Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Mitsubishi Outlander - Peterhansel w korku

Solidny, chociaż nie wybitny. Ze wszystkimi kolorami tęczy na nadwoziu czy bez, Mitsubishi Outlander daje się polubić - mimo że nie jest bez wad.

Roman Popkiewicz 2009-03-19
Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander kruszyć kałuże potrafi . Byle jazdy terenowej nie brać zbyt dosłownie

Wymalowany w czerwonobiało- pomarańczowe dakarowe kolory i z napisami nawet na dachu, wyglądał jak choinka. Jakby Stephane Peterhansel zamiast na starcie oesu w Santa Rosa de la Pampa jakimś cudem zameldował się w korku na tyłach wrocławskiego dworca PKS.

Testowy Outlander z terenowym wyczynem wspólne miał tylko barwy wojenne. Na zewnątrz reflektory ksenonowe, w kabinie skórzana tapicerka, podgrzewane fotele, Bluetooth i system nagłośnienia Rockford Fosgate z subwooferem (wszystko standard w wersjach Intense+ i Instyle). W dłoniach skórzana kierownica, pod ręką skórzana dźwignia zmiany biegów, pod maską stary znajomy, 140-konny 2.0 TDI, pardon - DI-D.

Zapytani o zalety SUV-a Mitsubishi odpowiemy, że na pewno nie są nimi właściwości jezdne. Outlander jedzie, skręca i hamuje, ale nie wyróżnia się niczym szczególnym. Zawieszony raczej miękko, z mdłym układem kierowniczym, pod żadnym względem nie wciąga kierowcy w środek akcji, snując swoje nudnawe opowiadanie o pokonywaniu kilometra za kilometrem. Wielkimi zaletami są za to komfort oraz święty spokój. Świetne fotele, wysoka pozycja za kierownicą, przestronna kabina, niezła klimatyzacja, pierwszorzędny sprzęt grający i znakomite tłumienie nierówności sprawiają, że zwłaszcza w jeździe miejskiej czas za kółkiem mija szybko, łatwo i przyjemnie.

Mitsubishi bardzo dobrze robi, że zaopatrza Outlandera w przełącznik trybu pracy układu napędowego. Dzięki temu napęd czterech kół można wyłączyć (auto staje się wtedy przednionapędowe) - i warto to robić zawsze, kiedy "cztery łapy" nie są potrzebne, bo to obniża zużycie paliwa. Przy takim samym, łagodnym stylu jazdy i na tej samej trasie SUV zużywał przynajmniej o 0,5 l/100 km paliwa więcej, kiedy część siły napędowej wędrowała na tył.

Z większym prześwitem, większym skokiem zawieszenia i na większych kołach można próbować jeździć Outlanderem po ubitym piasku i głębszych kałużach. Jednak z trudniejszym terenem lepiej dać sobie spokój. Szkoda byłoby tych dakarowych nalepek.

Stary znajomy

Czyli 2-litrowy, 140-konny turbodiesel, znany od Volkswagena po Chryslera. Łagodnie traktowany, w Outlanderze potrafi być bardzo oszczędny.

Tekst: Roman Popkiewicz
Zdjęcia: Paweł Łapot

Dane techniczne

Data publikacji 02/2009
Silnik turbodiesel, R4, 2.0
Moc kW (KM) 140 KM
Przy obrotach (/min) 4000
Pojemność skokowa [cm3] 1968
Maksymalny moment obrotowy [Nm] 310
Przy obrotach (/min) 1750
Przeniesienie napędu naped na cztery koła
Skrzynia biegów 6-biegowa manualna
Nadwozie 5-drzwiowy, 5- lub 7-miejsc. SUV
Układ jezdny z przodu kolumny McPhersona, wahacze poprzeczne, stabilizator, z tyłu układ wielowahaczowy, sprężyny śrubowe, amortyzatory.
Dł/szer/wys [mm] 4640/1800/1680
Rozstaw osi [mm] 2670
Masa własna [kg] 1618
Poj. bagażnika [l] 541/1691
CO2 (limit) [g/km] 183
Cena modelu testowanego (zł) 133 980
Wyposażenie seryjne poduszki pow. kierowcy, pasażera, boczne oraz kurtyny, układy ABS i ASTC, autom. klimatyzacja, radioodtw. CD/MP3 ze zmieniarką, skórzana tapicerka, reflektory ksenonowe, obręcze kół 18’’.
0-80 km/h (s) 7,2
0-100 km/h (s) 10,5
0-130 km/h (s) 18,1
Prędkość maksymalna (km/h) 187
Elastyczność 60-100 km/h na IV/V biegu (s) 7,5/11,5
Zużycie paliwa minimalne (l/100 km) 5,1
Maksymalne (l/100 km) b.d
średnie podczas testu (l/100 km) 8,5
zasięg (km) 705




PODSUMOWANIE

Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D

Ocena:
3
(, )
Bez dwóch zdań Outlander to jeden z najlepiej stylizowanych, najbardziej wszechstronnych oraz komfortowych SUV-ów. Ma niezły silnik i dobry układ napędowy. Gdyby tylko potrafi ł coś więcej na asfalcie, byłby ideałem. Z akcentem na byłby.
Nadwozie
przestronne wnętrze
Komfort
wysoki poziom komfortu
bogate wyposażenie
Napęd
dynamiczny i oszczędny silnik
korzystanie z napedu czterech kół znacznie podnosi zuzycie paliwa
Właściwości jezdne
dobre możliwości poruszania się poza asfaltem
słabe wyczucie i precyzja układu kierowniczego
Bezpieczeństwo
przeciętne hamulce
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 123 990 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    no wlasnie czy to wciaz misiek czy juz dreswagen, wszyscy sie bawia w swp prof Relige i przeszczepiaja serca, czy mitsubishi nie mialo przypadkiem swojego diesla, tu niby rajdy, zaawansowana technika, evo X, a posilkuja sie silnikiem od taksowki, trace szacunek, dlaczego subaru czy honda sa w stanie wymyslic cos swojego, panowie z mitsubishi - czesc pracy !!!
    ~vonsippen, 2009-03-20 21:42:15
  • avatar
    zgłoś
    Solidny, chociaż nie wybitny. Ze wszystkimi kolorami tęczy na nadwoziu czy bez, Mitsubishi Outlander daje się polubić - mimo że nie jest bez wad.
    auto motor i sport, 2009-03-19 11:54:06
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij