Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Mondeo, Laguna, Passat – w niezłej formie

Kolejne odsłony tej bitwy będą trwały tak długo jak długo będzie istniał świat samochodów, a prawdopodobnie o jeden dzień dłużej. Ford Mondeo, Renault Laguna i Volkswagen Passat po prostu nie mogą bez siebie żyć.

2011-04-11
Ford Mondeo, Renault Laguna, VW Passat Mondeo, Passat, Laguna - pojedynek, który nie ma końca.

 

W ubiegłym roku wszystkie trzy przeszły zabiegi wellness i dziś przeżywają drugą młodość. Drobna kosmetyka wyglądu w wypadku Laguny i Mondeo oraz nieco głębsza u Passata przykryły większość zmarszczek, natomiast modernizacja tego, co pod skórą ma im zapewnić konkurencyjność w tym i kolejnych paru sezonach.

Kabiny wszystkich trzech aut są skrojone zgodnie ze współczesną modą, z wysoko umieszczonymi ekranami i wylotami układu nawiewu. Wnętrza Forda i Volkswagena to owoc tej samej wizji, ponieważ rozmieszczenie elementów obsługi jest identyczne, a główna różnica to kształt wylotów układu nawiewu. Passat trzyma się kwadratowo-funkcjonalnego schematu, według którego tworzone są kabiny wszystkich Volkswagenów i przy całym swoim wyposażeniu, ergonomii i znakomitej jakości wykonania jego wnętrze niczym nie przemawia do wyobraźni, brakuje mu indywidualności. Kabina VW jest jak pilot do telewizora - bierzesz, używasz i odkładasz; i nawet przez chwilę nie pojawia się myśl, że warto byłoby na nią spojrzeć. Pod tym względem identyczne jest wnętrze Mondeo - dobrze zaplanowane, wzorowo poukładane, świetnie wykonane, ale jednak dość anonimowe, może poza oryginalnymi zegarami z dużym wielofunkcyjnym ekranem. Na tym tle wyraźnie odcina się kokpit Laguny, z "wiszącą" deską rozdzielczą - konsola nie opiera się o tunel środkowy. Czysty styl Renault zwraca uwagę, bo może nieznacznie, ale jednak wyłamuje się z obowiązującego schematu.

 

Być może za kilka lat, kiedy na rynku będą już następcy tych modeli, da się dostrzec, że pod względem jakości wykonania, czytelności instrumentów, rozplanowania wnętrza czy wygody foteli aktualnym czegoś brakowało. Jednak dziś, jak na klasową przynależność tych aut oraz ich cenę, wszystkie te elementy są znakomite. Największa wada - i dotyczy ona całej trójki - to zbyt wysoko umieszczone fotele kierowcy. W wersjach testowanych Mondeo i Passata świeciły duże, dotykowe ekrany - naszym zdaniem wcale niekoniecznie najbardziej funkcjonalne rozwiązanie, za to w wypadku tych dwóch aut ze świetnie dopracowaną obsługą. Menu są przejrzyste, od pierwszego kontaktu wiadomo, co do czego należy i co po czym następuje, a obsługa jest tak oczywista jak w wypadku kalkulatorów Casio. Na dodatek zarówno Ford, jak i Volkswagen oferują świetny system obsługi większości funkcji z poziomu kierownicy, za pomocą przełączników obsługiwanych kciukami. Podobnie intuicyjną obsługą nie może się niestety pochwalić Laguna, i nie chodzi o to, że zbyt wiele funkcji jest obsługiwanych zbyt małą liczbą przełączników, a raczej o sposób, w jaki jest to realizowane. Nie da się na przykład po prostu przeglądać folderów z muzyką, bo każda zmiana folderu wywołuje zmianę odtwarzanego utworu. To niby drobna rzecz, ale skutecznie działa na nerwy, a takich szczegółów jest więcej. System Renault nie tyle wymaga przyzwyczajenia, ile raczej jest niedopracowany.

Pomimo zbliżonych wymiarów nadwozi, w porównaniu z pozostałą dwójką, zza kierownicy Ford Mondeo sprawia wrażenie auta o pół rozmiaru większego. Decyduje o tym szerokość nadwozia - Ford jest po prostu wyraźnie szerszy (o 7,5 cm w porównaniu z Renault i 6,5 cm w porównaniu z VW), a także, chociaż w mniejszym stopniu, to, że z miejsca kierowcy widać kawałek pokrywy silnika. Największy rozstaw osi przekłada się też w wypadku Mondeo na najbardziej przestronną kabinę, chociaż pasażerowie Passata mają do dyspozycji niemal tyle samo miejsca (ciekawe, że przy najkrótszym rozstawie osi). A ponieważ w tej klasie póki co więcej znaczy lepiej, Laguna traci punkty za wnętrze - na kanapie Renault jest najciaśniej; na dodatek, francuskie auto ma też zdecydowanie najmniejszy bagażnik.

Egzemplarze testowe miały pod maskami to, co aktualnie w klasie średniej daje najlepszą kombinację osiągów i ekonomii, chociaż niestety nie jest najtańsze - dwulitrowe turbodiesle. Najsłabszy w tym gronie był Passat (140 KM), dysponował za to tajną bronią w postaci dwusprzęgłowej przekładni DSG, z której robił bardzo dobry użytek. Wszystkie trzy jednostki mają bardzo dobry "dół" i podczas codziennej jazdy nie trzeba wychylać się poza przedział 1500-2500 obr/min, aby mieć do dyspozycji bardzo dobre osiągi. Porównanie elastyczności silników utrudniały trzy różne skrzynie biegów (mechaniczna w Mondeo, automatyczna w Lagunie i dwusprzęgłowa w Passacie), nie ma jednak wątpliwości, że zarówno pod względem reakcji na gaz - typowo dla turbodiesla są one miękkie i opóźnione, ale w tym gronie najlepsze - jak i rozwijania mocy silnik TDCi Forda jest, nieznacznie bo nieznacznie, ale jednak górą. Turbodiesel Mondeo ma wyraźnie najszerszy zakres użytecznych obrotów i zapewnia najlepszą dynamikę jazdy, chociaż najmocniejsza w tym gronie Laguna nie pozostaje daleko w tyle. Więcej różnic niż w osiągach jest w odgłosach pracy tych silników - w Fordzie dość donośnie gwiżdże turbosprężarka, silnik Renault jest głośnawy dopóki się nie zagrzeje, natomiast jednostka Passata mówi takim szeptem, że podczas zwykłej jazdy nawet z niedużymi prędkościami (czyli kiedy nie są donośne ani hałas opon, ani szum powietrza) praktycznie nie sposób jej usłyszeć.

We współpracy z silnikiem posiadającym spory moment obrotowy automatyczna przekładnia Renault daje spory komfort, działa jednak na niekorzyść przy podliczaniu zużycia paliwa. Laguna notuje tu najwyższy wynik (średnio 8,7 l/100 km), co w połączeniu z nieco mniejszym niż u Forda i VW zbiornikiem paliwa (66 przy 70 l) daje jej wyraźnie najmniejszy zasięg. W jeździe miejskiej ciężko zejść poniżej 9,5-10 l/100 km, w każdym razie ciężko to zrobić w zimie. Natomiast ani Mondeo, ani Passat, odpowiednio łagodnie traktowane, nie mają z tym większego problemu. Konkurs pt. "zużycie paliwa" wygrywa Volkswagen, z wynikiem 7,8 l/100 km.

Jeśli po pokonaniu paru kilometrów Passatem ktoś stwierdzi, że jest to jeden z najbardziej książkowo jeżdżących samochodów świata, doskonale się zrozumiemy. Volkswagen prowadzi się tak, jakby obciążenie jego kół praktycznie się nie zmieniało. Ruchy nadwozia są nieduże, poziom przyczepności okazuje się bardzo dobry, układ kierowniczy ma dużo precyzji, pomimo nieprzesadnie miękkiego zawieszenia komfort resorowania jest bardzo dobry, a pracy układu zawieszenia praktycznie nie słychać. Jest jak większy Golf, niesamowicie kompetentny, idealnie przewidywalny, tyle że przy okazji niestety całkowicie oderwany od emocji - nie potrafi (nie chce) przypomnieć kierowcy, że było coś takiego jak przyjemność z jazdy.

Nie potrafi też tego Laguna. Z jednej strony Renault zapewnia niezły komfort jazdy, z drugiej zaś robi niewiele ponadto. Najsłabszym elementem układu jezdnego Renault jest układ kierowniczy, który dobre wyczucie tego, co się dzieje z samochodem daje tylko podczas manewrowania. Natomiast w czasie jazdy przejmujące wrażenie jest takie, jakby przednie koła wiecznie były nienaturalnie odciążone, jakby Laguna była w każdej chwili gotowa wyjechać z zakrętu przodem (a przecież tak nie jest). Kierownica bardzo nienaturalnie "waży" w rękach, chwilami stawia sztuczny opór, a układ kierowniczy za wszelką cenę stara się transmitować tylko polecenia od kierowcy do kół, próbując zatrzymać informacje biegnące w drugą stronę. Nie daje to pewności co do zachowania auta, co z kolei nie najlepiej wpływa na pewność siebie kierowcy. Ze swojej strony Mondeo może już nie ma słynnej zwinności modeli pierwszych dwóch generacji, ale to dlatego, że teraz ma po prostu ogromne nadwozie. Natomiast kiedy idzie o przyczepność i stabilność, o to jak właściwości jezdne są wyważone oraz o wrażenia, jakie Mondeo serwuje kierowcy podczas jazdy - jest najlepsze. Układ kierowniczy Forda daje o niebo lepsze wyczucie niż w wypadku Passata i o dwa nieba w porównaniu z Laguną, kontakt kół z nawierzchnią jest znakomity i nie kłóci się ze świetnym komfortem resorowania, a auto doskonale znosi zmiany kierunku jazdy - nawet przechyły w zakrętach pojawiają się w taki sposób, żeby dać kierowcy znać, iż samochód żyje i co się z nim dzieje.

Przy ogólnie niezłej formie całej trójki oraz zbliżonych ocenach w wielu kategoriach, decydujące okazują się właśnie właściwości jezdne i wrażenia z jazdy. Dla Laguny wciąż nie jest to jej dziedzina, z kolei między Mondeo i Passatem różnice nie są duże. Stwierdzić da się jednak wyraźnie - stan na dzisiaj jest taki, że Ford jest po prostu najlepszy.

Tekst Roman Popkiewicz,
zdjęcia Mariusz Barwiński, Jacek Hanusz
amis 3/2011

Dane techniczne testowanych samochodów

Ogólne Mondeo 2.0 TDCi Trend Passat 2.0 TDI CR Comfortline Laguna 2.0 dCi 175 aut. Bose Edition
Rodzaj silnika/liczba cylindrówturbodiesel, R4, 2.0turbodiesel, R4, 2.0turbodiesel, R4, 2.0
Moc kW (KM)163 KM140 KM173 KM
Przy obrotach (/min)400042003750
Poj. skokowa cm3199719681995
Maksymalny moment obrotowy (Nm)340320360
Przy obrotach (/min)2000-32501750-25002000
Przeniesienie napęduna przednie kołana przednie kołana przednie koła
Rodzaj skrzyni biegów6-bieg. przekł. mechaniczna6-biegowa przekł. dwusprzęgłowa6-bieg. przekł. automatyczna
Dł / szer / wys (mm)4784/1886/15004765/1820/14724695/1811/1445
Rozstaw osi (mm)285027122756
Średnica zawracania w prawo/lewo (m)11,8/11,411,2/11,311,4/11,4
Poj. zbiornika paliwa (l)707066
Masa własna (kg)155715601575
Dopuszczalne obciążenie (kg)623570501
Poj. bagażnika (l)540/1460565450/1377
Wymiary wnętrza/szer. z przodu/z tyłu (mm)1495/14901475/14951465/1480
Wysokość z przodu/z tyłu (mm)1020/9951015/9601010/945
CO2 (limit) g/km139135163
OsiągiMondeo 2.0 TDCi TrendPassat 2.0 TDI CR ComfortlineLaguna 2.0 dCi 175 aut. Bose Edition
0-30 km/h (s)1,92,01,5
0-50 km/h (s)3,63,73,3
0-80 km/h (s)7,07,36,8
0-100 km/h (s)9,910,510,0
0-120 km/h (s)13,714,514,0
0-130 km/h (s)16,517,616,5
0-160 km/h (s)b.d.29,927,8
Prędkość maksymalna (km/h)220116 290220
Elastyczność Mondeo 2.0 TDCi TrendPassat 2.0 TDI CR ComfortlineLaguna 2.0 dCi 175 aut. Bose Edition
60-100 km/h na IV/V biegu (s)7,3/10,3--
80-120 km/h na IV/V biegu (s)8,3/10,5--
Elastyczność Mondeo 2.0 TDCi TrendPassat 2.0 TDI CR ComfortlineLaguna 2.0 dCi 175 aut. Bose Edition
80-120 km/h na VI biegu13,6--
Zużycie paliwaMondeo 2.0 TDCi TrendPassat 2.0 TDI CR ComfortlineLaguna 2.0 dCi 175 aut. Bose Edition
Zużycie paliwa wg normy ECE ( w mieście) l/km6,46,38,2
Zużycie paliwa wg normy ECE ( poza miastem) l/km4,64,55,3
Zużycie paliwa wg normy ECE (średnie) l/km5,35,26,3
Zużycie paliwa minimalne (l/100 km)5,25,25,9
Maksymalne (l/100 km)9,99,610,5
średnie podczas testu (l/100 km)8,07,88,7
zasięg (km)875909758
Droga hamowania (m)Mondeo 2.0 TDCi TrendPassat 2.0 TDI CR ComfortlineLaguna 2.0 dCi 175 aut. Bose Edition
ze 100 km/h na zimno (nie obciążony) (m)41,540,741,0
ze 100 km/h na zimno (obciążony) (m)41,740,541,7
Ceny i wyposażenieMondeo 2.0 TDCi TrendPassat 2.0 TDI CR ComfortlineLaguna 2.0 dCi 175 aut. Bose Edition
Cena modelu podstawowego (zł)104 860 zł116 290 zł108 000 zł
Airbag kierowcy/pasażeratak/ taktak/ taktak/ tak
Poduszki boczne/kurtynytak/ taktak/ taktak/ tak
ABS/ESPtak/ taktak/ taktak/ tak
Radioodtwarzacz CD/MP31900 złtaktak
Klimatyzacja automatycznataktaktak
Nawigacja GPS7150 zł2900 złtak
Reflektory biksenonowe5450 zł4800 złtak
Lakier metalizowany2300 zł2150 zł2320 zł
Obręcze kół z lekkich stopów 2700 złtaktak
Czujnik parkowania2500 z przodu i z tyłu zł990 złtak z tyłu
tak - w wyposażeniu seryjnym, opcja - oferowane na życzenie, b.d. - brak danych

 

Ocena punktowa (maks. 500)

Mondeo 2.0 TDCi Trend 382 W tym wypadku większy znaczy lepszy, zwłaszcza jeśli ma też najlepsze dynamikę i właściwości jezdne. Odświeżone Mondeo wygrywa porównanie, chociaż nie bez wysiłku.
Passat 2.0 TDI CR Comfortline 376 Dopracowanie szczegółów, komfort, układ napędowy, jakość i najniższe zużycie paliwa to jego najmocniejsze strony. W tej kombinacji Passat zostawia sobie niestety mało miejsca na emocje.
Laguna 2.0 dCi 175 aut. Bose Edition 352 Dynamiczny silnik, wysoki komfort i świetna jakość kabiny to trzy razy tak. Laguna przegrywa natomiast pod względem przestrzeni, zużycia paliwa, a przede wszystkim – właściwości jezdnych.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 130 850 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    1Mondeo 2.Laguna 3.VW
    84styleFury, 2011-07-15 23:33:40
  • avatar
    zgłoś
    co za bzdura.Laguna ma zły układ kierowniczy? Ma jeden z najlepszych . Pan który testował zapewne miał "flakę" albo uszkodzony samochód. Sam testowałęm w/w auta i jeszcze raz piszę laguna ma najlepszy układ kierowniczy. Faworyzowanie niemieckich aut. Inne testy też potwierdzają moje zdanie
    ~piotr, 2011-07-04 14:30:21
  • avatar
    zgłoś
    MilosW Passacie podajesz linki do 2.0TDI PD - były faktycznie problemy na początku produkcji, poprawiono. Teraz nie ma PD tylko CR, a to już inny silnik ( nie będziemy się przecież powtarzać).Co do wcześniejszych linków. Hm, praktycznie wszystkie źródła są z 2009, bywa, że wcześniejsze. Być może poprawa softu, tak jak wymiana pompy pomogła. Tyle tych silników wyprodukowali, że musiałoby być tych informacji więcej, żeby była to nagminność. Czas pokaże.Oprócz 2.0TSI myślę z również 1.8TSI - spotykałem się z pozytywnymi opiniami.Co do testu Golfa - kiedyś spotkałem się z linkiem do filmiku gdzie bodajże ADAC rozebrał Mk5 po 200tyś. km na części pierwsze i pokazywali wyniki. Było to na ale znikło.Szkoda, bo byłby głos, że jest ok.
    ~erni, 2011-04-17 10:33:39
  • avatar
    zgłoś
    Podłączam się. Przenieść do auto dyskusji i wyżal się kolego.
    ~Samuraj, 2011-04-16 01:31:29
  • avatar
    zgłoś
    no to dajesz, naprawdę chętnie bym poczytał co to się wydarzyło, nie wiem jak inniInni też - na przykład ja. Tylko przydałoby się umieścić historię dziennika pokładowego krnąbrnego Volkswagena do innej zakładki/działu.Proponuję w topicu VW Passat 2.0 TDI - dział "auto dyskusje", choć jako user możesz założyć swój A tak na marginesie - w najnowszym AMiS znajdziesz porównanie 12 aut rodzinnych wszelkiego kalibru, z czego aż co trzeci to... VW
    airmatic, 2011-04-15 22:41:50
  • avatar
    zgłoś
    no to dajesz, naprawdę chętnie bym poczytał co to się wydarzyło, nie wiem jak inni
    esper, 2011-04-15 21:11:38
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj' napisał(-a):Kolega miał doświadczenia z VAG i teraz będzie do jechał na każdym kroku. Jestem po prostu jednym z 'zadowolonych' inaczej klientów VW i dopóki mi wku... nie minie to będę. Mam prawo za tę kasę i nerwy co mnie ta kupa nowego złomu kosztowała. Ciekawe, że miałem też Hondę, 3 Toyoty i nawet Renię i ich jakoś nie 'jadę' bo nie mam powodów.
    ~Milos, 2011-04-15 19:34:57
  • avatar
    zgłoś
    Kolega miał doświadczenia z VAG i teraz będzie go jechał na każdym kroku.
    ~Samuraj, 2011-04-15 18:09:36
  • avatar
    zgłoś
    'erni' napisał(-a):Z Twinchargerem to były jakieś popiskiwania, ale robiła to pompa i pod koniec 2009 zaczęli wypuszczać auta ze zmodyfikowaną pompą. Coś tam więcej dolegało?Twinchargera raczej nie będą wycofywać skoro Polo GTI dostało jego 180 konną wersję.Sorry ale w takim razie znów muszę wkleić moje ulubione linki. Tam znajdziesz wszystkie potrzebne informacje.Spośród wszystkich silników w B6 w zasadzie nie ma czego polecić, może poza 2.0 TSI. Trzeba też pamiętać, że w czasie testów autor nie był jeszcze świadomy problemów z 1.4 TSI.
    ~Milos, 2011-04-15 15:02:11
  • avatar
    zgłoś
    W Golfie, Eosie, Scirocco, Sharanie jest w ofercie 1.4 Twincharger, w nowym Passacie 160KM oferują w 1.8TSI, a 1.4 ze 122KM. Z Twinchargerem to były jakieś popiskiwania, ale robiła to pompa i pod koniec 2009 zaczęli wypuszczać auta ze zmodyfikowaną pompą. Coś tam więcej dolegało?Twinchargera raczej nie będą wycofywać skoro Polo GTI dostało jego 180 konną wersję.Co do technologii PD i CR - każda ma swe plusy i minusy.
    ~erni, 2011-04-15 13:51:15
  • avatar
    zgłoś
    'airmatic' napisał(-a):Gdyby w naszej policji ogłaszano przetarg na nowy pojazd nieoznakowany, zaproponowałbym jej bez wahania Lagunę III Nie ma szans z Alfą 159 i Oplem Insignią, bo Renault nie inwestuje w naszym kraju.
    rzęsor, 2011-04-14 00:20:04
  • avatar
    zgłoś
    miałem 1.4 TSI czyli drugiego "championa" jeśli Ci to coś mówi, zresztą już wycofanego z rynkuPrzecież jest na rynku.
    ~Samuraj, 2011-04-13 23:11:01
  • avatar
    zgłoś
    Gdyby w naszej policji ogłaszano przetarg na nowy pojazd nieoznakowany, zaproponowałbym jej bez wahania Lagunę III
    airmatic, 2011-04-13 22:28:49
  • avatar
    zgłoś
    Nie oceniam Passata tylko z punktu widzenia 2.0 TDI, skąd taka opinia? Nawet nie wiesz jak mi daleko do takiej oceny, miałem 1.4 TSI czyli drugiego "championa" jeśli Ci to coś mówi, zresztą już wycofanego z rynku, laureata wielu nagród. Jak można ufać firmie, której dwa najbardziej flagowe silniki w swoich kategoriach (2.0 TDI i 1.4 TSI) tak koszmarnie się psują i drenują kieszenie klientów, a firma to olewa? VW musi dopiero udowodnić wielu rozczarowanym klientom, że nowe silniki będą trwałe, zbyt wiele było problemów w ostatnich latach, żeby zbyć to prostym: teraz będzie lepiej. A co do 1.9 TDI to ten silnik był archaiczny już w B6, korzystanie z nowocześniejszej technologii coś VW nie wychodzi.Co do wnętrza Laguny - są różne wersje kolorystyczne, nie tylko czarno-ponure. Ale to oczywiście kwestia gustu.
    ~Milos, 2011-04-13 19:46:30
  • avatar
    zgłoś
    Milos - trudno oceniać nowego Passata z perspektywy tylko 2 litrowego TDI, który od 2007 roku został poprawiony, a od 2 lat nie jest oferowany w Passacie (Nie tak dawno Mitsubishi zrezygnowało z niego na rzecz nowej konstrukcji). Z równym powodzeniem w tamtym czasie również oferowany był z 1.9TDI, który był przysłowiowo niezniszczalny.Siedziałeś w nowej Lagunie? Moje wrażenia to czarna połać za kierownicą. Jedna z opinii na necie, z którą ogólnie zgadzam się. To jest moje wrażenie i oczywiście nikt nie musi się zgadzać z tym."We wnętrzu jest niestety ponuro. Czarne użyte materiały rozchmurza jedynie kilka srebrnych elementów. Na szczęście materiały te są dobrej jakości i bardzo dobrze spasowane."Jak będzie sprawować się - oby lepiej.
    ~erni, 2011-04-13 19:19:55
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj' napisał(-a):III generacja jest już trochę na rynku i póki co jest dużo lepiej. Zaciera niezbyt dobrą historię poprzednika. Reputację popsuć bardzo łatwo a odzyskać to już proces bardzo długotrwały. Oczywiście konkurencja czuwa .. Jeśli w mediach nikt nie opisuje problemów z nową Laguną trzeba przyjąć, że poważniejszych wpadek nie było..Moje subiektywne wrażenie z tej całej trójki to Laguna jest w środku jak by o rozmiar mniejsza od Mondeo i Passata, a wybierałbym pomiędzy Mondeo a Passatem.
    krzysiek29, 2011-04-13 10:11:07
  • avatar
    zgłoś
    Czy teraz będzie lepiej, to się dopiero okaże i to też napisałem.III generacja jest już trochę na rynku i póki co jest dużo lepiej. Zaciera niezbyt dobrą historię poprzednika.
    ~Samuraj, 2011-04-12 20:06:06
  • avatar
    zgłoś
    'erni' napisał(-a):A skąd wiesz, że będzie problemowy Passat. Z tego to na razie słynie Laguna i III ma zatrzeć fatalną opinię po II.Tak się składa, że to Passat od pewnego czasu jest królem lawet i nowy model musi dopiero udowodnić, że jest lepszy. Chyba, że ktoś chce być królikiem doświadczalnym i przekonać się na własnej skórze i za własne pieniądze to nie ma przeszkód. W wypadku Laguny zgadza się - II była słaba i to napisałem. Czy teraz będzie lepiej, to się dopiero okaże i to też napisałem.'erni' napisał(-a):W czym ta Laguna jest przytulna. Może kilometr płaskiej prostej deski rozdzielczej. No nic, design kwestią gustu. Każdy woli co innego.Laguna jak większość Renault ma fajny klimat w środku, przyjemny dla pasażerów. Design wnętrza ma polot w przeciwieństwie do teutońskich konstrukcji. Fotele są wygodne, z miłego materiału. Tapicerka ma fajne, przyjemne kolory i desenie. Deska wykonana z niezłych materiałów i nie taka smutna i anonimowa jak w autach niemieckich. Widać, że dobry projektant się nad tym wszystkim pochylił, nie tylko pod kątem praktycznym ale i czysto wizerunkowym. Ale ten klimat trzeba lubić i umieć go docenić. W każdym razie ja w autach francuskich zwykle czuję się jak w domu na kanapie przed telewizorem, a w autach niemieckich jak w biurze przed monitorem od komputera. W takim Passacie, Insigni czy Mondeo mamy rzeczowość aż do bólu, co nie jest moim marzeniem w przypadku auta używanego do celów prywatnych i rodzinnych.
    ~Milos, 2011-04-12 12:12:21
  • avatar
    zgłoś
    Dla mnie Mondeo jest zbyt toporne. Taki waleń na kołach.
    ~Samuraj, 2011-04-12 00:39:09
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj' napisał(-a):Passat - Mondeo - no mogłoby być, ale ten design ... . Laguna - tak, to mój faworyt. No co Ty gadasz, Mondeo bije dizajnem Lagunę na głowę
    Kołdziak, 2011-04-12 00:11:15
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij