Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.8

Mitsubishi Lancer - Bez grzechu

Mitsubishi to nie tylko Lancer, a Lancer to nie tylko Evo. My jeździliśmy "cywilną" wersją 1.6 Comfort+.

2008-05-12
Mitsubishi Lancer Ten szacowny rodzinny sedan segmentu C wyposażono w spoilery firmy Ralli Art pasujące bardziej do nazwy niż do charakteru tego samochodu.

auto motor i sport 12/2004

Ten szacowny rodzinny sedan segmentu C wyposażono w spoilery firmy Ralli Art pasujące bardziej do nazwy niż do charakteru tego samochodu. Z zewnątrz Lancer sedan wygląda jak cherlawy brat muskularnego Evo, któremu zmieniono zderzaki, felgi, zabrano wlot powietrza z maski i podniesiono zawieszenie. Nie grzeszy urodą, ale jest praktyczny i dobry w innych dyscyplinach.

Zastosowanie kolumn Mc- Phersona z przodu i wielowahaczowej tylnej osi to sprawdzona recepta na dobre zawieszenie. Lancer dzięki niemu prowadzi się pewnie, z łatwością pokonuje zakręty, a braku ESP w standardzie w ogóle się nie odczuwa. Zawieszenie świetnie tłumi nierówności nawierzchni - nawet wyrwy w asfalcie, a wewnątrz żaden plastikowy element nie ośmiela się wydać z siebie odgłosu. Silnik, jak na jednostkę o pojemności 1,6 l i mocy 98 KM, zaskakuje elastycznością i bardzo sprawnie radzi sobie z ważącym prawie 1200 kg autem. Dzieje się tak za sprawą stosunkowo wysokiego momentu obrotowego (150 Nm), osiąganego już przy 4000 obr/min. Dzięki temu Lancer już od niskich obrotów, bez szarpnięć i "zastanawiania się", płynnie przyspiesza.

Obsługa instrumentów pokładowych i przełączników jest prosta - nawet dla świeżo upieczonego kierowcy, pierwszy raz zasiadającego w Lancerze. Materiały użyte do wykończenia wnętrza prezentują się dobrze - włącznie z plastikową listwą na desce rozdzielczej imitującą aluminium. Jedyną niedoróbką jest mata wykańczająca klapę bagażnika - wygląda jakby była produktem chałupniczym, zamontowanym przez domorosłego mechanika, a na dodatek w klapie brak uchwytu do zamykania. Kierownica rozmiarami, grubością i jakością użytego plastiku przypomina tę z Polonezów. Wnętrze auta jest przestronne, fotele mają wystarczający zakres regulacji, ale mogłyby lepiej trzymać ciało w zakrętach.

Lancer to średnio urodziwe, lecz technicznie poprawne auto.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE

NadwozieDługość x szerokość x wysokość 4480 x 1695 x 1445 mm, rozstaw osi 2600 mm, masa własna 1185 kg, pojemność bagażnika 430 l, pojemność zbiornika paliwa 50 litrów.
SilnikBenzynowy, rzędowy, 4-cylindrowy, 4 zawory na cylinder, pojemność skokowa 1584 cm3, moc 72 kW (98 KM) przy 5000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 4000 obr/min. Napęd na koła przednie, 5-biegowa skrzynia biegów.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 11,8 s Prędkość maksymalna 183 km/h Średnie zużycie paliwa 6,8 l/100 km

Tekst: Michał Hutyra
Zdjęcia: Tomasz Jaźwiński

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 102 990 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Mitsubishi to nie tylko Lancer, a Lancer to nie tylko Evo. My jeździliśmy „cywilną" wersją 1.6 Comfort+.
    auto motor i sport, 2008-05-12 22:46:43
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij