Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Mitsubishi ASX - nieznacznie zmieniony

Mitsubishi odnowiło ASX-a – swój flagowy model. Przy face liftingu trochę pracy mieli styliści. Inżynierowie dostali wolne.

Kompaktowy ASX to bestsellerowy model Mitsubishi. Od rozpoczęcia produkcji sprzedano go na świecie w ponad milionie egzemplarzy. Również w Polsce jest najchętniej kupowanym autem spod znaku trzech diamentów. Ale kto nie idzie do przodu, ten się cofa, dlatego ASX-a poddano kuracji odświeżającej.

Ręka stylistów dotknęła przedniej części samochodu. Przemodelowano ją zgodnie z obowiązującą obecnie w Mitsubishi koncepcją określaną jako Dynamic Shield. Tył pozostał nietknięty i od strony bagażnika nowego modelu nie rozpoznacie. Nie ingerowano też w technikę. Silniki, skrzynia biegów i konstrukcja zawieszenia są identyczne ze znanymi z modelu schodzącego ze sceny.

ASX ma więc pod maską między innymi znany wolnossący benzynowy silnik 1.6 o przyzwoitej mocy 117 KM. W danych technicznych ta liczba wygląda jednak lepiej niż na szosie. Wprawdzie podczas spokojnej jazdy nie odczuwa się, że auto jest ociężałe, ale bez mocnego wciskania gazu i częstego korzystania z dźwigni zmiany biegów trudno wydusić z niego więcej dynamiki. Kiedy zmuszamy silnik do większego wysiłku, odpłaca się hałasem i zwiększonym spalaniem.

BP

Agresywniejsza i szybsza jazda nie jest żywiołem ASX-a. Można odnieść wrażenie, że został zbudowany z myślą o spokojnym przemieszczaniu się. Pod tym kątem zestrojono też układ kierowniczy i zawieszenie. Ten pierwszy sprawia wrażenie lekko nadwspomaganego. Nie przekazuje też kierującemu informacji o tym, co dzieje się na styku kół z nawierzchnią.

Mitsubishi ASX Mitsubishi ASX
TO POLUBISZ    TEGO NIE
ŁATWA OBSŁUGA MULTIMEDIÓW
Obsługa nawigacji i multimediów wreszcie nie wymaga wielogodzinnych ćwiczeń – jest intuicyjna. 
PRZYCISK OGRZEWANIA FOTELI
Został tak sprytnie ukryty, że wielu kierowców nie zorientuje się, że mogą podgrzać sobie fotel.  

 

Natomiast samo koło kierownicy zasługuje na uznanie. Ma dobrze dobraną średnicę, odpowiednią grubość, a sama kierownica nie jest przeładowana przyciskami. Dla konstruktorów zawieszenia najważniejszy był komfort, dlatego sprawnie wybiera ono nierówności, nawet zapadnięte studzienki kanalizacyjne, ale swoją wytężoną pracę niestety wyraźnie komunikuje akustycznie.

Nieco gorzej wypada podczas szybkiej jazdy krętą szosą. Próba dynamicznego pokonania ostrego łuku kończy się wyraźnym przechyłem nadwozia. Średnie spalanie oscyluje w granicach 7-7,5 l/100 km. Należy jednak wystrzegać się szybkiej jazdy na autostradzie. Skrzynia ma tylko 5 biegów, a to później mści się przy dystrybutorze.

Stylizacyjna zmiana pokoleń

ASX zadebiutował w 2007 roku i wystylizowano go zgodnie z obowiązującą wówczas w Mitsubishi koncepcją Jet Fighter Design. Modele zaprojektowane w tym stylu najłatwiej rozpoznać po osłonie chłodnicy w kształcie trapezu, która nadaje autom tej marki agresywny wygląd.

Mitsubishi ASX

Po Jet Fighter nadszedł czas stylizacji Dynamic Shield. Jej przykładem jest właśnie odświeżony ASX, w którym inne są osłona chłodnicy i przedni zderzak z masywnymi chromowanymi elementami. Pozostałe zmiany okazują się kosmetyczne. Na dachu montowana jest, zamiast klasycznej prętowej, antena w kształcie płetwy rekina. We wnętrzu samochodu natomiast znajdziemy tapicerkę z nowymi wzorami.

Dane producenta Mitsubishi ASX 1.6 INTENSE PLUS NAVI
Cena 87 990 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, R4
Pojemność skokowa 1590 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
117 KM
6000/min
Maksymalny moment obrotowy
przy obrotach
154 Nm
4000/min
Rodzaj napędu na przednie koła; 5-bieg. przekł. mechaniczna
OSIĄGI
0–100 km/h 11,5 s
Prędkość maksymalna 183 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 5,8 l/100 km
Emisja CO2 135 g/km
NADWOZIE
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4355 x 1770 x 1640 mm, rozstaw osi 2670 mm, masa własna 1260 kg, pojemność bagażnika 419/1219 l, pojemność zbiornika paliwa 63 l.

NASZYM ZDANIEM

Piotr Ceran, redaktor "auto motor i sport"

Jeśli nie zamierzacie wykorzystywać go jak sportowego roadstera, to będzie dobry wybór. ASX niczego nie udaje i pozostał zwykłym praktycznym samochodem do codziennej jazdy.

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 109 990 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij