Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nie dbać o bagaż - Mercedes C 320 CDI

Ponad 600 kg ładowności i 1500 litrów pojemności bagażnika - nowy Mercedes klasy C w wersji kombi do zalet limuzyny dorzuca największy przedział bagażowy wśród konkurentów segmentu premium.

2008-01-02
Mercedes C 320 CDI kombi Niemal pionowo opadająca pokrywa bagażnika i tylne światła, które zachodzą bardziej na boki niż na tył nadwozia.

W porównaniu z sylwetką poprzednika sylwetka nowego kombi nie jest nadzwyczaj smukła. Niezbyt pochylony ostatni słupek, niemal pionowo opadająca pokrywa bagażnika i tylne światła, które zachodzą bardziej na boki niż na tył nadwozia, już na pierwszy rzut oka zdradzają, że klasę C kombi zaprojektowano z myślą o jak najbardziej przestronnym i praktycznym bagażniku. A potrafi on pomieścić cztery torby do golfa razem z wózkami, dziewięć dużych walizek czy nawet pralkę.

Jeśli w salonie Mercedesa zaproponują Państwu prezentację nowej wersji nadwoziowej klasy C i zechcą zacząć pokaz od bagażnika, radzę odmówić. Fakt, że jest przestronny widać od razu, ale to jedynie wierzchołek góry możliwości tego auta. Na odkrywaniu reszty może zejść nawet kilkadziesiąt minut. Asymetrycznie dzielone i składane jednym przyciskiem oparcie tylnej kanapy, podwójna podłoga ze specjalnym wgłębieniem na składaną skrzynkę (w zestawie), wysuwane uchwyty na reklamówki z zakupami, elastyczne siatki po bokach do mocowania drobiazgów, zamykane schowki w bocznych ściankach, roleta zintegrowana z siatką oddzielającą bagażnik od kabiny, a na deser system easy-pack, który w prosty i szybki sposób umożliwia unieruchomienie bagażu, co w znacznym stopniu podnosi bezpieczeństwo podróżnych w razie kolizji - to i tak jeszcze nie wszystko.

Ponieważ dodanie z tyłu kilku kilogramów, w porównaniu z wersją sedan, poprawiło i tak dobry rozkład masy auta (w kombi, w zależności od wersji silnikowej, oscyluje on wokół proporcji 50:50), w czasie jazdy nowa odmiana nadwoziowa Mercedesa klasy C w niczym nie ustępuje limuzynie i widać, że ma to samo DNA.

DANE TECHNICZNE

DANE TECHNICZNE

NadwoziePięciomiejscowe, pięciodrzwiowe kombi, długość x szerokość x wysokość 4596 x 1770 x 1463 mm, rozstaw osi 2760 mm, masa własna 1750 kg, pojemność bagażnika 485-1500 l.
SilnikWidlasty, sześciocylindrowy, wysokoprężny z wtryskiem typu common-rail i turbosprężarką, umieszczony wzdłużnie z przodu, cztery zawory na cylinder, pojemność skokowa 2987 cm3, moc maksymalna 165 kW (224 KM) przy 3800 obr/min, maksymalny moment obrotowy 510 Nm w przedziale 1600-2800 obr/min. Napęd na tylne koła.
Osiągi*Przyspieszenie 0-100 km/h 7,9 s Prędkość maksymalna 245 km/h Średnie zużycie paliwa 7,1 l/100 km
CenaMercedes C320 CDI kombi jeszcze nie ustalona

Jeśli trzeba jechać na wprost, samochód zachowuje się bardzo stabilnie, chociaż jego żywiołem są zakręty. Duży w tym udział precyzyjnego układu kierowniczego, który zapewnia dobre poczucie kontaktu kół z nawierzchnią i gwarantuje kontrolę nad autem, począwszy od niewielkich ruchów kierownicą w okolicach położenia centralnego. Z kolei, stabilne zachowanie na zakrętach jest zasługą zarówno wielowahaczowego zawieszenia z przodu i z tyłu, jak i dużego rozstawu osi i kół. Mimo nieco większego tylnego zwisu niż w sedanie, kombi tak samo niechętnie unosi się podczas przyspieszania bądź nurkuje w trakcie hamowania. Precyzja prowadzenia i zachowanie auta w czasie jazdy zwiększają nie tylko bezpieczeństwo, ale i komfort podróżowania. Na jakość tego ostatniego duży wpływ wywierają seryjnie montowane amortyzatory, które potrafią automatycznie dostosować siłę tłumienia do warunków panujących na drodze oraz do stylu jazdy.

Obok właściwości jezdnych, sportowe zacięcie Mercedesa klasy C kombi podkreśla silnik testowanej wersji - wysokoprężny, widlasty sześciocylindrowiec, dysponujący siłą napędową ponad pół tysiąca niutonometrów, dostępnych tuż po starcie, bo już od 1600 obr/min. Do maksymalnej prędkości obrotowej, wynoszącej 4500 obr/min, dochodzi on z taką łatwością i w takim tempie, że ze zmianą przełożeń trzeba uwijać się szybko i nie można pozwolić sobie na chwilę roztargnienia.

Z uwagi na bardzo szeroką grupę potencjalnych odbiorców nowej klasy C, Mercedes - na niespotykaną dotąd dla siebie skalę - zaplanował możliwości dopasowania auta do indywidualnych potrzeb. Do wyboru są nie tylko dwie wersje nadwoziowe klasy C, trzy linie wyposażenia i osiem silników, ale też trzy rodzaje zawieszenia i lista blisko 60 opcji wyposażenia dodatkowego plus szeroki asortyment akcesoriów.

Tekst: Maciej Ziemek
Zdjęcia: Mercedes-Benz

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 019 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Ale lodówka! Nie wiem skąd ta "moda" na biały kolor .
    ~palmik, 2008-01-02 15:47:55
  • avatar
    zgłoś
    Ponad 600 kg ładowności i 1500 litrów pojemności bagażnika - nowy Mercedes klasy C w wersji kombi do zalet limuzyny dorzuca największy przedział bagażowy wśród konkurentów segmentu premium.
    auto motor i sport, 2008-01-02 14:48:48
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij