Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Mercedes E Cabrio: Jazda topless

Kochasz jeździć bez dachu, ale polskie lato jest dla Ciebie za krótkie? W tym aucie sezon na kabrio trwa dłużej.  

Szymon Piaskowski 2013-11-15
Mercedes E Kabriolet Mercedes E Kabriolet

Mercedes klasy E Kabriolet ma patenty, dzięki którym jazda „topless” w chłodniejsze dni może okazać się wykonalna i, o ile nie pada, przyjemna. Pierwszy z nich to system Aircap – owiewka zamontowana na ramie przedniej szyby, która wysuwa się, gdy podróżujesz z prędkością powyżej 40 km/h, oraz spoiler między tylnymi zagłówkami. Kierują one powietrze ponad autem, zmniejszając jego zawirowania w kabinie oraz hałas.

Drugim rozwiązaniem, znanym też z innych Mercedesów bez dachu, jest Airscarf, czyli nawiew z zagłówka na szyję. Obydwa systemy są częścią pakietu komfortowego (5928 zł) i jeśli zamierzasz wykorzystywać auto w roli kabrioletu również poza sezonem, to jest to opcja zdecydowanie warta rozważenia. Podobnie jak superwygodne fotele regulowane elektrycznie we wszystkich możliwych kierunkach (pakiet AMG za 14 678 zł) czy możliwość ich podgrzewania i wentylowania (dopłata 6097 zł).

Z dachem nad głową czy bez – jazda klasą E w wersji 350 Blue-TEC to przyjemność. Auto bardzo pewnie czuje się w zakrętach i skręca tak precyzyjnie, jakby nie ważyło prawie dwóch ton. Nawet z 18-calowymi felgami AMG (w opcji) zapewnia wysoki komfort podróżowania. Zespół napędowy dostałby ocenę celującą, gdyby nie „zastanawiająca się” przy redukcjach skrzynia biegów, sam silnik ujął nas za to potężnym zapasem niutonometrów. W temacie bezpieczeństwa Mercedes oferuje dużo systemów, takich jak rozpoznawanie znaków czy asystent pasa ruchu – za wszystkie każe sobie jednak płacić ekstra.

Dane producenta Mercedes E Kabriolet
Cena 279 000 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu turbodiesel, V6
Pojemność skokowa 2987 cm3
Moc maks./przy obrotach 252 KM/3600/min
Maks. moment obr./przy obrotach 620 Nm/1600-2400 obr/min
Przeniesienie napędu na tylne koła; 7-biegowa przekładnia automatyczna
Osiągi
0–100 km/h 6,7 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 5,9 l/100 km
Emisja CO2 156 g/km
Nadwozie
2-drzwiowy, 4-miejscowy kabriolet, długość x szerokość x wysokość 4703 x 1786 x 1398 mm, rozstaw osi 2760 mm, masa własna 1935 kg, pojemność bagażnika 300*-390 l, pojemność zbiornika paliwa 66 l.

Naszym zdaniem
Szymon Piaskowski - redaktor "auto motor i sport"


Dobry patent
Pakiet stylistyczny AMG (m.in. spoilery i obręcze) za niecałe 15 000 zł znacząco poprawi wygląd auta. Warto!
To polubisz - sterowanie dachem
Do prędkości 40 km/h dach składasz i otwierasz przyciskiem umieszczonym pomiędzy fotelami – deszcz Cię nie zaskoczy!
Tego nie - skrzynia automatyczna
Została stworzona do spokojnej jazdy - kiedy zechcesz mocniej wcisnąć gaz, zacznie się zastanawiać.

Szymon Piaskowski

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 019 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Kochasz jeździć bez dachu, ale polskie lato jest dla Ciebie za krótkie? W tym aucie sezon na kabrio trwa dłużej.  Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-04-16 15:14:22
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij