Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Mercedes CLS - Wypełnij kupon

Jest po prostu inny. Inny, bo zaskakujący. Inny, bo niezwykle odważny. CLS to Mercedes, jakiego nie znacie.

2008-05-17
Mercedes CLS Jak w pozostałych coupé – logo Mercedesa na osłonie chłodnicy. Nowością są lampy w kształcie litery L.

auto motor i sport 11/2004

Oto żywy dowód na to, że warto grać w totolotka. Dlaczego? Bo nie przejdziesz obok tego samochodu obojętnie. Jest bardziej drapieżny niż jakikolwiek inny model spod znaku Mercedesa. To Merc budzący najżywsze emocje. Mocny charakter ma wypisany "na twarzy" wielkimi literami.

Nadwozie czterodrzwiowe, ale o sile przekonywania rasowego coupé. Przód wygląda znajomo i po nowemu zarazem. Jak na coupé przystało, drzwi nie mają ramek. CLS jest bardzo niski, niższy nawet niż CLK i CL, a wrażenie "spłaszczenia" potęguje niezwykle wąska linia okien. Na ulicy jest zauważany natychmiast, ale wcale nie jest ostentacyjny. Nawet kiedy stoi, masz wrażenie, jakby gnał przynajmniej ze dwie stówy na godzinę. Natychmiast chciałbyś znaleźć się za jego kierownicą.

Blisko pięciometrowe nadwozie mieści się pomiędzy średnim CLK i wielkim CL. CLS jest o prawie 10 cm dłuższy niż limuzyna klasy E (chociaż ma taki sam rozstaw osi), na podwoziu której został skonstruowany. Mercedes w oczywisty sposób mierzy prosto w BMW serii 6, ale nie tylko. Na celowniku są tak samo Jaguary i Audi. Rykoszetem mogą jednak oberwać mocniejsze wersje klasy E oraz wspomniane coupé z własnej stajni. Mercedes mówi, że nie szkodzi. To jest wliczone w koszty.

Deska rozdzielcza w stylu brytyjskim, wysoka, ze sporą połacią drewna i zegarami w głębokiej wnęce. Siedzi się nisko, ale widoczność jest lepsza niż sugerowałaby to mała powierzchnia szyb. Tablica przyrządów i elementy sterowania na środkowej konsoli pochodzą z klasy E. Czteroramienna kierownica niekoniecznie tu pasuje. Pal sześć, nie to jest najważniejsze. Układ siedzeń jak w typowym 2+2, ale dużo więcej miejsca z tyłu.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE

Nadwozie4-drzwiowe, 4-miejscowe coupé, długość x szerokość x wysokość 4913 x 1851 x 1390 mm, rozstaw osi 2854 mm, masa własna 1730 kg, pojemność bagażnika 505 l.
SilnikBenzynowy, widlasty, 6-cylindrowy, umieszczony wzdłużnie z przodu, 4 zawory na cylinder, pojemność skokowa 3498 cm3, moc 200 kW (272 KM) przy 6000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 350 Nm w przedziale 2400-5000 obr/min.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 7,0 s Prędkość maksymalna 250 km/h Średnie zużycie paliwa 10,1 l/100 km

Kluczyk w ruch. Migają kolorowe kontrolki i silnik startuje natychmiast. Podczas pracy na biegu jałowym, w kabinie cisza jak makiem zasiał, podczas przyspieszania łagodny pomruk. Im pedał gazu bliżej podłogi, tym więcej niskich tonów wylatuje z owalnych końcówek układu wydechowego. Prawą stopą podkręcasz głośność. Silnik nabiera obrotów, jakby tylko na to czekał. Osiągi? 100 km/h w 7 sekund dla CLS 350, zaledwie o 0,9 s gorzej niż "pięćsetka" z 306-konnym V8.

Niezależnie od liczby cylindrów, auto standardowo otrzymuje automatyczną 7-biegową przekładnię 7G-Tronic. Przełożenia zmieniane są w mgnieniu oka, ale skrzynia nie żongluje nimi bez potrzeby, a jeśli od czasu do czasu nie nadąży za ułańską fantazją kierowcy, to i tak nadwyżka mocy silnika wystarczy, żeby nadrobić małe opóźnienie. CLS jest niżej i sztywniej zawieszony niż limuzyna klasy E, ma też większy rozstaw kół. Zachowuje sporo jej zalet, tylko w znacznie bardziej pikantnym wydaniu. Na 17-calowych obręczach opony o rozmiarze 245/45. Bardziej bezpośrednie przełożenie przekładni kierowniczej oznacza odpowiednio większą zwinność w zakrętach. Praktycznie nie czujesz, że przed i za sobą masz po 2,5 metra samochodu. Pod względem ostrości reakcji CLS ma wszystko to, czego nie może mieć stateczna klasa E.

Tekst: Roman Popkiewicz
Zdjęcia: MPI

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 019 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jest po prostu inny. Inny, bo zaskakujący. Inny, bo niezwykle odważny. CLS to Mercedes, jakiego nie znacie.
    auto motor i sport, 2008-05-17 11:43:34
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij