Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.9

Najpopularniejsze auta używane - polecamy najlepsze silniki

Podobno o gustach się nie dyskutuje, ale fakty są takie, że Polacy kochają niemieckie samochody. Poniżej przedstawiamy modele aut najczęściej wyszukiwane na największym portalu ogłoszeniowym – otomoto.pl. Spośród nich wybraliśmy pięć, w wieku do 7 lat.

Michał Hutyra 2016-08-08

Z danych uzyskanych z portalu otomoto. pl wynika, że w Polsce w pierwszej dziesiątce najczęściej poszukiwanych aut używanych znajduje się aż osiem modeli należących do grupy VW. Pierwszy „japończyk” (Toyota Avensis II) pojawia się dopiero na 23. pozycji, a pierwszy „francuz” (Renault Mégane III) jest na miejscu 28. Obydwa auta zostają w tyle za Volkswagenami, Audi, Oplami czy Fordami, właśnie w takiej kolejności występowania. Cieszy, że na tej liście nie ma samochodów bardzo starych. Zestawienie popularnych modeli otwiera co prawda VW Golf IV, ale inne auta w jego wieku zajmują znacznie dalsze miejsca. Okazuje się, że auta, które szczególnie upodobali sobie Polacy należą jednocześnie do grona najmniej awaryjnych modeli o przebiegu 100-150 tys. km – tak wynika z zestawień publikowanych przez Dekrę. Podpowiadamy, na którą wersję nadwoziową i silnikową wymarzonego auta warto się zdecydować, żeby cieszyć się jazdą, a nie frustrować kolejną wizytą u mechanika.

VOLKSWAGEN PASSAT B6 (2005-2010) 
plusPolecamy silnik 1.9 TDI
Najlepiej ostatni z tej rodziny o oznaczeniu BLS. W starszych wycierały się panewki. Godne polecenia są również diesle z wtryskiem common-rail – 1.6 i 2.0 TDI. Z jednostek benzynowych najlepsze silniki to 2.0 TSI (z rozrządem napędzanym paskiem zębatym) oraz 1.6 FSI i 2.0 FSI (w tych używanych na krótkich trasach uwaga na nagar w cylindrach). Jeśli chodzi o wersje  wyposażenia, to najlepsza jest Comfortline. W odmianie Sportline i Highline montowane były fotele kubełkowe (przecierał się materiał na krawędzi siedziska i oparcia).
Passat 1.9 TDI, rok prod. 2008, średnia cena transakcyjna 28 600 zł.
minusNie polecamy silnika  2.0 TDI
Montowany w autach do 2008 roku. Zarówno w wersjach 8-, jak i 16-zaworowych pękają głowice, pojawiają się awarie układu smarowania doprowadzające do zatarcia się silnika. Uszkadzają się także pompowtryskiwacze, ale serwisy VW w ramach akcji naprawczej wymieniają je za darmo na koszt producenta. Z odmian benzynowych unikaj jednostek 1.4 TSI (160 KM) i 3.2 FSI (awarie łańcuchów rozrządu). W silniku 1.8 TSI dodatkowo pękają tłoki. Decydując się na najpopularniejszą wersję nadwoziową, kombi, trzeba się liczyć z korozją na pokrywie bagażnika, w okolicach lampek oświetlających tablicę rejestracyjną.
FORD FOCUS II (2004-2011) 
plus Polecamy silnik 1,4 i 1,6
Są absolutnie niekłopotliwe. Nie wolno ich absolutnie karmić gazem, ponieważ wysoka temperatura w komorze spalania przyczynia się do wypalania zaworów, gniazd zaworowych oraz do uszkodzeń głowicy. Ważne jest też stosowanie oleju zgodnego ze specyfikacją Forda – ACEA A5 5W30. Olej chroni koła rozrządu w silniku 1.6 Ti-VCT przed przyspieszonym zużyciem. Dobre, ale i paliwożerne są 5-cylindrowe silniki 2.5.
Focus 1.6, rok prod. 2008 r., średnia cena transakcyjna 21 320 zł
minusNie polecamy silnika 1.6 i 2.0 TDCi z mokrym filtrem cząstek stałych
Poznać je można po specjalnym zbiorniczku na płyn obok zbiornika paliwa. Uzupełnienie płynu kosztuje ok. 1 tys. zł. Przedwcześnie awariom ulegają amortyzatory z przodu (co 100-130 tys. km). W 1.6 TDCi pęka kolanko rury intercoolera, zapieka się też zawór recyrkulacji spalin EGR, ale sam silnik nie sprawia większych kłopotów.
Właściciele Focusów narzekają na miękki lakier – łuszczy się na krawędziach błotników i progach. Kłopoty sprawia układ klimatyzacji. Za wilgoć w kabinie odpowiadają nieszczelne oringi nagrzewnicy.

 

SKODA OCTAVIA II (2004-2015)
plusPolecamy silnik 1.6 MPI
Charakteryzuje się kiepską dynamiką, ale jest bardzo trwały i idealnie nadaje się do montażu instalacji gazowej. Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, polecamy te z wtryskiem typu common-rail (1.6 i 2.0 TDI). Z wersji wyposażeniowych polecamy Ambition oraz Elegance.
Octavia 1.6, rok prod. 2010, średnia cena transakcyjna 33 000 zł
minusNie polecamy silnika 2.0 TDI
To mina, podobnie jak w Passacie. Oprócz pękających głowic awariom ulegają pompowtryskiwacze (Skoda inaczej niż VW nie wymienia ich za darmo). Diesel 1.9 TDI (o oznaczeniu BXE) nie ma filtra cząstek stałych, ale to tylko pozornie ideał. Ponadprzeciętnie często awariom ulegają panewki. Silnik 1.4 TSI (122 KM) jest dynamiczny, choć kapryśny bywa łańcuchowy system rozrządu (wymiana 1000 zł) i pompa wody (450 zł). W autach sprzed liftingu pękał lakier na łączeniach słupków dachowych z dachem.
OPEL ASTRA IV (2010-2015)
plusPolecamy silniki 1.4 turbo, 1.6 turbo
To najlepsze silniki montowane w kompaktowym Oplu. Nie trapią ich usterki, a pośredni wtrysk paliwa umożliwia bezproblemowy montaż instalacji gazowej (rachunki za paliwo spadną o połowę). Tak samo niekłopotliwe są jednostki bez doładowania. Z diesli polecamy silnik 2.0 CDTI (160 KM) – niestety jest mało popularny. Poszukując samochodu używanego, warto polować na wersje wyposażenia Enjoy lub Cosmo. Wielofunkcyjna kierownica, automatyczna klimatyzacja oraz wysuwana przednia część siedziska (zwiększa komfort jazdy) są w nich miłymi dodatkami. O korozji w Astrze IV nie słyszano.
Astra 1.4 turbo, rok prod. 2010, średnia cena transakcyjna 30 300 zł
minus Nie polecamy silnika 1.7 CDTI
To najczęściej montowany silnik w Astrze, spotkać go można w 60% aut. To dopracowana i bezawaryjna jednostka napędowa, której dostawcą jest Isuzu. Kłopoty może natomiast sprawiać skrzynia biegów – uszkadzają się łożyska V i VI biegu, pęka obudowa skrzyni. Zła wiadomość to szybko zużywające się sprzęgło – wystarcza na 100-150 tys. km. Jego wymiana wraz z kołem dwumasowym to koszt ok. 5 tys. zł.
AUDI A6 C6 (2004-2011)
plusPolecamy silniki 2.0 TFSI, 2.4 V6 i 2.8 FSI
To porządne i niezbyt awaryjne jednostki napędowe.
A6 Avant (kombi) jest bardziej popularne na rynku wtórnym i taką wersję polecamy. Przed zakupem warto prześwietlić tył auta – wężyk spryskiwacza może pęknąć i zalewać wnętrze auta, w tylnych lampach typu LED przepalają się żarówki – konieczna będzie wymiana całej lampy (naprawa nie pomaga na długo). Jeśli chodzi o skrzynie automatyczne, to mniej kłopotliwy od DSG będzie Multitronic. Najlepsza zaś jest przekładnia mechaniczna.
A6 2.8 FSI, rok prod. 2010, średnia cena transakcyjna 67 100 zł
minus Nie polecamy silnika 2.0 TDI
To nie jest dobry silnik do „A6”. W autach z silnikami V6 TDI (2.7 i 3.0) hałas na zimnym silniku oznacza uszkodzony napinacz łańcucha rozrządu. Wymiana kosztuje 8 tys. zł. Nierówna praca i brak mocy w benzynowej jednostce 3.2 FSI świadczą o podobnej awarii (naprawa – 6 tys. zł). W dieslach V6 irytują nawracające usterki klap w kolektorze ssącym i blokujące się czujniki EGR. W sedanie w tylnych lampach skrapla się woda – konieczna będzie ich wymiana.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 114 390 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-4, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij