Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.7

Nie tylko dla miast

Nowa Honda CR-V to szykowna krzyżówka. Nadaje się nie tylko na bulwar, ale i do ciągnięcia wakacyjnej przyczepy czy jazdy poza utwardzoną drogą.

2007-01-03
Honda CRV Tył nowej Hondy CR-V przyciąga uwagę potężnym zderzakiem oraz osłoną podwozia.

Coraz więcej krzyżówek pojawia się w miejskiej dżungli. I nie chodzi bynajmniej o kaczki, ale o auta, w których krzyżują się różne koncepcje. Cechą wspólną takich modeli jest to, że mają mniejszą lub większą domieszkę krwi pełnorasowej terenówki. Nowa Honda CR-V, żeby w tym tłoku jakoś zaistnieć, musi coś interesującego zaproponować. Na początek bardziej charakterystyczny design - skrzyniowata sylwetka poprzedniego modelu ustąpiła miejsca smukłej, eleganckiej linii. Auto stało się niższe i nieco krótsze, choć przybrało nieznacznie na szerokości. Uwagę przyciąga wyrazisty przód oraz tył z ekstraszerokimi słupkami i masywnym zderzakiem.

Koło zapasowe powędrowało pod podłogę bagażnika, a jego pokrywa otwiera się teraz jak w konwencjonalnym kombi - czyli do góry. Dłuższe drzwi i niższe progi ułatwiają wsiadanie. Auto może przewozić pięć osób, i nawet wyżsi pasażerowie znajdą z tyłu wystarczającą ilość miejsca na nogi i głowy. Przed skutkami kolizji chronią podróżujących aktywne zagłówki, airbagi przednie i boczne dla kierowcy i pasażera oraz kurtyny powietrzne, sięgające także tylnych siedzeń.

Tylna kanapa jest przesuwana wzdłużnie i składana, a jej oparcie - dzielone trójczęściowo - można pochylać pod różnymi kątami. Maksymalna pojemność przedziału bagażowego wynosi 955 litrów, można tam z powodzeniem upakować dwa rowery. Dobrym pomysłem jest półka równoległa do podłogi bagażnika, ułatwiająca rozmieszczenie pakunków.

Uporządkowanie kokpitu oraz jakość użytych materiałów nie budzą zastrzeżeń. Kierownica jest regulowana w dwóch płaszczyznach i wyposażona w przyciski sterowania funkcjami. Leży w dłoniach równie dobrze jak wygodnie umieszczona dźwignia zmiany biegów. Dookoła siebie kierowca i pasażer znajdą wystarczającą liczbę uchwytów na kubki, półeczek, kieszeni na drobiazgi. W zależności od wersji wyposażenia, CR-V może być doposażany w automatyczną klimatyzację, nawigację z DVD, czy kamerę ułatwiającą manewry podczas cofania.

Do wyboru są dwa silniki czterocylindrowe. Chętnie nabierająca obrotów dwulitrowa jednostka ze zmiennymi fazami rozrządu zaworów ssących osiąga moc 150 KM. Do charakteru auta lepiej pasuje jednak 2,2-litrowy diesel o mocy 140 KM, zaopatrzony w filtr cząstek stałych. Tyle że - mimo 340 Nm momentu obrotowego dostępnych od 2000 obr/min - motor jest niezbyt dynamiczny na niskich obrotach i nieco się męczy z ważącą prawie 1700 kg Hondą. Seryjnie CR-V jest wyposażona w sześciobiegową skrzynię mechaniczną, do silnika benzynowego można sobie zażyczyć pięciostopniowy automat.

DANE TECHNICZNE

ModelHonda CR-V 2.0i VTECHonda CR-V 2.2 CTDi
DANE TECHNICZNE
Model Honda CR-V 2.0i VTEC Honda CR-V 2.2 CTDi
Budowa silnika/l. cylindrów rzędowy/4 rzędowy/4
Pojemność skokowa cm3 1997 2204
Moc maksymalna kW (KM) 110 (150) 103 (140)
przy obrotach 1/min 6200 4000
Maks. moment obrotowy Nm 192 340
przy obrotach 1/min 4200 2000
Masa własna/maks. obciąż. kg 1569/481 1687/473
Długość x szer. x wys. mm 4525 x 1820 x 1675
Rozstaw osi mm 2630
Pojemność bagażnika l/VDA 556/955
Przyspieszenie 0-100 km s 10,2 10,3
Prędkość maksymalna km/h 190 187
Śr. zużycie paliwa l/100 km 8,1 6,5
Cena zł jeszcze nie ustalona

Dużą zaletą wersji z dieslem - poza niskim zużyciem paliwa - jest możliwość holowania ciężkich przyczep o masie nawet 2 ton, benzynowa CR-V może pociągnąć tylko 1500 kg. Po raz pierwszy ten model Hondy wyposażono w system stabilizacyjny, uwzględniający także przyczepę.

Podczas zwykłej jazdy po szosie napędzane są tylko przednie koła. Przy szybkim pokonywaniu zakrętów odczuwa się tendencję do podsterowności. Gdy auto traci trakcję - na śliskiej nawierzchni bądź poza szosą - do akcji wkracza seryjny układ napędu 4x4. Przypomina on system typu Haldex stosowany u VW, ale jest sterowany hydraulicznie, nie elektronicznie. Gdy następuje uślizg przednich kół, włącza się napęd osi tylnej - aczkolwiek z odczuwalnym opóźnieniem.

Do najdroższej wersji Executive można dokupić pakiet zawierający trzy dodatkowe systemy poprawiające bezpieczeństwo. Obejmuje on radar z regulacją prędkości, światła skrętne oraz - znany z Hondy Legend - system ostrzegania kolizyjnego CMBS. Działa on podobnie jak Pre-Safe w Mercedesie: jeżeli zostanie rozpoznane zagrożenie wypadkiem, system napręża pasy i wielokrotnie ostrzega kierowcę. Jeśli mimo to wypadek staje się nieunikniony, CMBS przyhamowuje wykorzystując do 60 procent maksymalnego możliwego opóźnienia.

Podobnych urządzeń nie oferuje się w żadnym SUV-ie tej klasy. Pod względem cenowym CR-V jednak nie należy do okazji - przynajmniej na rynku niemieckim, gdzie ma kosztować 26 950 euro (wersja 2.0i). Ceny auta na rynku polskim na razie nie są znane. Wiadomo za to, że samochód znajdzie się u nas w sprzedaży w pierwszym kwartale 2007 roku.

Tekst: Tomasz Jaźwiński, E.K.
Zdjęcia: MPI

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 115 200 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Nowa Honda CR-V to szykowna krzyżówka. Nadaje się nie tylko na bulwar, ale i do ciągnięcia wakacyjnej przyczepy czy jazdy poza utwardzoną drogą.
    auto motor i sport, 2007-11-27 13:42:48
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij