Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Mitsubishi ASX Ralliart: O smaku rajdówki

Nadspodziewanie duży silnik, automatyczna skrzynia biegów, legendarne logo i spora cena – oto Mitsubishi ASX w wersji Ralliart.  

Mitsubishi ASX Ralliart Wykończona na srebrno listwa ochronna straci połysk przy pierwszym kontakcie z krzakiem/krawężnikiem.

Ralliart – kiedyś dywizja Mitsubishi odpowiedzialna za największe sukcesy w rajdach, dziś pretekst do wprowadzania do oferty drogich, limitowanych wersji kolejnych modeli. W wypadku ASX-a wersję Ralliart rozpoznasz po czarnych felgach i lakierowanych na srebrno listwach pod zderzakami. W kabinie – fotele wykończone skórą i alcantarą oraz podświetlane nakładki na progi. Ale prócz zbędnych ozdobników jest coś jeszcze – mocny silnik wysokoprężny i automatyczna skrzynia biegów niedostępna w żadnej innej wersji ASX-a. 2,2-litrowy diesel w aucie wielkości Golfa to dziś rzadkość – mniejsze jednostki zapewniają wystarczającą dynamikę i nie obciąża ich odczuwalnie wyższa opłata akcyzowa.

Większy diesel Mitsubishi osiągami generalnie przegrywa z tańszym 1.8. O sekundę wolniej rozpędza auto do setki i ma niższą prędkość maksymalną, ale za to dzięki wyższemu momentowi obrotowemu wyprzedza odrobinę dynamiczniej. Tak czy inaczej Ralliart z silnikiem 2.2 to jeden z najbardziej żwawych kompaktowych SUV-ów. I bardzo dobrze wychodzi mu współpraca z sześciobiegowym automatem, który płynnie zmienia przełożenia, a gdy depniesz głęboko gaz, wie, że na każdym biegu ma ciągnąć tak długo, jak się da. Poza tym jest to standardowy ASX – model komfortowy, z całkiem przestronnym wnętrzem, niezłą widocznością we wszystkich kierunkach i przyzwoitym bagażnikiem.

Do tego w limitowanej wersji samochód został wyposażony we wszystkie elementy ze zwykłej, topowej odmiany – Intense Plus. Jest więc automatyczna klimatyzacja, niezłe audio i kamera cofania. A do tego stylizacja à la terenówka i napęd na cztery koła. Wszystko to czyni z Mitsubishi ASX-a pojazd wszechstronny, ale za to dosyć drogi – 130 tys. zł to cena, za którą można mieć dwa ASX-y w podstawowych wersjach.

Dane producenta Mitsubishi ASX 2.2 DiD AT Ralliart
Cena 129 990 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu wysokoprężny, R4
Pojemność skokowa 2268 cm3
Moc maks./przy obrotach 150 KM/3500 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 360 Nm/1500-2750 obr/min
Przeniesienie napędu na cztery koła; 6-biegowa przekładnia automatyczna
Osiągi
0–100 km/h 10,8 s
Prędkość maksymalna 190 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 5,8 l/100 km
Emisja CO2 153 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4295 x 1770 x 1615 mm, rozstaw osi 2670 mm, masa własna 1520 kg, pojemność bagażnika 419/1169 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l.

Naszym zdaniem

Adam Majcherek - redaktor „auto motor i sport”
Obstawiamy, że znaczek Ralliart nie pomoże w sprzedaży – o rajdowym dinozaurze pamięta już niewielu.
To polubisz - niezły automat
Komputer dobrze radzi sobie z dobieraniem odpowiedniego przełożenia i szybko reaguje na polecenia łopatek.
Tego nie - delikatna osłona
Wykończona na srebrno listwa ochronna straci połysk przy pierwszym kontakcie z krzakiem/krawężnikiem.

Adam Majcherek

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 102 990 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Wynika z artykułu, że Ralliart pasuje do ASX-a jak... broda do Conchity. Jesteśmy ciekawi, czy równie "ciepło" Autor przytuliłby Yeti Xtreme z Worthersee ;)

    airmatic, 2014-06-02 15:06:22
  • avatar
    zgłoś
    Nadspodziewanie duży silnik, automatyczna skrzynia biegów, legendarne logo i spora cena – oto Mitsubishi ASX w wersji Ralliart. Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-06-02 13:58:23
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij