Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

MiTo – Tryb Alfa Romeo

2008-08-04
Alfa Romeo Mito Wyglądem nawiązuje do modelu 8C. Ma mocne silniki, dużo wdzięku i szanse na ogromny sukces rynkowy. To za jej sprawą sprzedaż samochodów włoskiej marki ma zwiększyć się dwukrotnie – do 300 tysięcy sztuk rocznie

PLAN: 300 TYS.

24 czerwca 2010 Alfa Romeo ukończy 100 lat. By uczcić tę rocznicę, jej włodarze w ciągu najbliższych trzech lat chcą wprowadzić na rynek więcej aut niż przez ostatnią dekadę. W lecie przyszłego roku ma się pojawić model 149, a niedługo spodziewany jest debiut pierwszego SUV-a tej marki. Będą też m.in. nowe silniki i dwusprzęgłowe skrzynie biegów. Szykuje się więc ostry atak.

Pierwsze metry traktujesz jako rozpoznanie nowego terytorium. Auto na ruchy kierownicą reaguje w miarę szybko, silnik żywiołowo zabiera się do pracy, ale jakoś brakuje emocji. Podświadomie sięgasz więc do suwaka na konsoli środkowej, zawiadującego systemem D.N.A. i zmieniasz opcję z Normal na Dynamic. Mała Alfa nagle nabiera większego wigoru, zakręty pokonuje szybciej i ostrzej. Wspomaganie układu kierowniczego "utwardza się", reakcje jednostki napędowej są agresywniejsze i włącza się elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego, zwana Electronic Q2 (wykorzystująca układ hamulcowy). MiTo prowadzi się bardzo pewnie; auto nie zaskakuje ani nad-, ani podsterownością. Zawieszenie jest dość sztywne i czasem informuje o swojej pracy głuchymi stukami. Jest tylko jedno ale - układ kierowniczy przeciętnie opowiadający historię o tym, co dzieje się z kołami, a przez to uszczuplający nieco przyjemność z jazdy.

DANE TECHNICZNE ALFA ROMEO 1.4 TB PROGRESSION

DANE TECHNICZNE ALFA ROMEO 1.4 TB PROGRESSION
Cena67 900 zł
KonkurenciMini Cooper S, Opel Corsa GSi
Silnikbenzynowy, R4, 1.4 turbo
Moc/przy obrotach155 KM/5500 obr/min
0-100 km/h8,0 s
Prędkość maksymalna215 km/h
Zużycie paliwa6,5 l/100 km
Emisja CO2153 g/km
Silnikpoj. 1368 cm3; 230 Nm przy 3000 obr/min; 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie3-drzwiowy hatchback, dług. x szer. x wys. 4063 x 1720 x 1446 mm, rozstaw osi 2511 mm, masa wł. 1145 kg, poj. bagażnika 270 l.

Po pewnym czasie sprawdzasz ustawienie All Weather, czyli maksimum przyczepności w zmiennych warunkach. I jakoś po chwili wracasz do opcji Dynamic, dochodząc do wniosku, że powinna się nazywać po prostu Alfa Romeo. Bo tylko w niej wyczuwasz prawdziwego ducha tej włoskiej marki.

Nową Alfę Romeo można zamawiać już od lipca. MiTo przekonuje porządnym wyposażeniem (m.in. siedem poduszek, radio z MP3, klimatyzacja), świetnymi właściwościami jezdnymi, ale wnętrze w drugim rzędzie siedzeń ma ciasne, widoczność w tył jest słaba, a materiały użyte do wykończenia kabiny - tylko przeciętne. Wszystko to za 67 900 zł. Mniej zapłacisz (49 900 zł) za słabiutką wersję 1.4 o mocy 78 KM.

P.S. System CBC dba o odpowiedni rozkład ciśnienia w układzie hamulcowym podczas hamowania w łuku, DST wpływa na układ kierowniczy, kontrolując nadsterowność samochodu na śliskich nawierzchniach, a HBA zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym, gdy środkowy pedał wciskasz z całej siły. I wszystkie one są w wyposażeniu seryjnym!

Tekst: Maciej Struk
Zdjęcia: Achim Hartmann

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    No ostatnio można usłyszeć niezbyt miłe rzeczy o silnikach TSI, to fakt.
    ~Samuraj, 2011-12-03 02:01:40
  • avatar
    zgłoś
    Nawet mniej niż te z TSI, TDI i DSG
    rzęsor, 2011-12-02 16:36:48
  • avatar
    zgłoś
    Właśnie o to chodzi, że współczesne samochody są napakowane psujną elektroniką i tego nie unikniemy. Na Fiaty oraz na Alfy ludzie aż tak bardzo nie narzekają. W sumie psują się nie bardziej niż inne auta.
    ~Samuraj, 2011-12-02 01:50:35
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj' napisał(-a):I łatwy kąsek dla warsztatu. Pokaż mi teraz samochód, który nie ma elektroniki Wprawdzie Alfa ma jej sporo, ale patrząc na ostatnie rankingi bezawaryjności, w których Fiat miał dwa modele w pierwszej dziesiątce - to nie ma się czego obawiać.Włoski koncern ewidentnie postawił na jakość.
    samochodziarz, 2011-12-01 18:54:10
  • avatar
    zgłoś
    Tak naładowane elektroniką auto, które tyloma systemami wspomaga kierowcę to prawdziwe cackoI łatwy kąsek dla warsztatu.
    ~Samuraj, 2011-11-28 20:39:52
  • avatar
    zgłoś
    Tak naładowane elektroniką auto, które tyloma systemami wspomaga kierowcę to prawdziwe cacko a do tego jeszcze niezbyt wygórowana cena- coś pięknego. DNA i Q2 sprawią że jada Alfą spodoba się każdemu kierowcy bez względu na preferowany styl jazdy.
    Fiatmaniak, 2011-11-28 17:40:02
  • avatar
    zgłoś
    Bardzo ciekawy artykuł, ale myślę, że za mało jest wyjaśniony nowatorski system DNA.Miałem okazję wypróbować system DNA w Alfie MiTo. Ten nowy system koncentruje się na 3 parametrach: reakcja silnika, stabilność i wspomagania sterowania. Kiedy przełączamy na poszczególne tryby: normal, dynamic czy all weather, widzimy od razu różnicę. Przede wszystkim przyczepność, przyśpieszenie oraz zachowanie się układu kierowniczego. Ogólne wrażenie bardzo dobre. Dostępny jest również w Giulietta.
    gregor79, 2011-11-28 14:19:14
  • avatar
    zgłoś
    koncern bmw pewnie teraz obgryza paznokcie ze strachu, bo to przeciez on jest właścicielem legendarnego mini, więc ma sie czego bac. bo alfa Mito to bardzo dobra alternatywa , a moim zdaneim lepsze auto niz mini, pod wieloma wzgledami, wyglądem, stylistyka, osiągami i oczywiście ceną
    ~borsuk, 2008-11-04 18:45:25
  • avatar
    zgłoś
    brzmi doskonale, bo je mam i wiem kupilem, wersje 1,4 turbo, 155 koni, oj potrafi zamruczyc ;p
    ~david, 2008-10-31 18:49:00
  • avatar
    zgłoś
    to auto to naprawde prawdziwy przecinak, niezle gna do przodu, bylem ja jezdzie probnej i raczej sie zdecyduje. oczywiscie na wersje najmocniejsza czyli 155 konna z turbina
    ~selektor, 2008-10-30 12:34:50
  • avatar
    zgłoś
    Czy ktos wie co ma w wyposazeniu podstawowa wersja Alfy MiTo i jak bardzo rózni sie od tej tzw.wypasionej.
    ~mikołaj, 2008-10-30 12:13:25
  • avatar
    zgłoś
    no kolejne piekne dziecko włoskiego producenta, cieszmy sie , że niektorzy producenci tacy jak alfa romeo wiedza jak produkowac piekne auta, ktore ciesza nas pod kazdym katem, zarowno stylistyki i dynamiki, a takze bezpeiczenstwa, bo systemy dna i q2 zdecydowanie poprawiaja bezpeiczenstwo w tym aucie
    ~fan, 2008-10-30 03:00:03
  • avatar
    zgłoś
    Lubie patrzec na to auto.Bardzo imponuje mi jego linia i to co ma pod maska.Ale wiecej powiem po jezdzie próbnej.
    ~norek, 2008-10-29 11:51:07
  • avatar
    zgłoś
    Znalazłem na stronie alfy konkurs nie powiem zeby nagrody były słabe... trzeba sie zastnanowic poważnie nad udzialem.
    ~Maciej, 2008-09-26 10:43:58
  • avatar
    zgłoś
    po prostu to auto jest w 100% wypasione i naładowane nowoczesną technologią, 5 lat przed konkurencją i dlatego też mam zamair je kupić, nic więcej nie trzeba juz mówić, po prostu to bardzo dobre autko
    ~pajak, 2008-09-18 03:17:44
  • avatar
    zgłoś
    no co tu duzo gadać, taka jest alfa romeo, albo sie ją kocha albo neinawidzi i tyle, ja uwielbiam włoskie auta, ich stylistyka spełnia moje najśmielsze oczekiwania
    ~krzysztof, 2008-09-16 17:51:06
  • avatar
    zgłoś
    Ale Mito nie ma tylko systemu DNA.Jak sprawdzałem na stronie Alfy to auto wlasnie stanowi esencję awangardowej technologii, dzięki elementom wyposażenia, takim jak Alfa D.N.A., zawieszenie ze sprężynami powrotnymi, elektroniczny układ Q2, DST.Ma wszystko to co powinobyc w kazdym dobrym aucie.
    ~gorlo, 2008-09-16 13:18:41
  • avatar
    zgłoś
    no masz racje kolego na polskich drogach kazdy system sie przyda a tak powaznei mowiac, to bardzo dorbze ze je zamontowali, mam nadziej ze inni producenci wezma z nic hrpzykład
    ~kumpel, 2008-09-16 01:17:28
  • avatar
    zgłoś
    no kurde, co Ty mówisz, beznadziejny to jest na przykład przód w dacii logan ;p a tutaj, prawdziwe arcydzielo techniczne, stylizacyjne i napędowe cośdla prawdziwych smakoszy
    ~konsument, 2008-09-12 00:55:16
  • avatar
    zgłoś
    a co myslicie o tych systemach elektronicznych ktore pomagaja keirowcy DNA i Q2 ?? mi sie to bardzo podoba i mysle ze przyda sie we wiel usytuacjach, szczegolnie na polskich drogach :]
    ~brzydal, 2008-09-05 19:13:25
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij