Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Mitsubishi Colt - Ostra broń

W 2001 r. Mitsubishi zaprezentowało prototyp oznaczony symbolem CZ2. Właśnie na bazie tego modelu powstała iście drapieżna, trzydrzwiowa wersja Colta - CZ3 i CZT.

2008-04-23
Mitsubishi Colt Trzydrzwiowy Colt ma więcej wspólnego ze swoim prototypem niż z wersją pięciodrzwiową.

auto motor i sport 3/2005

Nowy Colt został zaprojektowany na specjalną prośbę Mitsubishi Motor Europe, a o jego ostateczny, drapieżny wizerunek zadbali projektanci z niemieckiego centrum stylizacji w Trebur. Swoim niecodziennym wyglądem ma przede wszystkim podbić serca młodych Europejczyków, lubujących się w sportowych samochodach.

Jeżeli postawimy koło siebie wersję trzydrzwiową (CZ3, CZT) i od niedawna sprzedawaną pięciodrzwiową, to nawet osoba z dość sporą wadą wzroku odróżni obie wersje bez trudu (i to nie tylko ze względu na liczbę drzwi). Colt CZ3 i CZT (turbo) jest o 60 mm krótszy i o 30 mm niższy (wersja CZT o 50 mm) od wersji pięciodrzwiowej. O ile z przodu nieznacznie zmieniono zderzak, o tyle linia boczna i tył samochodu zyskały zupełnie nowy kształt. W trzydrzwiowym Colcie dach łagodnie opada ku tyłowi i nie kończy się ogromnymi pionowymi lampami (jak w wersji pięciodrzwiowej), ale przedłużony jest małym spoilerem (w wersji CZT). Z tyłu, sportowy charakter Colta podkreślają poziome lampy w kształcie kocich oczu.

Jeśli idzie o wnętrze, w porównaniu z modelem 5-drzwiowym w wersji CZ3 zmieniło się niewiele. Deska rozdzielcza nadal straszy otchłanią plastiku ozdobionego świecącymi na zielono delikatnymi pokrętłami i przyciskami. Natomiast wersja turbo może pochwalić się skórzanymi, kubełkowymi fotelami, które, trzeba przyznać, nie tylko bardzo dobrze trzymają kierowcę i pasażera w trakcie szybkiego pokonywania zakrętów, ale są także w miarę wygodne. W dłoniach dobrze leży trójramienna, obszyta skórą kierownica. Całości dopełniają aluminiowe nakładki na pedały.

Na tylną kanapę wsiada się przez odchylany przedni fotel kierowcy lub pasażera (uwaga na niedopracowany uchwyt, za pomocą którego odchyla się fotel, bo czasami lubi pozostać w dłoni). Jeżeli uda nam się dotrzeć, po forsownej gimnastyce, na tylny rząd foteli, czeka nas miła niespodzianka. Jak na auto z segmentu B, Colt zaskakuje sporą ilością miejsca na nogi, a i nad głową można liczyć na trochę przestrzeni.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
Nadwozie3-drzwiowe, 5-miejscowe, dług. x szer. x wys. 3820 x 1695 x 1520 mm, rozstaw osi 2500 mm, masa własna 1055 kg. Pojemność bagażnika (przy złożonych siedzeniach) 535 litrów.
SilnikBenzynowy z turbodoładowaniem, rzędowy, 4-cylindrowy, pojemność skokowa 1468 cm3, moc 110 kW (150 KM) przy 6000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 3500 obr/min.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 8,0 s Prędkość maksymalna 210 km/h Średnie zużycie paliwa 6,8 l/100 km

Jeżeli współczesny John Wayne chciałby urządzić sobie "ostre strzelanie" nowym modelem Colta, z pewnością wybrałby wersję z silnikiem 1.5 turbo. Na górskich serpentynach Colt pokazał swoje prawdziwe oblicze. 150 KM z silnika typu MIVEC szybko wprowadziło auto w galop. Setkę, jak deklaruje producent, auto osiąga w 8 s, co w zupełności wystarcza. Mało wyczuwalna jest "turbodziura", a Colt CZT z łatwością i bardzo dynamicznie przyspiesza nawet z wyż- szych biegów.

Skuteczny okazuje się także układ hamulcowy. Spore (280 mm) przednie tarcze hamulcowe sprawiają, że nawet na końcu stromego zjazdu pedał "nie wpada do dna". Skrzynia biegów, choć ozdobiona mało estetycznym drążkiem, pracuje z dużą precyzją i łatwością. Trzeba tylko uważać przy wrzucaniu dwójki, by nie uderzyć się w kolano, i czwórki, by nie łapać sąsiada z fotela za nogę. Dopiero w trakcie przeprawy przez miejskie, wyboiste arterie turbodoładowany Colt ujawnia swoje słabostki. Sztywniejsza o 2% niż w CZ3 karoseria i sportowe zawieszenie samochodu są źródłem nieprzyjemnych i z czasem uciążliwych, głuchych stuków.

Wydawane za pomocą kierownicy polecenia skrętu są szybko i sprawnie przenoszone na koła, a to za sprawą poprawionej precyzji i zmienionych przełożeń w układzie kierowniczym. Całą przyjemność ze sportowej jazdy psują jednak układy MASC (układ kontroli stabilności) i MATC (układ kontroli trakcji) - ten ostatni nie dopuszcza do nadmiernych uślizgów samochodu.

Nowy Colt CZT to model, który w żadnym stopniu nie ma naśladować prawie rajdowego Mitsubishi Evo VIII. Idealnie nadaje się do przemieszczania po mieście, a jeżeli zapragniemy, zawiezie nas, w miarę wygodnie, na wakacje w góry.

Tekst: Tomasz Bielanów
Zdjęcia: Mitsubishi

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 102 990 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    W 2001 r. Mitsubishi zaprezentowało prototyp oznaczony symbolem CZ2. Właśnie na bazie tego modelu powstała iście drapieżna, trzydrzwiowa wersja Colta - CZ3 i CZT.
    auto motor i sport, 2008-04-24 20:41:57
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij