Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Mocny pretendent

Gdyby nie osiemnastocalowe felgi, wyglądałby całkiem zwyczajnie. Wyposażeniem, osiągami, a przede wszystkim ceną daje znać, że ma jednak dużo wyższe aspiracje. Oto Peugeot 407 z 204-konnym silnikiem 2.7 HDi.

2007-01-12
Peugeot 407 2.7 HDi Sport Nawet przy dużych prędkościach, we wnętrzu panuje cisza. Jego wyposażenie jest, a jakże, bardzo bogate

Powinni go oferować wyłącznie z tą jednostką napędową. Sześciocylindrowy HDi z dwiema turbosprężarkami pracuje jedwabiście, chętnie wchodzi na obroty, a zmuszony do rozwinięcia pełnej mocy - nigdy "nie daje po uszach". "Daje" za to po rękach, stale je delikatnie masując, gdy spoczywają na kierownicy.

Chcąc Peugeotem 407 szybko wystartować spod świateł, trzeba chwilę poczekać, zanim silnik przekroczy 1600 obr/min. Potem, w przypływie momentu obrotowego o wartości maksymalnej 440 Nm (przy 1900 obr/min), auto zaczyna gwałtownie nabierać prędkości, a ciała pasażerów delikatnie zapadają się w obszerne, skórzane siedzenia. Jeśli wciskać gaz maksymalnie w podłogę, silnik swobodnie, bez żadnego wysiłku wchodzi nawet na obroty oznaczone czerwonym polem na obrotomierzu.

Lepszej rekomendacji nie trzeba - sześciostopniowy automat z funkcją ręcznej zmiany przełożeń został skonstruowany wspólnie z Porsche. Biegi zmienia szybko i tak delikatnie, jakby był przeznaczony wyłącznie dla kobiet w drodze na porodówkę. Na nagłe dodanie gazu także reaguje niemal natychmiast. W trybie manualnym, przydatnym tak naprawdę tylko w mieście do częstej redukcji biegów, wykazuje się tymi samymi zaletami, co w automatycznym, czyli - szybkością działania.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciomiejscowy, czterodrzwiowy sedan, długość x szerokość x wysokość 4676 x 1811 x 1455 mm, rozstaw osi 2725 mm, masa własna 1802 kg, dopuszczalna masa całkowita 2230 kg.
SilnikWidlasty, sześciocylindrowy, o zapłonie samoczynnym, dwie turbosprężarki, 4 zawory na cylinder, pojemność skokowa 2720 cm3, moc 150 kW (204 KM) przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 440 Nm przy 1900 obr/min. Napęd na przednie koła.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 8,5 s, prędkość maksymalna 230 km/h, średnie zużycie paliwa 8,4 l/100 km
CenaPeugeot 407 2.7 HDi Sport aut. 145 600 zł

Wysoki komfort podróżowania, dzięki zawieszeniu o zmiennej sile tłumienia każdego z amortyzatorów (AMVAR), to kolejna zaleta "czterystasiódemki" z najmocniejszym z diesli. Na dodatek, obawy o to, że auto nie zechce skręcać z powodu mocno dociążonej (dużym silnikiem) przedniej osi - są na wyrost. Bo jazda Peugeotem 407 2.7 HDi po krętym - to spora przyjemność.

Szkoda tylko, że tak droga. Za podobne pieniądze można wejść w posiadanie ekstrawaganckiej Alfy Romeo Spider, sportowego Audi S3, czy terenowego SsangYonga Rextona. Wybór, jak zwykle, należy do Ciebie.

Tekst: Maciej Struk
Zdjęcia: Roman Popkiewicz



Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 41 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Gdyby nie osiemnastocalowe felgi, wyglądałby całkiem zwyczajnie. Wyposażeniem, osiągami, a przede wszystkim ceną daje znać, że ma jednak dużo wyższe aspiracje. Oto Peugeot 407 z 204-konnym silnikiem 2.7 HDi.
    auto motor i sport, 2007-11-27 13:42:48
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij