Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Mitsubishi Outlander: Efekt ewulocji

Mitsubishi Outlander kosztuje tyle, co większość kombi ze średniej półki, ale jest przestronniejszy i mniej pospolity. Wrażenia z jazdy wersją 2WD.  

Michał Hutyra 2014-08-25

SUV-y są typowym przykładem motoryzacyjnej ewolucji. Z wyglądu przypominają zwykłe kombi, ale mają większy prześwit i wyższą kabinę pasażerską. Tak samo jest z Outlanderem – zza jego kierownicy na świat patrzy się z innej perspektywy, bo SUV Mitsubishi jest wysoko zawieszony (między asfaltem a podwoziem jest 19 cm). Wersja Invite Plus wyposażona w 2-litrowy silnik benzynowy osiągający 150 KM mocy ma napęd wyłącznie na przednią oś, co oznacza, że możliwości „terenowe” tego modelu kończą się mniej więcej tam, gdzie przystrzyżona kosiarką trawa.

Dla większości użytkowników nie ma to jednak najmniejszego znaczenia. Ważniejsze są rasowy wygląd, ogromny 591-litrowy bagażnik i bardziej nadmuchana (czytaj przestronna) kabina. Kierowca ma sporo miejsca na nogi, a nie jest to takie oczywiste w autach japońskich. Na brak przestrzeni nie mogą również narzekać pasażerowie siedzący z tyłu. Mają do dyspozycji kanapę, której oparcie da się rozłożyć. Wygoda gwarantowana.

Outlander z przednim napędem jest lekki, waży 1385 kg, czyli mniej więcej tyle, co dobrze wyposażony kompakt. 150-konny silnik sprawnie rozpędza samochód i zużywa średnio około 9 l/100 km. W okiełznaniu temperamentu kierowcy pomaga diodowy ekonomizer, który kolorem i ilością świecących się kontrolek informuje, że prawa stopa powinna mniej intensywnie wciskać pedał przyspieszenia. Przy wyższych prędkościach odczuwa się brak szóstego biegu (większe spalanie i hałas spowodowany pracą silnika na wysokich obrotach).

Pomimo sporej wysokości nadwozia, Outlander zachowuje się na drodze bardzo neutralnie. Irytuje „gąbczasty” i trudny w wyczuciu układ kierowniczy. Cóż, ideałów nie ma.

Ostatni raz coś podobnego widzieliśmy w Trabancie. Rozwiązanie proste i skuteczne, bo uczy oszczędnej jazdy.

 

Dane producenta Mitsubishi Outlander 2.0 Invite Plus
Cena 98 990 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R4
Pojemność skokowa 1998 cm3
Moc maks./przy obrotach 150 KM/6000 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 195 Nm/4200 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 5-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 10,6 s
Prędkość maksymalna 190 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 6,8 l/100 km
Emisja CO2 157 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4655 x 1800 x 1680 mm, rozstaw osi 2670 mm, masa własna 1385 kg, pojemność bagażnika 591/1022 l, pojemność zbiornika paliwa 63 l.

Naszym zdaniem

Michał Hutyra - redaktor „auto motor i sport”
Outlander w wersji 2WD nie ma terenowych aspiracji. Jeśli szukasz przestronnego i wygodnego auta, dobrze trafiłeś.




           To polubisz - ekonomizer

Ostatni raz coś podobnego widzieliśmy w Trabancie. Rozwiązanie proste i skuteczne, bo uczy oszczędnej jazdy.




  Tego nie - przycisk komputera

Został umieszczony przy zegarach, za kierownicą. Chyba złośliwie, bo dostęp do niego jest niełatwy.

Michał Hutyra

amis

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 123 990 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Zazwyczaj testujemy samochody z wyposażeniem z górnej półki. Tym razem przyjrzeliśmy się najtańszemu Mitsubishi Outlander'owi w ofercie. 150 KM z wersją 2WD w teście.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-08-25 09:26:01
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij