Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Mercedes E 63 AMG – żywioł na zawołanie

Dwie sprzeczności. Ten samochód nawet nie próbuje być najostrzejszą limuzyną świata. Nowy Mercedes E 63 AMG w równej mierze stawia na sport i komfort. I wychodzi mu to świetnie!

2009-08-24
Mercedes E 63 AMG Klasyczny tył Gdyby nie cztery końcówki wydechu, trudno byłoby rozpoznać AMG od tyłu. Ale jak to auto brzmi!

Pierwsze skrzypce grają oczywiście parametry - 525 KM, 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego i 4,5 s potrzebne na osiągnięcie 100 km/h. I to w wypadku limuzyny ważącej 1840 kg.

Między przednimi kołami auta, podobnie jak u poprzednika, haruje 6,2-litrowy silnik, będący pierwszym samodzielnym dziełem firmy AMG. Na dodatek, w nowym wydaniu ma 11 KM więcej i średnio na przebycie 100 km potrzebuje o 12% paliwa mniej!

Jakby tego było mało, silnik do pary otrzymał nową 7-biegową skrzynię automatyczną, w której przekładnię hydrokinetyczną zastąpiło mokre sprzęgło wielotarczowe. Pracuje ona w jednym z czterech programów wybieranych pokrętłem na tunelu środkowym. Mogą być to: C (Controlled Efficiency), S (jak Sport), S+ oraz M (czyli Manual). Pierwszy z nich służy do oszczędzania, a emocje zaczynają się później. I tak, program Sport zmienia biegi o 25% szybciej niż poprzedni, dwa ostatnie tryby czynią to zaś o kolejne 25% sprawniej. W ustawieniu S+ lub M zmiana przełożeń trwa więc jedynie 100 milisekund. To o 1/3 czasu krócej niż w Ferrari F430! Nic dodać, nic ująć.

E 63 AMG na drodze może być takie, jak tego kierowca w danej chwili oczekuje. Gdy nie ma ochoty na szaleństwa, pozostawia ustawienia "leniwe". Wtedy komfort jazdy, jak na 525 KM, jest zaskakująco porządny. Wystarczy jednak drobny przypływ adrenaliny, kawałek krętej drogi i AMG przechodzi metamorfozę. Znane już pokrętło wędruje w kierunku S+ lub M, a oprócz szybkości pracy skrzyni biegów, zmienia się też charakterystyka innych podzespołów auta. Układ kierowniczy (o 22% bardziej bezpośredni niż w klasie E) zaczyna pracować z większym oporem, a zawieszenie (układ AMG Ride Control) wyraźnie się utwardza. Na sposób tłumienia nierówności da się też wpłynąć osobnym przyciskiem (dwa ustawienia), jak i na pracę ESP, które można przestawić w tryb Sport lub wyłączyć całkowicie (ESP Off).

Efekt? E 63 AMG staje się jeszcze bardziej zwinne, szybkie i pewne. Reakcje na gaz są natychmiastowe, zmiany biegów z jednej strony imponują tempem, a z drugiej - zaskakują absolutnym brakiem szarpnięć. Wrażenie robi też fantastyczna ścieżka dźwiękowa, dla której spokojnie można by zrezygnować z zestawu audio i jeździć z ciągle uchylonymi tylnymi szybami. Mercedes na drodze okazuje się zadziorny, jednak przy jeździe na granicy przyczepności nie jest po prostu tak ostry, jak np. BMW M5. Bo taki nawet być nie chce.

Seryjnie E 63 AMG ma ogranicznik prędkości ustawiony na 250 km/h. Klient może jednak zażyczyć sobie przesunięcia granicy o kolejne 50 km/h. Warunek jest jeden - wcześniej musi odbyć szkolenie u AMG.

DANE TECHNICZNE MERCEDES E 63 AMG

DANE TECHNICZNE MERCEDES E 63 AMG

Cena486 000 zł
KonkurenciAudi RS6, BMW M5
Silnikbenzynowy, V8, 6.2
Moc/przy obrotach525 KM/6800 obr/min
0-100 km/h4,5 s
Prędkość maksymalna*250 km/h
Zużycie paliwa12,6 l/100 km
Emisja CO2295 g/km
Silnikpojemność 6208 cm3, 630 Nm przy 5200 obr/ min, skrzynia biegów 7A, napęd na tylne koła.
Nadwozie4-drzwiowy 5-miejscowy sedan, dł. x szer. x wys. 4891 x 1872 x 1442 mm, rozstaw osi 2874 mm, masa własna 1840 kg, poj. bagażnika 540 l.

Tekst: Maciej Struk

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 019 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Dwie sprzeczności. Ten samochód nawet nie próbuje być najostrzejszą limuzyną świata. Nowy Mercedes E 63 AMG w równej mierze stawia na sport i komfort. I wychodzi mu to świetnie!
    auto motor i sport, 2009-08-24 13:39:55
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij