Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Mercedes GLC Coupe 350 D - trochę inne coupe

Mercedes GLC Coupe nie ma silnika zamontowanego za przednią osią ani dwóch miejsc w kabinie. To niemal 2-tonowy SUV.

Szymon Piaskowski 2016-09-22
Mercedes GLC Coupe 350 d 4Matic

Pomysł na SUV-y ze ściętym dachem, które mają skromniejszy bagażnik i mniej miejsca w kabinie wydaje się szalony, ale marketingowo i sprzedażowo sprawdza się wyśmienicie. Dość powiedzieć, że w wypadku większego GLE to właśnie jego mniej praktyczna wersja, GLE Coupé, jest na naszym rynku popularniejsza.

 

TO POLUBISZ TEGO NIE 
DIESEL V6
Wysokich obrotów Praktycznie nie używa, jest znakomicie wyciszony, a w trybie Sport+ potrafi rasowo zamruczeć. 
WIDOCZNOŚĆ DO TYŁU
Stylistyczny zabieg w postaci ściętego dachu dał taki efekt, że do tyłu po skosie nie widać praktycznie nic.

Fenomenalnie wykończone wnętrze zostało przejęte z Klasy C (na niej bazują GLC i GLC Coupé) na zasadzie "kopiuj-wklej”. Dynamika turbodiesla V6 jest akurat taka, jakiej się spodziewasz. Skrzynia, nawet w trybie Sport+, nie zapędza jednostki napędowej w górne rejestry obrotów bez wyraźnej potrzeby, a silnik bez zająknięcia odpowiada na wszystkie pytania zadane prawą nogą kierowcy. 

Ale najlepszy w GLC jest komfort jazdy. Wszystko – od ultrawygodnych foteli, przez pneumatyczne zawieszenie (dopłata 10 726 zł), które może zmniejszyć prześwit o 15 mm, na perfekcyjnie wyciszonej kabinie kończąc – jest dopracowane na tip-top.

Bagażnik mniejszy niż w zwykłym GLC (o 50/200 litrów), ale rower się mieści

Auto może czasem zbyt twardo reaguje, kiedy przejeżdża przez dziurę, ale to raczej wina 20-calowych obręczy kół, które jednak przy tych proporcjach nadwozia wcale na za duże nie wyglądają. A to, że siedząc z tyłu można poszurać włosami o podsufitkę albo że bagażnik jest mniejszy niż w GLC, a jego krawędź znajduje się nieprzyzwoicie wysoko (82 cm nad ziemią!) chyba nie ma wielkiego znaczenia. Przecież to po prostu trochę inne coupé.

 

Dane producenta MERCEDES GLC COUPÉ 350 D 4MATIC
Cena jeszcze nie znana
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, V6
Pojemność skokowa 2987 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
258 KM
3400/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
620 Nm
1600-2400/min
Rodzaj napędu na cztery koła; 9-biegowa przekł. aut.
OSIĄGI
0–100 km/h 6,2 s
Prędkość maksymalna 238 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 6,0 l/100 km
Emisja CO2 155 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4732 x 1890 x 1602 mm, rozstaw osi 2873 mm, masa własna 1915 kg, ładowność 615 kg, poj. bagażnika 500/1400 l, pojemność zbiornika paliwa 66 l.

Naszym zdaniem
Szymon Piaskowski redaktor "auto motor i sport"
Choć jest SUV-em typu coupé, na pierwszym miejscu stawia komfort podróżowania, który jest genialny. W tej dziedzinie Mercedes coraz bardziej zbliża się perfekcji.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 98 293 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Mercedes GLC Coupe nie ma silnika zamontowanego za przednią osią ani dwóch miejsc w kabinie. To niemal 2-tonowy SUV.</p><br /><br /><a href="/testy/Mercedes-GLC-Coupe-350-D-troche-inne-coupe,22982,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2016-09-22 14:52:49
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij