Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Mercedes E Kabrio: Auto na spacer

Miękki dach plus klasyczna sylwetka, plus cztery miejsca, plus potężna gwiazda na osłonie chłodnicy – to od lat dość uniwersalny przepis na porządny kabriolet. Oto Mercedes E Cabrio.

Roman Popkiewicz 2012-10-09

Gdyby otwarta wersja Mercedesa klasy E była nie samochodem lecz słowem, oznaczałaby „elegancki”. Niezależnie od wersji wyposażenia i koloru nadwozia, z dachem czy bez dachu, w wersji standardowej czy z pakietem AMG, z większymi czy mniejszymi obręczami kół – kabriolet Mercedesa nigdy nie zdejmuje marynarki, od czasu do czasu najwyżej krawat.

Mercedes mówi, że klienci nie chcą hardtopu, bo ze sztywnym dachem auto zbytnio przypomina coupé. Miękki dach składa się samoczynnie w kilkanaście sekund, otwarta kabina jest świetnie „izolowana” od wiatru, a nadmuch powietrza na szyję (zwany airscarf) pozwala jeździć ze złożonym dachem nawet przy chłodniejszej pogodzie. Miejsca z tyłu nie są oczywiście pełnowymiarowe, ale okazują się jak najbardziej użyteczne, a to w świecie czteromiejscowych kabrioletów rzadkość.

Nie wolno tylko mylić otwartej odmiany Mercedesa E z autem sportowym. To samochód na spacer – i tę rolę kabriolet spełnia znakomicie. Komfort resorowania jest bardzo dobry, sztywność nadwozia na porządnym poziomie (chociaż na nierównościach czuć, że to nie coupé), reakcje na ruchy kierownicą są spokojne. Już podstawowy silnik w ofercie Klasy E Cabrio – benzynowy 1.8 turbo, który rozwija moc 184 KM – sprawdza się dobrze. Jeśli jeszcze do pary ma siedmiobiegowy automat 7G-Tronic, auto bardzo na tym zyskuje. Komfort automatu, łagodna praca silnika i płynne zmiany biegów idealnie wpisują się w klimat podróżowania kabrioletem, a wysoki moment obrotowy turbodoładowanego silnika zapewnia przyzwoitą dynamikę.

Mercedes nie byłby sobą, gdyby nie dorzucił sporej garści zalet praktycznych. Cabrio klasy E można zatem śmiało oprawić w ramkę i pokazywać jako klasyczny przykład współczesnego kabrioletu. Takiego na spacer.

Dane producenta Mercedes Klasy E Kabriolet
Cena 194 000 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R4 turbo
Pojemność skokowa 1796 cm3
Moc maks./przy obrotach 184 KM/5250 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 270 Nm/1800–4600 obr/min
Przeniesienie napędu na tylne koła; 7-biegowa przekładnia automatyczna
Osiągi
0–100 km/h 8,3 s
Prędkość maksymalna 231 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 7,0 l/100 km
Emisja CO2 164 g/km
Nadwozie
2-drzwiowy, 4-miejscowy kabriolet, długość x szer. x wys. 4698 x 1786 x 1398 mm, rozstaw osi 2760 mm, masa własna 1710 kg, pojemność bagażnika 390/300 l, poj. zbiornika paliwa 66 l.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 019 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Ja już mógłbym go oprawić, tylko kto mi da Mercedesa? :460889637:

    airmatic, 2014-11-05 19:41:58
  • avatar
    zgłoś
    Miękki dach plus klasyczna sylwetka, plus cztery miejsca, plus potężna gwiazda na osłonie chłodnicy – to od lat dość uniwersalny przepis na porządny kabriolet. Oto Mercedes E Cabrio.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-11-04 16:18:52
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij