Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Mitsubishi Outlander – pogromca asfaltów

Oto "stary" Outlander z nowym dieslem o mocy 177 KM. Warto dać mu szansę, czy lepiej poczekać na nowy model?

2011-12-12
Mitsubishi Outlander Outlander najlepiej czuje się na asfalcie; nieźle sobie też radzi w lekkim terenie

 

Z zewnątrz - dzięki modernizacji przedniej części nadwozia (2 lata temu) - Outlander ciągle wygląda świeżo i atrakcyjnie. Przód przypomina paszczę rekina. Respekt budzą też 18-calowe koła.

Wnętrze nieco rozczarowuje. Pozycja za kierownicą nie jest najwygodniejsza - siedzi się dość wysoko, siedziska są zbyt krótkie, a na domiar złego kolumna kierownicy ma jedynie regulację góra-dół. Plastiki użyte do wykończenia wnętrza są twarde. Sytuację starają się ratować skórzane wstawki, ale od auta kosztującego (w testowej wersji) 148 000 zł można oczekiwać czegoś więcej. Nie przekonuje też jakość montażu. Z tylnej części nadwozia na nierównościach dobiegały metaliczne odgłosy, których sprawcą była kanapa trzeciego rzędu siedzeń. Nie hałasowała tylko wówczas, kiedy była rozłożona.

Uznanie należy się za to silnikowi. Ma duży zapas mocy, niezłą reakcję na gaz i bez trudu radzi sobie z ważącym 1722 kg pojazdem. Silnik już od 1500 obr/min rwie do przodu za sprawą dużego momentu obrotowego (380 Nm przy 2000 obr/min), a niezłą dynamikę pomaga utrzymać skrzynia biegów o sześciu przełożeniach i z precyzyjnym mechanizmem ich zmiany. Najniższe odnotowane przez nas spalanie to 6,2 l/100 km, maksymalne - 9,8 l/100 km. Ponad 2-litrowa pojemność silnika niekorzystnie odbija się na kosztach utrzymania auta (droższe OC).

 

MITSUBISHI OUTLANDER 2.2 MIVEC DI-D INSTYLE

MITSUBISHI OUTLANDER 2.2 MIVEC DI-D INSTYLE
Cena125 050 zł
KonkurenciChevrolet Captiva, Volkswagen Tiguan
Silnikturbodiesel, R4, 2.3
Moc/przy obrotach177 KM/3500 obr/min
0–100 km/h9,8 s
Prędkość maksymalna200 km/h
Silnikpoj. skokowa 2268 cm3, maks. moment obrotowy 380 Nm przy 2000 obr/min, skrzynia biegów 6M, napęd na cztery koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 7-miejscowy SUV, długość x szerokość x wysokość 4665 x 1680 x 1800 mm, rozstaw osi 2670 mm, masa własna 1722 kg, pojemność bagażnika (wg VDA) 220/1690 l, pojemność zbiornika paliwa 60 l.

Na drodze, do pewnego momentu, Outlander prowadzi się jak samochód dużo niższy. Świetny na prostej, z łatwością pokonuje zakręty, choć nadwozie odrobinę za bardzo się przechyla. Sporą zaletą jest napęd 4x4, który ma blokadę centralnego mechanizmu różnicowego. Stosownie do aury i stanu nawierzchni, auto można "zaprogramować" jako przednio- lub czteronapędowe. Można też wybrać tryb automatyczny - wówczas elektronika zadecyduje o tym, kiedy i jak żonglować momentem obrotowym.

Outlander ma sporo zalet, lecz nie pozbył się i już nie pozbędzie pewnych wad. Kto umie z nimi żyć, nie będzie rozczarowany.

Tekst Michał Hutyra,
zdjęcia Jacek Hanusz
amis 12/2011

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 123 990 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Oto „stary" Outlander z nowym dieslem o mocy 177 KM. Warto dać mu szansę, czy lepiej poczekać na nowy model?
    auto motor i sport, 2011-12-12 08:52:52
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij