Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Mitsubishi ASX – klasowy łącznik

ASX w ofercie Mitsubishi ma wypełnić lukę pomiędzy kompaktami, a klasami SUV-ów i prawdziwych terenówek.

2010-07-05
Mitsubishi, ASX Wąskie szyby to ukłon w stronę sportu, krótkie zwisy nadwozia i 17 cm prześwitu (19,5 cm z benzynowym 1.6) mają zapewnić sprawność w terenie

 

Do jego konstrukcji wykorzystano sprawdzone, pochodzące od Outlandera podzespoły, a przede wszystkim płytę podłogową Project Global (wspólną również z Lancerem) wraz z zawieszeniem i układem przeniesienia napędu.

Zwarte nadwozie o sportowej stylizacji ma długość Opla Astry, lecz dzięki wyższej sylwetce i takiemu samemu jak w Outlanderze rozstawowi osi zapewnia sporą przestrzeń. W dosyć krótkim nadwoziu wystarczającą ilość miejsca uzyskano dzięki pionowej pozycji na siedzeniach - siedzi się wygodnie, nawet dłuższa trasa nie męczy, lepsza jest widoczność. W dobrze spasowanym wnętrzu zastosowano twarde tworzywa, lecz o przyjemnej fakturze. Modnie, w tubach, umieszczono czytelne zegary, a pomiędzy nimi wyświetlacz komputera pokładowego. Kokpit urządzono ergonomicznie, do wszystkiego jest łatwy dostęp. Po raz pierwszy w Mitsubishi zastosowano regulację kierownicy w dwóch płaszczyznach. Bagażnik o regularnych kształtach mieści przyzwoite 416 l (i dodatkowe 30 l w schowku pod podłogą). ASX ma nieczęsto spotykaną ładowność, sięgającą 610 kg.

 

MITSUBISHI ASX 1.8 DI-D INFORM 2WD

MITSUBISHI ASX 1.8 DI-D INFORM 2WD
Cena81 390 zł
KonkurenciFord Kuga, Hyundai ix35
Silnikwysokoprężny, R4, 1.8
Moc silnika150 KM/4000 obr/min
0–100 km/h9,7 s
Prędkość maksymalna200 km/h
Zużycie paliwa5,5 l/100 km
Emisja CO2145 g/km
Silnikpojemność skokowa 1798 cm3, 300 Nm przy 2000–3000 obr/min; skrzynia biegów 6M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, dł. x szer. x wys. 4295 x 1770 x 1625 mm, rozst. osi 2670 mm, masa wł. 1460 kg, ład. 600 kg, poj. bag. 416/1193 l.

Testowaną wersję napędzał aluminiowy i bardzo lekki, 1,8-litrowy diesel Mitsubishi (4N13) o mocy 150 KM. Po raz pierwszy na świecie w osobowym dieslu zastosowano system MIVEC, czyli układ zmiennych faz rozrządu i zmiennego wzniosu zaworów dolotowych. Umożliwił on uzyskanie niskiego stopnia sprężania - 14,9:1 (przeciętnie jest ok. 18:1). W turbosprężarce znalazł się 8-łopatkowy, aluminiowy wirnik sprężarki, co pozwoliło zwiększyć spektrum obrotów silnika, przy których turbosprężarka jest wydajna. Zastosowane rozwiązania zoptymalizowały procesy napełniania cylindrów i spalania oraz ułatwiły rozruch zimnego silnika. Dodatkową korzyścią jest zmniejszenie drgań wewnętrznych i głośności oraz niska emisja spalin.

W testowanym modelu silnik przekazuje moc na przednie koła poprzez 6-biegową przekładnię mechaniczną. Samochód był wyposażony w układ Auto Stop & Go wyłączający silnik po zatrzymaniu. ASX jest zrywny już od niskich obrotów, oferując szczyt możliwości tuż po przekroczeniu 2000 obr/min, przy tym średnie zużycie paliwa (droga/ miasto) wyniosło 6,2 l/100 km. Pomaga w tym masa własna niższa o ok. 300 kg od masy Outlandera.

Priorytetem przy zestrajaniu niezależnego zawieszenia był komfort podróżowania. W szybkich zakrętach ASX nieco się przechyla, ale bez zmuszania do "odpuszczania"; ma bezpieczne właściwości jezdne i wystarczająco szybki układ kierowniczy. Małe, mniejsze niż u Outlandera zwisy nadwozia pozwolą zapuścić się w lekki teren, zwłaszcza ASX-em z napędem na cztery koła, wyposażonym w wielopłytkowe sprzęgło międzyosiowe.

Atrakcyjny wygląd, dobre osiągi, siedem poduszek gazowych i ESP w standardzie, niskie zużycie paliwa, obszerne wnętrze i duża ładowność - mniejszy brat Outlandera kusi wieloma zaletami. Pierwsze ASX-y na naszych drogach pojawią się na przełomie czerwca i lipca - ze 150-konnymi dieslami, z napędem na jedną lub obie osie. 117-konna wersja benzynowa 1.6 i 116-konny diesel 1.8 będą w sprzedaży od września.

Tekst: Bogdan Czajkowski
amis 7/2010

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 102 990 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    ASX w ofercie Mitsubishi ma wypełnić lukę pomiędzy kompaktami, a klasami SUV-ów i prawdziwych terenówek.
    auto motor i sport, 2010-07-05 11:02:41
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij