Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Mitsubishi Space Star: Powrót do przeszłości

Mitsubishi wskrzesiło Space Stara. Auto nie zaskakuje stylistyką ani nowinkami technicznymi. Ma za to przestronne wnętrze i... przesadzoną cenę.

Michał Hutyra 2014-11-18

Wśród nowych modeli trudno znaleźć bardziej anonimowy niż Mitsubishi Space Star. Trudno też rozgryźć do jakiej klasy należy ten samochód. Pod względem długości nadwozia konkuruje z Toyotą Aygo, ale niemal 2,5-metrowy rozstaw osi zbliża Space Stara do Yarisa. Pasażerowie, którym przyjdzie podróżować na tylnej kanapie będą zaskoczeni ilością miejsca na nogi i nad głową. Jest tu bardziej przestronnie niż w kompakcie.

W tym miejscu kończą się niestety zalety Space Stara. Wystarczy usiąść za kierownicą, by się o tym przekonać. Zawieszenie zapewnia względny komfort wyłącznie na gładkich jak stół nawierzchniach. Krótkie, poprzeczne nierówności tłumione są słabo, a podczas pokonywania zakrętów nadwozie wyraźnie się wychyla.

Jednak największym rozczarowaniem okazuje się układ kierowniczy. Nie dość, że brakuje mu ostrości, to na dodatek kierownica po wyjściu z zakrętu nie wraca sama do środkowego położenia. Ostatni raz taki wehikuł prowadziliśmy w latach 90. Bardziej cywilizowany jest nawet indyjski Tata. Dobre wrażenie pozostawia po sobie najmocniejszy, 80-konny silnik. Szkoda tylko, że podczas dynamicznej jazdy pije jak smok – aż 9 litrów na 100 km!

Dane producenta Mitsubishi Space Star Intense 1.2
Cena 43 990 zł
Silnik i przeniesienie napędu
Rodzaj napędu benzynowy, R3
Pojemność skokowa 1193 cm3
Moc maks./przy obrotach 80 KM/6000 obr/min
Maks. moment obr./przy obrotach 106 Nm/4000 obr/min
Przeniesienie napędu na przednie koła; 5-biegowa przekładnia mechaniczna
Osiągi
0–100 km/h 11,7 s
Prędkość maksymalna 180 km/h
Zużycie paliwa
Średnie 4,1 l/100 km
Emisja CO2 96 g/km
Nadwozie
5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 3710 x 1665 x 1505 mm, rozstaw osi 2450 mm, masa własna 920 kg, pojemność bagażnika 235/912 l, pojemność zbiornika paliwa 35 l.

 


Michał Hutyra - redaktor „auto motor i sport”

W motoryzacji wciąż zdarzają się rzeczy zaskakujące. Jedną z nich jest Space Star. Może gdyby był o 10 tys. zł tańszy, można byłoby się skusić...
To polubisz - wygodne otwieranie
Bagażnik otwiera się za pomocą takiej samej klamki jak drzwi. To bardzo wygodne rozwiązanie.
Tego nie - biegi nie wchodzą
Dźwignia zmiany biegów nie działa zbyt precyzyjnie. Lista ułomności tego modelu jest dosyć długa.

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 102 990 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Współczesny Fiat Uno nosi na masce trzy diamenty - w sumie to awans w hierarchii dla starego Fiaciora. Dla Mitsu to degradacja anonimowego, ale jeszcze niezłego Colta. Nie rozumiem, po co wypuszczać pod tą marką auto bardziej upośledzone już w fazie projektu niż ciągle psująca się Dacia Sandero. I jeszcze napakować to wyposażeniem w cenie łącznej auta do maksymalnie 45 tys. złotych...

    airmatic, 2014-11-22 14:56:55
  • avatar
    zgłoś
    Mam wrażenie że Mitsu przestaje zależeć na rynku europejskim. Wcześniej kombipodobny Outlander, teraz to "coś" mogące konkurować chyba tylko z Micrą, a dodatkowo wykorzystujące nazwę zasłużonego auta sprzed lat...
    Szkoda że red. testowała "wypasioną" wersję - w tańszych odmianach panel regulacji ogrzewania zawiera suwak (!) do nastawów temperatury :D

    konjo, 2014-11-22 09:37:29
  • avatar
    zgłoś
    Teraz już nie minivan, ale małe autko miejskie. Mitsubishi Space Star został stworzony głównie z myślą o rynkach azjatyckich i niestety to widać. Kiepska jakość wykonania, marne właściwości jezdne i o dziwo... wysoka cena.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-11-18 15:36:36
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij