Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Na Bravo patrz!

Utrzymane w nieco mieszczańskim guście Stilo zostało chłodno przyjęte i nie zdobyło większej popularności. Zdecydowanego zwrotu ku lepszej przyszłości ma dokonać nowy Fiat Bravo.

2007-03-13
Fiat Bravo Podwójny, chromowany wydech to wyróżnik wersji mocniejszych.

W otoczeniu najświetniejszych rzymskich zabytków nowe Bravo magnetyzowało przechodniów (i kierowców) przyciągając ich spojrzenia. Przejeżdżające obok samochody przyhamowywały, bo ich pasażerowie (nierzadko drogich aut) chcieli dokładnie obejrzeć nieznany, o nienagannej linii i proporcjach model.

Mocny, nawiązujący do sportowych aut z Italii przód, długa pokrywa silnika, zwężająca się linia okien pod opadającym dachem oraz zderzak tylny zakończony wnęką przypominającą dyfuzor - pięciodrzwiowy hatchback z powodzeniem udaje sportowe coupé. W podobnym stylu wykonane jest wnętrze. Okrągłe zegary w długich tubach skierowanych na kierowcę, krótka dźwignia zmiany biegów i ryflowane tworzywo tablicy o wyglądzie karbonu (niedostępne jedynie w najtańszej wersji) podkreślają sportowy styl. Wnętrze wykonane jest z wysokiej jakości materiałów; i chociaż jego elementy mogłyby być nieco lepiej spasowane, zapewnia dobrą ergonomię oraz skutecznie izoluje od odgłosów pracy silnika i szumów powietrza. Fotel kierowcy, nieźle wyprofilowany, choć o zbyt krótkim siedzisku, oraz regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica pozwalają zająć prawidłową pozycję.

Auto jest wysokie, ale jego proporcje doskonale to tuszują. Dzięki temu wokół głowy przestrzeni nie brakuje. Gorzej z miejscem na nogi dla pasażerów kanapy, gdy z przodu zasiądą wysokie osoby.-Sytuację mogłaby poprawić stosowana w Stilo przesuwana kanapa. Pomimo że auto jest dłuższe o około 8 cm od poprzednika, ma o 10 litrów mniejszy bagażnik (400 l). Pewnym utrudnieniem przy jego załadunku może być wysoko przebiegająca dolna krawędź. Pod podłogą bagaż- nika znalazło się miejsce na coraz rzadziej spotykane koło zapasowe. W wyposażeniu znajdziemy wszystko, co jest typowe dla kompaktów, a także m.in. dwustrefową klimatyzację czy zmodyfikowane fiatowskie systemy multimedialne Blue&Me lub CONNECT Nav Plus. W pierwszym z nich poprzez złącze USB i pen drive'a z zapisanymi w pamięci mapami, równie ż uzyskujemy nawigację GSM. Bezpieczeństwo zapewniają - do 7 poduszek gazowych (w tym dwustopniowa kierowcy) i system przeciwpożarowy FPS.

Do budowy Bravo wykorzystano płyt ę podłogową i zawieszenia Stilo (przód McPherson, tył belka skrętna). Podwozie zestrojone jest dość sztywno, sprawnie niweluje nierówności i choć brakuje mu nieco sprężystości, zapewnia pasażerom wystarczający komfort. Progresywny układ kierowniczy, z typowym dla Fiatów elektrycznym wspomaganiem z funkcją city, daje dobre prowadzenie w zakrę- tach, mimo że jego precyzja nie jest najwy ższej próby.

Liczba dostępnych jednostek napędowych i skrzyń biegów początkowo będzie ograniczona, za to większość z nich to znane silniki. Podstawowym jest 1,4-litrowy, benzynowy o mocy 90 KM. Diesle reprezentowane są przez dwa 1,9-litrowe Multijety: ośmiozaworowy 120-konny i szesnastozaworowy 150-konny. Nowością, której można wróżyć dobrą przyszłość, są benzynowe, 1,4-litrowe silniki turbo o mocach 120 i 150 KM.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE
NadwoziePięciodrzwiowy, pięciomiejscowy hatchback, długość x szerokość x wysokość 4336 x 1792 x 1498 mm, rozstaw osi 2600 mm, masa własna 1360 kg, pojemność bagażnika 400/1175 l, pojemność zbiornika paliwa 58 l.
SilnikWysokoprężny, rzędowy, czterocylindrowy, DOHC, 4 zawory na cylinder, turbodoładowany z chłodnicą powietrza doładowującego, pojemność skokowa 1910 cm3, moc 110 kW (150 KM) przy 4000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 305 Nm przy 2000 obr/min. Napęd na przednie koła.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 9,0 s, prędkość maksymalna 209 km/h, średnie zużycie paliwa 5,6 l/100 km
CenaFiat Bravo MJET 1.9 16V jeszcze nie ustalona

Jazda Fiatem napędzanym 150-konnym benzynowcem to przyjemność. Silnik dobrze "ciągnie", nie ma turbodziury, pozwala bezproblemowo nabierać prędkości i osiągać 100 km/hw8,5 s, a przy tym ma ładne, sportowe brzmienie. Wciskając przycisk "sport" uzyskujemy dodatkowe 24 niutonometry przy 3000 obrotów (230 Nm), a auto osiąga 100 km/h o 0,3 s szybciej. Podświetlone na czerwono wskazówki startują - jak w prawdziwym sportowcu - z godziny szóstej, zakres obrotomierza kończą ósemka i trzy zera. "Szarpany" w gęstym ruchu, T-JET zadowolił się 11 litrami benzyny.

Inne wrażenia daje 120-konny turbodiesel. Jest cichszy od benzynowca, ma dużą elastyczność i nie wymaga częstego sięgania do dźwigni zmiany biegów, choć dwa pierwsze biegi mogłyby mieć nieco dłuższe przełożenia (jako jedyny, silnik ten zestawiony jest mechaniczna przekładnią pięciobiegową, pozostałe łączone są ze skrzyniami sześciobiegowymi). Zapewniając dobre osiągi, zadowala się 7,5 do 8 litrami oleju napędowego, stanowiąc idealne źródło mocy dla rodzinnego kompaktu. Mocniejszy 150- konny Multijet przy nieodczuwalnie wyższym zużyciu paliwa zapewnia prawie sportowe osiągi. W przyszłości pojawią się inne, mocniejsze silniki i przekładnia automatyczna. Bravo nie wystąpi w wersji trzydrzwiowej, a kombi znajdzie się na rynku dopiero za trzy lata.

Czy Fiat Bravo zasługuje na brawa? Zaprojektowany w nienagannym włoskim stylu, wrekordowym czasie 18 miesięcy, zapewne będzie mocnym graczem w lidze kompaktów, o czym przekonują duże zainteresowanie przechodniów i pochlebne opinie na temat wyglądu auta. Sportowe w stylu Bravo może też być mocną konkurencją dla słabszych wersji mniejszych Alf Romeo, ma z nimi przecież wiele wspólnego. We Włoszech podstawowa wersja Bravo ma kosztować 14 900 euro, u nas ma być nieco tańsza. Polskie ceny i szczegóły wyposażenia poznamy pod koniec marca, a w salonach ujrzymy Bravo w połowie kwietnia.

Tekst: Bogdan Czajkowski
Zdjęcia: H. Lindloff

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 39 200 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Wczoraj miałem okazję się przejechać Bravo i jestem pod wielkim wrażeniem. Wszystko pięknie dopasowanie i naprawdę w niczym nie przypomina poprzednich Fiatów.
    ~Ja, 2008-03-23 20:03:05
  • avatar
    zgłoś
    Utrzymane w nieco mieszczańskim guście Stilo zostało chłodno przyjęte i nie zdobyło większej popularności. Zdecydowanego zwrotu ku lepszej przyszłości ma dokonać nowy Fiat Bravo.
    auto motor i sport, 2007-11-27 13:42:48
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij