Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Mercedes CLA: baby-CLS

Powstał po to, by cieszyć zmysły. Chociaż technicznie jest mocno spokrewniony z kompaktową Klasą A, charakterem znacznie bliżej mu do ekskluzywnego sedana jakim jest CLS.

2013-06-17
CLA jest stabilny podczas jazdy i niezwykle komfortowy.

Mercedes CLA ma cieszyć wyrafinowaną stylizacją oraz elegancją. Ilość miejsca z tyłu czy wielkość bagażnika nie są dla posiadacza takiego samochodu najważniejsze. Ale całkiem bez znaczenia też nie są – dlatego bagażnik jest dość spory (457 l), a czterodrzwiowe nadwozie pozwala wyruszyć w szerszym gronie na przykład na pole golfowe.

CLA łączy cechy auta kompaktowego, sedana i coupé. Podwozie, układ napędowy, wnętrze oraz elementy przedniej części nadwozia pochodzą z popularnej Klasy A, kształt nadwozia i stylizacja wzorowane były na bardziej dojrzałym sedanie, udającym coupé – znanym jako CLS. Stromo opadający dach sprawia, że CLA nie zapewnia wygody z tyłu.

Dzięki smukłej linii nadwozia auto ma rekordowo niski współczynnik oporu powietrza (Cx) – jedynie 0,22, co pozwala delektować się wyjątkową ciszą w kabinie.

Układ kierowniczy jest świetnie wyważony, daje znakomite pojęcie o tym, co dzieje się na styku opon i asfaltu. Od września będzie można zamawiać CLA w wersji 4Matic, czyli z napędem na cztery koła, który w ekstremalnych sytuacjach obdziela obie osie jednakową siłą napędową. Podstawowy silnik 1.6 osiąga 122 KM i słabo przystaje do charakteru auta. Zdecydowanie lepsze wrażenie robią jednostki o mocach powyżej 150 KM. Najrozsądniej wybrać 170-konnego diesla. Pracuje bezgłośnie, a na trasie wiodącej przez góry, autostradę i miasto pali średnio 5,6 l/100 km. Świetnie pasuje do niego 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa. Pracuje płynnie, ale zbyt długo zwleka z wymuszoną redukcją biegu po mocnym wciśnięciu gazu.

Komfortowej jeździe sprzyja zawieszenie o charakterystyce nastawionej na łagodne tłumienie nierówności. Jeśli zależy Ci na stabilności nadwozia i dynamice jazdy, wybierz najmocniejszy silnik benzynowy 2.0 turbo o mocy 211 KM i pakiet Urban, m.in. z zawieszeniem sportowym.

Michał Hutyra
redaktor "auto motor i sport"

Warto wiedzieć:

CLA nie należy do tanich aut. Może być droższy niż większa Klasa C w porównywalnych wersjach silnikowych.

DANE PRODUCENTA MERCEDES CLA 220 CDI

DANE PRODUCENTA

MERCEDES CLA 220 CDI

Cena172 900 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnikaturbodiesel, R4
Pojemność skokowa2143 cm3
Moc maksymalna170 KM
w przedziale obrotów3400–4000/min
Maksymalny moment obrotowy350 Nm
w przedziale obrotów1400–3400/min
Rodzaj napęduna przednie koła;
Skrzynia biegów7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h8,2 s
Prędkość maksymalna230 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie4,2 l/100 km
Emisja CO2109 g/km
NADWOZIE4-drzwiowy, 5-miejscowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4630 x 1777 x 1432 mm, rozstaw osi 2699 mm, masa własna 1525 kg, pojemność bagażnika 457 l, pojemność zbiornika paliwa 50 l.

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 019 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    To ostatnie :D

    airmatic, 2013-06-29 22:34:15
  • avatar
    zgłoś
    Na pewno solidniejsze niż te kiedyś.
     
    PS. Jesteś zagorzałym przeciwnikiem Renault, wyznajesz stereotypy czy próbujesz mi robić na złość? :)

    Samuraj, 2013-06-29 20:09:33
  • avatar
    zgłoś
    No tak, bo są baaardzo solidne (vide 1.9 dCi od pamiętającej czasy rzymskie Laguny II). Wielkim atutem Kangoo okaże się jeszcze to, że rdzewieją znacznie później niż Vito i Sprintery :D

    airmatic, 2013-06-29 08:07:27
  • avatar
    zgłoś
    Pewnie też ze względu na silniki.

    Samuraj, 2013-06-29 01:29:27
  • avatar
    zgłoś
    Mój ulubiony (ostatnio) przykład lifestyle'owej zabawki - Mercedes Citan - też się nadaje? :D
    Swoją drogą, czy Merc wybrał Renówkę Kangoo jako "muła" dla swojej gwiazdy przez miękkie, "fhancuskie" zawieszenie?

    airmatic, 2013-06-28 15:36:06
  • avatar
    zgłoś
    A ja myślałem, że dla nas tutaj każdy samochód jest po pierwsze lifestylową zabawką
     
    Po części na pewno, ale nazwać MINI taką samą zabawką co CLA jest w moich oczach lekkim bo lekkim, ale nadużyciem. :)

    Samuraj, 2013-06-28 13:58:35
  • avatar
    zgłoś
    Wiesz rzęsor, zasadniczo zgadzam się z Tobą. Pod warunkiem, że jest zamglony wieczór, zaparowały mi okulary i właśnie skończyłem samemu trzeci sześciopak Portera....

    eri, 2013-06-27 21:57:11
  • avatar
    zgłoś
    Mi CLA za bardzo przypomina Hyundaia Elantre.

    rzęsor, 2013-06-27 21:44:25
  • avatar
    zgłoś
    A ja myślałem, że dla nas tutaj każdy samochód jest po pierwsze lifestylową zabawką ;) Potem "leci" dyskusja, która z zasady zaczyna oddalać się od tych pryncypiów. 

    eri, 2013-06-27 21:00:10
  • avatar
    zgłoś
    lifestylowa zabawka jak mini
     
    Chyba lekko przesadzasz. MINI owszem, ale nie CLA.

    Samuraj, 2013-06-27 19:39:47
  • avatar
    zgłoś
    A czego chciałbyś? Skody Fabii z gwiazdką Mercedesa? Jeśli tak, pooglądaj sobie z przodu Citana, potem nową Klasę S, znajdź pięć różnic (jeśli zdołasz) i za nic w świecie nie udaj, że słyszałeś (i widziałeś) o Renault Kangoo. Bo inaczej z salonu Merca niezwłocznie Cię wyrzucą :D

    airmatic, 2013-06-27 15:19:40
  • avatar
    zgłoś
    Widziałem parę razy ten samochód na mieście i szczerze mówiąc, nie wiadomo co to wogóle jest. To jest raczej taka lifestylowa zabawka jak mini.

    Pawel64, 2013-06-27 10:00:36
  • avatar
    zgłoś
    Jeszcze jakby mu tę parę tylnych drzwi zlikwidowali, albo chociaż zamaskowali, to naprawdę idzie żyć. Tak się czepiam, bo chyba nie ma po co ;)

    eri, 2013-06-17 22:25:45
  • avatar
    zgłoś
    Czy ja gdzieś kiedyś napisałem, że A-Klasa powinna zdobyć tytuł Car of the Year 2013? Musiało mi się pomylić :D

    airmatic, 2013-06-17 21:32:36
  • avatar
    zgłoś
    Powstał po to, by cieszyć zmysły. Chociaż technicznie jest mocno spokrewniony z kompaktową Klasą A, charakterem znacznie bliżej mu do ekskluzywnego sedana jakim jest CLS.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2013-06-17 15:45:59
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij