Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Mercedes ML – na asfalt i w błoto

BMW i spółka może zacząć się bać. Na podbój rynku rusza trzecia już generacja Mercedesa ML - bezpieczniejsza, bardziej oszczędna i komfortowa. Oto pierwsze wrażenia z jazdy tym luksusowym i wprawnym wszędołazem.

2011-10-03
Mercedes ML Możliwości Mercedesa ML nie kończą się tam gdzie kończy się asfalt.

 

Inżynierowie z Mercedesa nie popadli na szczęście w modną od lat gigantomanię. Nowy model ML zachował niemal identyczne wymiary co poprzedni, a klasowym liderem pod względem rozmiarów nadal pozostaje Audi Q7.

Auto budzi respekt już samym wyglądem. Przysadziste nadwozie z wysoko poprowadzoną linią okien pełne jest ostrych linii i przetłoczeń. Do tego wielkie koła (17-20 cali), które giną gdzieś w ogromnych nadkolach. Patrzącym na tył auta, w oczy rzuca się typowe dla tego modelu połączenie szyb bocznych z szybą tylną, tworzące optyczną całość.

Wewnątrz zmian jest zdecydowanie więcej. Deska rozdzielcza wydaje się bardziej solidna i masywna. Centralne miejsce zajmuje teraz duży wyświetlacz systemu audio-komputerowo -nawigacyjnego. Poniżej znajdują się centrum zarządzania multimediami i sterowanie klimatyzacją. Z konsoli środkowej wyrasta pokrętło do obsługi systemu Comand (znane z innych Mercedesów), a także elementy sterowania pracą zawieszenia i układu napędowego.

Żadne materiały wykończeniowe nie udają tego czym nie są. Znaleźć tu można prawdziwe - skórę, drewno, czy metal. Tworzywa sztuczne są miękkie w dotyku i miłe dla oka. Osoby podróżujące z przodu, jak i te z tyłu nie muszą rezygnować z komfortu na rzecz współpasażerów. Nawet pojemność bagażnika jest więcej niż satysfakcjonująca i wynosi, w zależności od położenia tylnych foteli, od 690 do 2010 litrów.

Nowy Mercedes ML może być wyposażony w trzy rodzaje zawieszenia. W standardzie jest tradycyjne - stalowe, z elektroniczną regulacją twardości amortyzatorów. Za dopłatą oferuje się pneumatyczne Airmatic (9300 złotych). Pozwala ono na zwiększanie prześwitu o 60 mm. Najwyższy stopień wtajemniczenia to tzw. pakiet On&Offroad (10 394 zł, przy czym wymagane jest zamówienie zawieszenia Airmatic i systemu nawigacyjnego za 14 332 zł). Auto wyposażone jest wówczas w reduktor oraz w sześć programów jazdy, które zmieniają działanie m.in. systemu ESP, ABS, wysokość zawieszenia, sposób działania układu kierowniczego i pracę przepustnicy. Wielkość prześwitu można zmieniać aż o 90 mm. Kierowcom, którzy lubią bardziej dynamiczną jazdę oferuje się aktywny stabilizator (16 985 zł, nie występuje z zawieszeniem stalowym). Dzięki niemu nadwozie podczas jazdy po krętych drogach przechyla się na boki jedynie w stopniu minimalnym. Koła nie tracą też kontaktu z nawierzchnią podczas przejeżdżania przez tzw. hopki.

 

MERCEDES ML 350 BLUETEC 4MATIC

MERCEDES ML 350 BLUETEC 4MATIC

Cena273 000 złotych
KonkurenciBMW X5, Jeep Grand Cherokee
Silnikturbodiesel, V6, 3.0
Moc258 KM/3600 obr/min
0–100 km/h7,4 s
Prędkość maksymalna224 km/h
Zużycie paliwa6,8 l/100 km
Emisja CO2179 g/km
Silnikpoj. 2987 cm3, maks. moment obr. 620 Nm w zakresie 1600–2400 obr/min, skrzynia biegów 7A, napęd na cztery koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4804 x 1926 x 1796 mm, rozstaw osi 2915 mm, masa własna 2175 kg, pojemność bagażnika 690/2010 l, pojemność zbiornika paliwa 70 l.

Na razie do wyboru są trzy silniki - dwa diesle (250 i 350 BlueTec) oraz benzynowy 350 BlueEfficiency. Najsłabszy, 4-cylindrowy diesel, dzięki dwóm sprężarkom osiąga moc 204 KM i moment obrotowy 500 Nm, które wystarczają do swobodnego poruszania się i po drogach asfaltowych, i w terenie. Zaskakująco niskie jak na tego ponad 2-tonowego kolosa jest średnie spalanie (6,0 l/100 km). Bardziej popularne w tym segmencie aut są jednak jednostki o większej liczbie cylindrów. Najodpowiedniejszym silnikiem jest 3-litrowy diesel o mocy 258 KM i momencie obrotowym 620 Nm. Podczas jazd testowych spalanie okazało się zadziwiająco niskie i wynosiło 8,6 l/100 km, co przy powiększonym 93-litrowym zbiorniku paliwa (standardowo 70 l) daje ponad 1000-kilometrowy zasięg. Na równej drodze auto działa na kierowcę wręcz usypiająco. W pełni elektryczny układ kierowniczy sprawia, że na kierownicy nie czuć praktycznie żadnego oporu, a reakcja na gaz, gdy skrzynia pracuje w trybie automatycznym, jest wyjątkowo powolna. Co innego gdy przejdzie się na tryb sportowy, a biegami żongluje za pomocą łopatek. Kierownica zaczyna "ważyć" w dłoniach, reakcja na gaz jest natychmiastowa. Dużemu dieslowi zaczyna wręcz brakować tchu. Podczas dynamicznej jazdy lepszym kompanem okazuje się 306-konny silnik benzynowy. Niezależnie zaś od tempa jazdy, uznanie budzi wygłuszenie wnętrza. Jest naprawdę perfekcyjne.

Nowe wcielenie SUV-a Mercedesa, po odpowiednim doposażeniu, umie odnaleźć się w terenie. Potrafi pokonywać wzniesienia o nachyleniu 45°. Na bezdrożach może konkurować z Jeepem Grand Cherokee i Land Roverem Discovery. Potrafi niemal to samo co one, a ma jeszcze tę zaletę, że podczas wjazdu i zjazdu ze wzniesienia można zaprogramować prędkość poruszania się (maks. 16 km/h). Podczas jazd po przygotowanym specjalnie torze offroadowym okazało się, że niewiele może ML-a zatrzymać, ale i niewielki wpływ na jazdę ma tak naprawdę sam kierowca. Jest raczej operatorem tych wszystkich urządzeń, umożliwiających pokonanie przeszkód. Podczas jazdy po bezdrożach kierowca może poczynania swojego auta obserwować na monitorze systemu audio. Wyświetla on informacje dotyczące m.in. kąta skrętu przednich kół, przechyłu bocznego, kąta podjazdu i zjazdu, a także pionowych ruchów kół. Przypomina to trochę grę wideo. Auto samo wjeżdża pod górę, samo z niej zjeżdża, a kierowca z zapartym tchem może obserwować krajobrazy. Bardziej zaś strachliwi - monitor.

Nowego ML-a można wyposażyć także w liczne systemy poprawiające komfort i bezpieczeństwo. Ich lista jest tak długa, że łatwo się zapomnieć i tak skonfigurować pojazd, że cena wyposażenia opcjonalnego zbliży się do ceny auta, która zaczyna się od 263 500 zł.

Tekst Michał Hutyra
amis 10/2011

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 019 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Zaskoczyły mnie dwie rzeczy: stosunkowo niskie zużycie paliwa jak na moc i wielkość pojazdu oraz to radzenie sobie w terenie. Tym samym Mercedes wyraźnie góruje nad Q7 i X5. Pierwsze testy są zatem optymistyczne, choć auto wygląda trochę gorzej niż poprzednik.
    ~Samuraj, 2011-10-03 12:21:58
  • avatar
    zgłoś
    BMW i spółka może zacząć się bać. Na podbój rynku rusza trzecia już generacja Mercedesa ML - bezpieczniejsza, bardziej oszczędna i komfortowa. Oto pierwsze wrażenia z jazdy tym luksusowym i wprawnym wszędołazem.
    auto motor i sport, 2011-10-03 09:09:07
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij