Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Mercedes M Klasa: Luksus w błocie

Mercedes M jest jak terenowy odpowiednik Klasy E – zapewnia równie wysoki komfort jazdy i porównywalne osiągi. Czym się wyróżnia? Daje sobie świetnie radę na wertepach.  

Michał Hutyra 2014-04-15
Pierwsza jazda Mercedes ML W terenie przeszkodą są jedynie opony szosowe i... zdrowy rozsądek, który podpowiada: „uważaj, to jest drogie auto”.

Smukłe linie nadwozia maskują ogromną masę własną Mercedesa M. Mimo aluminiowych (lżejszych niż stalowe) elementów karoserii, auto waży 2,1 t! Z tą nadwagą fenomenalnie rozprawia się 3-litrowy turbodiesel o mocy 258 KM i potężnym momencie obrotowym 620 Nm. Auto jest zwinne i potrafi zaimponować osiągami – do 100 km/h rozpędza się w 7,4 s. Klasa M jest więc szybka, co ważne, nie tylko na prostej drodze, a stały napęd na obie osie zapewnia rewelacyjną przyczepność na śliskich nawierzchniach i w terenie.

Jeśli właściciel zamierza wypróbować auto właśnie na wertepach, może za 10,5 tys. zł dokupić pakiet On&Off Road. Przekształci wtedy ML-a w rasową terenówkę. Wyposażenie wzbogaci się o wzmocnioną osłonę pod silnikiem, pneumatyczne zawieszenie, adaptacyjny układ kontroli trakcji (4ETS) i reduktor o przełożeniu 2,93:1.

Na bezdrożach nie trzeba nadzwyczajnych umiejętności. Wystarczy, by kierowca aktywował asystentów wjazdu lub zjazdu ze wzniesienia, włączył reduktor i wybrał jeden z sześciu zdefiniowanych programów jazdy. Dwa z nich są typowo terenowe. W ten sposób ustala się prześwit auta, charakterystykę amortyzatorów, program pracy skrzyni biegów, pracy układów kierowniczego i ESP oraz reakcję na pedał gazu. Aż szkoda, że tak niewielu właścicieli zjeżdża poza asfalt.

Mercedes M może mieć na pokładzie mnóstwo elektroniki, skórę, w ukryciu całą masę silniczków (służą do regulacji wszystkiego – od kierownicy po fotele), a nawet zestaw audio składający się z „nastu” głośników, który brzmieniem dorównuje filharmonikom wiedeńskim. Bogato wyposażony ML kosztuje prawie 300 tys. zł, ale to przecież Mercedes...

Dane producenta Mercedes ML 350 BlueTec 4Matic
Cena 288 800 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu turbodiesel, V6
Pojemność skokowa 2987 cm3
Moc maks./przy obrotach 258 KM/3600 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 620 Nm/1600-2400 obr/min
Przeniesienie napędu na cztery koła; 7-biegowa przekładnia automatyczna
Osiągi
0–100 km/h 7,4 s
Prędkość maksymalna 224 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 6,8 l/100 km
Emisja CO2 179 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4804 x 1926 x 1796 mm, rozstaw osi 2915 mm, masa własna 2100 kg, pojemność bagażnika 690/2010 l, pojemność zbiornika paliwa 70 l.

Michał Hutyra - redaktor "auto motor i sport"

Naszym zdaniem
Klasa M jest świetna na każdą okazję i na każdą drogę. Szkoda tylko, że ta wszechstronność tyle kosztuje.
To polubisz
Kamera z przodu - zamontowana jest tuż nad zderzakiem, dzięki niej łatwiej manewrować na parkingu i w terenie.
Tego nie
Drogie opcje - auto jest drogie samo w sobie. Konieczność dopłacania ponad 8 tys. zł do lamp ksenonowych to już za wiele!

Michał Hutyra

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 019 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Mercedes M jest jak terenowy odpowiednik Klasy E – zapewnia równie wysoki komfort jazdy i porównywalne osiągi. Czym się wyróżnia? Daje sobie świetnie radę na wertepach.  Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-04-15 12:02:49
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij