Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.0

Mitsubishi L200 Monster - Potwór z bagien

Mitsubishi L200 Monster to pick-up do zadań specjalnych. Dotrze tam, gdzie inni spacerują tylko wirtualnie na mapach Google’a.

Szymon Piaskowski 2016-09-12
Mitsubishi L200 Monster

Prześwit większy niż w standardowym modelu, opony z bieżnikiem prawie jak z traktora, zakryte stalowymi osłonami podwozie, LED-owy reflektor dalekosiężny i wyciągarka z udźwigiem 4300 kg – to wystarcza, żeby ze zwykłego pick-upa zrobić pogromcę off-roadowych szlaków. L200 w wersji Monster to być może jedyny taki egzemplarz na świecie. Do jego projektowania Mitsubishi zaprosiło Rafała Martona, który od kilkunastu lat jest pilotem w rajdach terenowych na całym świecie. Ma on na koncie kilka Dakarów (w tym afrykańskie), więc na off-roadzie zna się jak mało kto.

Na asfalcie Monster drży i hałasuje. Jego żywiołem jest teren

Jazda Monsterem pozwala odkryć dwie rzeczy – po pierwsze to, że rozmiar czasami ma znaczenie. Np. podczas zmiany pasa ruchu jakimś sposobem to inni kierowcy czują, że muszą ustąpić. Po drugie – Monster nie lubi jeździć po równym asfalcie. Kierownica zaczyna drgać już przy 50 km/h, a przy 70 km/h zaczyna być słyszalny hałas od opon. Przy manewrach parkingowych trzeba użyć siły (ciężej kręci się kierownicą, jeśli „na drugim końcu” są koła z oponami o agresywnym, terenowym bieżniku) i poświęcić im więcej uwagi. W końcu L200 Double Cab to potężne auto, a prawie 5,3-metrowe nadwozie zyskało dodatkowe kilkanaście centymetrów z powodu zamontowanej z przodu wyciągarki.

Najlepszy kompan w terenie to porządna wyciągarka, ta wraz z płytą kosztuje 5000 zł

Dobrze przynajmniej, że w wersji Instyle kamera cofania jest seryjna. To wszystko traci jednak znaczenie, gdy Monster zjedzie z asfaltu. Im mniej droga przypomina drogę, tym lepiej. Na koleiny małe, średnie i średnio duże auto reaguje tak jak limuzyna dobrej klasy na zapadnięte studzienki – tzn. niby czujemy, że coś tam się pod kołami dzieje, ale to sygnały przytłumione i zupełnie niealarmowe. Dzięki osłonom silnika, drążków kierowniczych i skrzyni biegów można bez strachu atakować nawet bardzo kamieniste ścieżki.

Monster uwielbia też kąpiele błotne, choć brak snorkela (który teraz wchodzi do oferty; cena 2000 zł) uniemożliwia głębokie brodzenie. Za to drogowe przeszkody w postaci rozlewisk po wielkiej burzy pokonuje koncertowo i widowiskowo zarazem. Nerwowo w Monsterze robi się tylko wtedy, gdy na trasie pojawią się poprzeczne uskoki i dziury, które wprawiają niedociążony tył samochodu (z tylnym zawieszeniem wykorzystującym resory piórowe) w skoczny taniec.

    
To polubisz Tego nie
MOŻLIWOŚCI OFF-ROADOWE
Mitsubishi Monsterem dojedziesz wszędzie tam, gdzie chciałeś, ale nie miałeś na to odwagi.
HAŁAS OD OPON
Niezwykle skuteczne w terenie opony Cooper Discoverer STT (700 zł/szt.) na asfalcie męczą hałasem toczenia oraz wibracjami. 

 

Off-roadową zabawę, oprócz akcesoriów, ułatwiają seryjny w tej wersji napęd na cztery koła z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego oraz reduktor. Blokada sprawia, że moment obrotowy jest rozdzielany po równo na każdą oś, nawet w razie poślizgu któregoś z kół. Bez tego rozwiązania poślizg na przykład przedniej osi powodowałby wstrzymanie obrotu kół tylnej. Na szczęście nawet w ekstremalnych sytuacjach L200 z opresji potrafi wydobyć się sam – jeśli jest o co zahaczyć linę wyciągarki.


Szymon Piaskowski
redaktor "auto motor i sport"

WARTO WIEDZIEĆ:
Akcesoryjne wyposażenie bez problemu można zamówić u dealerów Mitsubishi. Najdłużej (2 tygodnie) trzeba czekać na oświetlenie LED i oddzielny włącznik do niego. 

 

Dane producenta MITSUBISHI L200 2.4 INSTYLE DOUBLE CAB MONSTER
Cena 148 990 zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika turbodiesel, R4
Pojemność skokowa 2442 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
181 KM
3500/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
430 Nm
2500/min
Rodzaj napędu na cztery koła; 5-biegowa przekł. autom.
OSIĄGI
0–100 km/h b.d.
Prędkość maksymalna 177 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie 7,2 l/100 km
Emisja CO2 189 g/km
NADWOZIE
4-drzwiowy, 5-miejscowy pick-up, długość x szerokość x wysokość 5285 x 1815 x 1780 mm, rozstaw osi 3000  mm, masa własna 1875 kg, ładowność 1035 kg, pojemność zbiornika paliwa 75 l.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 139 990 PLN
Dostępne nadwozia: pick-up-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Mitsubishi L200 Monster&nbsp;to pick-up do zadań&nbsp;specjalnych. Dotrze tam,&nbsp;gdzie inni spacerują tylko&nbsp;wirtualnie na mapach&nbsp;Google’a.</p><br /><br /><a href="/testy/Mitsubishi-L200-Monster-Potwor-z-bagien,22925,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2016-09-12 15:36:46
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij