1459 mm, rozstaw osi 2760 mm, masa wł. 1690 kg, poj. zb. paliwa 66 l, poj. bag. 485/1500 l.

Najlepsze jednak w wersji 250 CDI 4-Matic są silnik i napęd. Jednostki 4-cylindrowe dawno już przestały razić brakiem mocy i głośną pracą. Silnik o pojemności 2,2 l oferuje aż 204 KM i potężny moment (500 Nm), dostępny już od 1600 obr/min. Przekładnia 7G-TRONIC o 7 przełożeniach właśnie moc i moment obrotowy potrafi wykorzystać dużo lepiej niż poprzednia skrzynia 5-biegowa. Biegi zmienia szybciej, częściej i równie płynnie. W każdych warunkach i przy każdej prędkości kierowca dysponuje maksymalnie dużą siłą napędową. O ten ostatni parametr dba zresztą także napęd 4-Matic, który poprzez sprzęgło wielopłytkowe, zależnie od potrzeb, standardowe proporcje momentu obrotowego (45% przód, 55% tył), może zmienić i przekazać na wolniej obracającą się oś (o większej przyczepności). Sprawia to, że podczas jazdy po "białym" lub "mokrym" auto zachowuje się stabilnie i prowadzi zgodnie z wolą kierowcy. Nad tą współpracą czuwa również świetnie skalibrowany układ ESP. W podbramkowych sytuacjach auto staje się podsterowne, lecz wtedy sprawę załatwia zdjęcie nogi z gazu.

C-klasie brakuje jedynie większego prześwitu. Wówczas auto byłoby bardziej uniwersalne, ale i wchodziłoby w "kompetencje" modelu GLK; kosztując 204 200 zł, Mercedes C 250 CDI T 4-Matic okazuje się o 18 700 zł droższy od GLK z takim samym silnikiem.

Tekst Michał Hutyra,
zdjęcia Daniel Ratowski
amis 2/2011

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 019 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    A to jakiś twój znajomy, że tak znasz jego historię?
    ~Samuraj, 2011-01-31 23:45:17
  • avatar
    zgłoś
    Fotograf podpisany pod artykułem pracuje już dla AMiS? Długą drogę przeszedł, żeby zajść aż tu (Moto Magazyn, Auto+, Auto Moto, V12)
    airmatic, 2011-01-31 22:39:38
  • avatar
    zgłoś
    Miło by było gdyby redaktory to uwzględniały.
    ~Samuraj, 2011-01-31 22:16:43
  • avatar
    zgłoś
    Za tę kwotę dostajesz całkowitego golasa, nawet nie Avantgarde (dopłata przeszło 9000zł).
    Pink, 2011-01-31 21:01:03
  • avatar
    zgłoś
    Wszystko super, ale jaka to wersja wyposażenia? Goła Avantgarde?
    ~Samuraj, 2011-01-31 17:02:14
  • avatar
    zgłoś
    Można ich nie lubić, można je krytykować, ale stylowości i perfekcji Mercedesom odmówić nie sposób. Model klasy C to auto uniwersalne, choć nie na każdą kieszeń. Oto wersja kombi z napędem na wszystkie koła - 4-Matic.
    auto motor i sport, 2011-01-31 10:23:42
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij