Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Mercedes klasy C kombi: Na relaksie

Klasa C kombi – dla tych, którzy potrzebują trochę więcej powietrza w bagażniku a wyznają zasadę, że „bez gwiazdy nie ma jazdy”.

Szymon Piaskowski 2014-09-12
Ten tył uznajemy za jeden ze zgrabniejszych wśród kombi. Co na to Audi?

Mała Klasa S – taki przydomek zyskała nowa Klasa C, kiedy pojawiła się w zeszłym roku. I nie tylko z powodu podobnej stylizacji. Teraz do oferty wjeżdża odmiana kombi, a planowane są też coupé i kabriolet.

W Mercedesie czuć wysoką formę, a Klasa C jest jej dobrym znakiem. Kombi z marszu przejęło wszystkie zalety sedana – komfortowe, nowoczesne, świetnie wykonane i przyjemne dla oka wnętrze, zawieszenie, które płynie po asfalcie, oferując przy tym bezpieczne granice przyczepności i ostre jak żyletki hamulce. Wartość dodana to oczywiście bagażnik – jak przystało na nowy model, większy niż wcześniej i w końcu z kanapą składaną w proporcjach 40:20:40. Wersja 300 BlueTEC Hybrid, podobnie jak reszta „zwykłych" diesli, dorzuca do tego ekonomię z pierwszej ligi. Na prądzie co prawda można się jedynie toczyć (do 35 km/h), ale w mieście daje to wymierne korzyści – spalanie można zbić nawet do około 4 l/100 km. Na dłuższą metę, w jeździe trasa/ miasto/niemiecka autostrada, Klasa C zadowala się przeciętnie 7 litrami oleju napędowego na 100 km. Aha, i bez paniki, kiedy komputer wyłączy silnik Diesla np. przy 130 km/h po odjęciu gazu – to funkcja tzw. żeglowania.

Ponarzekać można jedynie na małą ilość miejsca dla piątej osoby i na cenę. Ale ta jeszcze nie jest znana, więc na razie nie narzekamy.

 

TO POLUBISZ

PRAKTYCZNE PRZYCISKI

Ze składaną (w proporcjach 40:20:40) kanapą nie trzeba się siłować – aby ją rozłożyć, wystarczy wcisnąć przycisk.

 

TEGO NIE

DOSTĘP BEZ KLUCZYKA

Sam w sobie jest OK, ale żeby odpalić silnik, i tak trzeba sięgnąć do kieszeni po kluczyk i przekręcić go w stacyjce.

 

Dane producenta Mercedes E 350 Bluetec
Cena jeszcze nie znana
Układ napędowy
Rodzaj napędu hybrydowy: wysokopr., R4 turbo, 2.1 + elektryczny AC
Moc maks. zespołu hybrydowego 204 + 27 KM
Maksymalny moment obrotowy 500 + 250 Nm
Silnik spalinowy
Pojemność skokowa 2143 cm3
Moc maks./przy obrotach 204 KM/3800 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 500 Nm/1600-1800 obr/min
Silnik elektryczny
Moc 20kW (27 KM)
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm
Pojemność akumulatorów b.d.
Przeniesienie napędu na tylne koła;
7-biegowa skrzynia
automatyczna
Osiągi
0–100 km/h 6,7 s
Prędkość maksymalna 244 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 3,8 l/100 km
Emisja CO2 99 g/km
Nadwozie
5-drzwiowe, 5-miejscowe kombi, dług. x szer. x wys. 4702 x 1810 x 1457 mm, rozstaw osi 2840 mm, masa własna b.d., pojemność zbiornika paliwa 50 l, poj. bagażnika 490/1510 l.


Szymon Piaskowski

Redaktor AMiS

Naszym zdaniem:
Klasa C jest komfortowa, bogato wyposażona i bardzo mało pali. Stary dobry Mercedes, chciałoby się rzec. No prawie, tyle że z całą elektroniką współczesnego świata.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 019 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jaka będzie cena tego modelu?
    kierowca, 2014-09-15 11:52:55
  • avatar
    zgłoś
    Klasa C kombi – dla tych, którzy potrzebują trochę więcej powietrza w bagażniku a wyznają zasadę, że „bez gwiazdy nie ma jazdy”.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-09-12 13:07:31
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij