Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Mercedes SL 63 AMG – Pakiet mocy

Do znanego dwunastocylindrowego silnika biturbo pod maską AMG dołączyła właśnie wysokoobrotowa jednostka V8 o pojemności skokowej 6,2 l.

2008-05-06
Mercedes SL AMG pokonuje zakręty precyzyjnie i bez nadmiernych przechyłów.  

Adieu 55 Kompressor! Witaj 6.3. Ale stop - zanim krokodyle łzy miłośników Kompressora zdążą spaść na podłogę, osuszy je grzmiący strumień spalin wysokoobrotowego silnika benzynowego, a opuszczone kąciki ust fanów auta powędrują z powrotem do góry. Pod maską SL należne miejsce znalazła właśnie jednostka V8 o pojemności skokowej 6,2 l. W takiej sytuacji specjaliści z AMG mogli sobie darować insygnia mocy w postaci parzystych wybrzuszeń na masce i charakterystycznych "skrzeli", zachowując typowy dla AMG umiar we wzornictwie.

6.3 mówi sam za siebie. Zależnie od obciążenia i liczby obrotów, wydaje z siebie mieszaninę grzmotów, prychnięć i gulgotów. Tam, gdzie inne wysokoobrotowe jednostki V8 zaczynają wydawać metaliczne stuki, 6.3 bierze wzór z amerykańskich silników o potężnych pojemnościach. Do tego mechaniczna finezja, na przykład w postaci nowej skrzyni biegów. Zastąpiła ona działający demobilizująco na zwolenników sportowej jazdy przetwornik momentu obrotowego - sprzęgłami, w tym małym mokrym sprzęgłem do ruszania. Dzięki temu sportowa 7-biegowa przekładnia AMG Speedshift MCT łączy w sobie zalety skrzyni z podwójnym sprzęgłem oraz automatycznej przekładni z przetwornikiem. I to z powodzeniem. W położeniu komfortowym wiarygodnie naśladuje łagodne działanie przetwornika, natomiast przy S, S+ i w trybie M pracuje zadziorniej. W najszybszym trybie (M) automat zmienia biegi w ciągu 100 milisekund, bez odczuwalnego szarpania.

Bardzo pomocna okazuje się przy tym funkcja wyrównywania obrotów silnika i kół, zapobiegająca niepożądanym reakcjom na zmiany obciążenia podczas szybkiej redukcji biegów i zapewniająca dodatkowe doznania dźwiękowe.

Bardziej sztywne zamocowanie przedniej osi sprzyja szybszej reakcji i przytłumia daremne wołanie o bezpośredni układ kierowniczy, dostępny w słabszym SL. Wołania te milkną całkowicie, gdy harmonijny pakiet złożony z silnika, skrzyni biegów i aktywnego podwozia ABC rusza w drogę. Montowany ręcznie silnik V8 wytrzyma wszystko - gwałtowne przyspieszanie, jazdę z pełną mocą silnika i pracę na wysokich obrotach. Wyważony układ jezdny za pomocą aktywnej regulacji sprawia, że zapominamy o masie pojazdu sięgającej około dwóch ton.

Nie da się natomiast zapomnieć o perfekcyjnym sprincie w trybie Race Start: wrażenia pozostają w pamięci na długo.

Tekst: Jörn Thomas
Zdjęcia: Rossen Gargolov

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 800 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Do znanego dwunastocylindrowego silnika biturbo pod maską AMG dołączyła właśnie wysokoobrotowa jednostka V8 o pojemności skokowej 6,2 l.
    auto motor i sport, 2008-05-06 09:07:25
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij