Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Mini Clubman Cooper S - mini wielki

Clubman nie jest już maluchem o ekscentrycznym wyglądzie. To pełnoprawny kompakt, o jakości premium, z charakterem prawdziwego Mini.

Michał Hutyra 2016-07-21

Gdyby przeprowadzić sondę z czym kojarzy się Clubman, nie zdziwiłyby nas odpowiedzi, że z jamnikiem. Z powodu swoich proporcji auto wygląda dosyć pokracznie. Nadwozie mocno urosło – 27 cm na długość, 9 cm na szerokość i to przy niemal nie zmienionym wzroście. Jeśli chodzi o stylistykę, najbardziej „miniakowy” jest przód samochodu, z charakterystyczną osłoną chłodnicy, dużymi okrągłymi reflektorami i niemal pionową przednią szybą. Z tyłu najwięcej kontrowersji mogą budzić nieproporcjonalnie duże lampy. Dostępu do bagażnika (tak samo jak u poprzedników) bronią „skrzydłowe” drzwi – rozwiązanie wbrew pozorom bardzo praktyczne, przejęte z aut dostawczych.

Clubman powstał na podwoziu BMW serii 1. To wiele tłumaczy

Kufer ma pojemność 360 l i kształt prostopadłościanu. Zagospodarowano każdy jego zakamarek (dodatkowe schowki znajdują się nawet w tylnych drzwiach). Oparcia tylnej kanapy dzielą się w proporcjach 40/20/40. Po ich złożeniu podłoga bagażnika staje się płaska, a jego objętość powiększa niemal 3-krotnie. Wnętrze to pochwała stylu Mini, którego motywem  przewodnim są okręgi. W największy z nich, znajdujący się pośrodku deski rozdzielczej, wbudowano ekran systemu audio-nawigacyjnego. Do obsługi systemu, podobnie jak we wszystkich BMW i Mini, służy pokrętło na tunelu środkowym. Obok niego znajduje się przycisk elektromechanicznego hamulca postojowego.
 
  Zegary połączone są z kolumną kierowniczą, a sama kierownica doskonale leży w dłoniach
   
 Drzwi otwierają się na trzy sposoby – klamką, z pilota lub gdy kierowca aktywuje stopą czujnik  Na tylnej kanapie jest dość przestronnie. Nie zapomniano o nawiewach klimatyzacji
 

Dzięki zwiększeniu aż o 10 cm rozstawu osi kabina Clubmana mocno urosła. Najwięcej miejsca zyskali pasażerowie zajmujący miejsca na tylnej kanapie. Dzięki klasycznym drzwiom z tyłu (zamiast jednych w stylu kurołapki) bardzo poprawił się dostęp do wnętrza. Clubman, jak każde inne Mini, najwięcej ma do zaoferowania kierowcy. Charakterystyka pracy zawieszenia jest znakomita – idealnie łączy ono komfort jazdy ze stabilnością nadwozia i bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi. Auto można jeszcze podrasować, jeśli dokupimy amortyzatory o zmiennej sile tłumienia – prowadzi się wtedy w typowo gokartowy sposób. Układ kierowniczy, mimo że wspomagany elektromechanicznie, pozwala wyczuć, co dzieje się z przednimi kołami.

   
plusTO POLUBISZ minusTEGO NIE POLUBISZ
DETALE
Brytyjska flaga, logo Mini w tylnej lampie oraz zmienne podświetlenie klamek i paneli drzwiowych tworzą niepowtarzalny klimat wnętrza.
NISKIE „STOPY”
Chodzi  oczywiście o  światła „stop”, które powędrowały na tylny  zderzak. Podczas jazdy zderzak w zderzak trudno je  dostrzec.

 Zachwycać się można również precyzją działania skrzyni biegów (dla ceniących wygodę jest dostępny 8-biegowy automat firmy Aisin). Podczas jazd testowych do naszej dyspozycji była jedynie najmocniejsza wersja – Cooper S (192 KM). Pod maską również nastąpiła zmiana – zamiast jednostki o pojemności 1.6 montowany jest silnik 2-litrowy. Jego osiągi stały się bardziej użyteczne, m.in. z powodu podniesienia momentu obrotowego do 300 Nm. Moment jest też szybciej dostępny, bo już przy 1250 obr/min! Reakcja na gaz okazuje się znakomita. Mini Clubmana można pokochać – jeśli nie za wygląd.


Michał Hutyra
redaktor "auto motor i sport"

NASZYM ZDANIEM
Clubman doskonale jeździ, jest niezwykle funkcjonalny i bardzo dopracowany. Kłopot z nim mogą mieć m.in. Audi A3 Sportback, Mercedes A, ale też bratnie BMW 1.
Dane producenta Mini Clubman Cooper S
Cena 114 900 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R4
Pojemność skokowa 1998 cm3
Moc maks./przy obrotach 192 KM /  5000/min
Maks. moment obr./przy obrotach 280 (300) Nm / 1250/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 6-biegowa skrzynia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 7,2 s
Prędkość maksymalna 228 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 6,2 l/100 km
Emisja CO2 144 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szer. x wys. 4253 x 1800 x 1441 mm, rozstaw osi 2670 mm, masa własna 1435 kg, poj. bagażnika 360/1250 l, poj. zbiornika paliwa 48 l.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 77 200 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Zachwycający. Jestem po jeżdzie próbnej u dealera Mini Bawaria Motors, autko zrobiło mocne wrażenie. Przestronne, estetyczne w srodku, ma moc. Umówiłem sie jeszcze na jazde Countrymanem też u nich bo chetnie porównam oba modele.
    ~wikto, 2016-11-29 00:42:01
  • avatar
    zgłoś
    <p>Clubman nie jest już maluchem o ekscentrycznym wyglądzie. To pełnoprawny kompakt, o jakości premium, z charakterem prawdziwego Mini.</p><br /><br /><a href="/testy/Mini-Clubman-Cooper-S-mini-wielki,22715,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2016-07-21 15:04:40
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij