Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
BP BP
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Mitsubishi Eclipse Cross - nowy SUV zaskakuje

Mitsubishi Eclipse Cross to połączenie SUV-a z coupe, ma być pierwszym z serii nowych modeli japońskiej marki. Wrażenia z jazdy.

mitsubishi eclipse Mitsubishi Eclipse przód

Mitsubishi chce się zmienić – imidż marki i jej auta mają być w przyszłości bardziej wytworne. Przyszłość oznacza również przede wszystkim produkcję modeli typu SUV. W tej sprawie Japończycy zamierzają odwołać się do swojej historii (już w 1936 r. firma przedstawiła terenowego PX33) i chcą produkować auta, które mogłyby być porównywane z modelami Jeepa oraz Land Rovera. Z oferty będą stopniowo znikać klasyczne samochody osobowe. 

Nowy Eclipse Cross dobrze wpisuje się w te plany; w ofercie Mitsubishi zajmie miejsce między ASX-em a Outlanderem, wykorzystując płytę podłogową i podzespoły techniczne tego drugiego. Chociaż Outlander jest dłuższy o 30 cm, obydwa modele mają taki sam rozstaw osi, więc w Eclipse Cross pasażerom siedzącym z tyłu nie zabraknie miejsca.

Dzielone oparcie kanapy można ustawiać pod wybranym kątem (każdą część osobno), a siedziska przesuwać w zakresie 20 cm. Gdy są odsunięte maksymalnie w stronę bagażnika, miejsca na nogi z tyłu jest tyle, co w limuzynie wyższej klasy i chociaż dach opada jak w coupe, pasażerowie mają wystarczająco dużo miejsca nad głowami. Pojemność bagażnika jest typowa dla aut tej klasy. 

BP
Mitsubishi Eclipse Mitsubishi Eclipse

Nowy silnik benzynowy… 

Pod maską znajduje się zupełnie nowy benzynowy silnik 1.5 o mocy 163 KM. Gdy pracuje na niskich obrotach (np. kiedy auto rusza spod świateł) daje się zauważyć niewielka luka w dopływie siły napędowej, ale najdalej od 1000 obrotów na minutę czterocylindrowa jednostka napędowa nabiera wigoru i rozpędza 1,5-tonowe auto z siłą porównywalną do tej, jaką ma diesel. Sportowych osiągów jednak nie zapewnia. 

…i nowa skrzynia CVT

Z benzynowym silnikiem współpracuje również nowo opracowana przekładnia CVT; diesel, który pojawi się później otrzyma do pary ośmiobiegową skrzynię automatyczną. CVT spisuje się zadziwiająco dobrze, jej zaprogramowane przełożenia dobrze symulują pracę klasycznych biegów. Skrzynia ta podczas jazdy zwykłymi pozamiejskimi drogami wykorzystuje potencjał maksymalnego momentu obrotowego silnika, który jest dostępny od 1800 obr/min. Jej pracę można podsumować tak: żadna przekładnia z rodzaju CVT nie przypomina tak bardzo swoim działaniem klasycznej skrzyni automatycznej. 

Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi Eclipse Cross

Wersja z 4x4 lepsza

Wybór skrzyni automatycznej można polecić także z tego powodu, że mechaniczna jest oferowana tylko w egzemplarzach z napędem na przednie koła – a te nie prowadzą się tak dobrze. Już podczas niezbyt gwałtownego przyspieszania Eclipse Cross z napędem na dwa koła ma problemy z trakcją, a w jego układzie kierowniczym wyczuwa się wpływy napędu. Za to wersja z napędem na cztery koła i z automatyczną skrzynią biegów zachowuje się spokojnie i jest przy tym dynamiczna i chociaż przy dużej prędkości układ kierowniczy okazuje się nieco przewspomagany, auto prowadzi się komfortowo i bezpiecznie. 

Jakość materiałów i wykonania na wysokim poziomie 

Eclipsce Cross spełnia wysokie standardy w dziedzinie jakości materiałów i wykończenia wnętrza, jakie narzuciło sobie Mitsubishi. Tablica rozdzielcza wygląda elegancko, zastosowano w niej miękkie tworzywa i błyszczące aplikacje. Dość oryginalny okazuje się system multimedialny z ekranem wystającym z tablicy rozdzielczej, co jest ostatnio modne. Chodzi o to, że system nawigacyjny w klasycznym znaczeniu tego słowa nie jest w ogóle oferowany, a multimedia auta mają być zasilane informacjami pochodzącymi ze smartfona użytkownika.

System korzysta z Android Auto i Apple Car Play. Podłączyliśmy więc przewodem smartfona do wejścia USB i od razu na ekranie samochodowego komputera pojawiły się przydatne aplikacje. Całość działa bez zarzutu i wydaje się na przyszłość lepszym rozwiązaniem niż zamontowana na stałe nawigacja, której mapy co jakiś czas trzeba aktualizować.  

Podsumowanie

Czy nadwozie nowego Mitsubishi Eclipse Cross spodoba się czy nie, zależy od oglądającego. Japończycy świadomie stworzyli samochód, który albo od razu przypadnie kierowcy do gustu, albo od razu zostanie odrzucony. W stosunku do zewnętrznych gabarytów auto jest całkiem przestronne w środku, jeździ się nim wygodnie, przekładnia CVT okazuje się udana. Materiały we wnętrzu robią bardzo przyjemne wrażenie w dotyku – to nowość w modelach Mitsubishi tej klasy. Eclipse Cross w Europie ma pojawić się jesienią, na innych kontynentach zadebiutuje później. 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 105 990 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij