Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nissan 370Z Roadster – pojazd sezonowy

Nie przyda się zimą. Nie spakujesz do niego walizek na wakacyjny wyjazd. Nie znajdziesz w nim także komfortu. Nissan 370Z Roadster wyzwala adrenalinę i przykuwa spojrzenia.

2011-01-17
Nissan 370Z Roadster Można go pokochać od pierwszego wejrzenia. Jest agresywny i drapieżny, nawet wtedy, gdy stoi w miejscu

 

Przychodzi taki moment w życiu mężczyzny, że przestają bawić kontrolowane poślizgi, a na wyjazd we dwoje chce się wziąć coś więcej niż szczoteczkę do zębów i kartę kredytową. Paradoksalnie, ten moment zwykle zbiega się z chwilą kiedy właśnie można sobie pozwolić na zakup "czasoumilacza", jakim z pewnością jest 370Z Roadster.

Kiedy jesteś ustatkowany, masz dzieci, dom i mniej czasu na przyjemności, z pewnością poszukasz czegoś wygodnego i szybkiego. Możliwości jest wiele: okazały SUV, 4-drzwiowe coupé, czy wygodna limuzyna. Z zakupu Zetki Roadstera nie musisz rezygnować. Przyda się na weekendy, pod warunkiem że znajdziesz czas, żeby wyprowadzać ją na spacer.

Do wad tego auta racjonaliści z pewnością zaliczą brak możliwości zakupu opon zimowych. Po prostu nie ma takich w ofercie. Bagażnik ma skromną pojemność i nie da się go powiększyć, na przykład rezygnując chwilowo z jazdy topless. Hałas opon i wiatru powyżej prędkości 100 km/h jest nieakceptowalny, a wjazd w miejsca gdzie asfalt jest choćby mocniej pofałdowany okazuje się niemal niemożliwy, czemu winny jest mały prześwit.

 

NISSAN 370Z ROADSTER

NISSAN 370Z ROADSTER
Cena206 450 zł
KonkurenciBMW Z4, Mercedes SLK
Silnikbenzynowy, V6, 3.7
Moc/przy obrotach328 KM/7000 obr/min
0–100 km/h5,8 s
Prędkość maksymalna250 km/h
Zużycie paliwa10,9 l/100 km
Emisja CO2254 g/km
Silnikpojemność 3696 cm3, 363 Nm przy 5200 obr/min, skrzynia biegów 7A, napęd na tylne koła.
Nadwozie2-drzwiowy, 2-miejscowy roadster, dług. x szer. x wys. 4250 x 1845 x 1325 mm, rozstaw osi 2550 mm, masa własna 1535 kg, pojemność zbiornika paliwa 72 l, pojemność bagażnika 140 l.

Na szczęście 370Z więcej ma zalet. Jego temperament jest wręcz nieokiełznany, a stopień nieokiełznania wzrasta wraz z wychyleniem prawej stopy, przy czym zaskakuje łatwością prowadzenia - nawet "amatorów". Roadster Nissana ma także w pełni wyłączalną kontrolę trakcji i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, co umożliwia jazdę poślizgami. Skrzynia biegów, choć automatyczna, pracuje bez zastrzeżeń: szybko i płynnie, a program pracy w trybie ręcznym okazuje się jeszcze lepszy. Nie bez znaczenia są też wspaniały wygląd i genialne wręcz brzmienie 6-cylindrowego silnika, choć poprzednik (350Z) grzmiał donośniej. Do tego można dorzucić niskie zużycie paliwa jak na 328 KM, które wynosi średnio 10,9 l/100 km, i bardzo atrakcyjną cenę - tylko nieco ponad 205 tysięcy zł. Tylko, ponieważ auto radością z jazdy potrafi dorównać droższym rywalom spod znaku Porsche, BMW, czy Mercedesa, oferując na dodatek bogatsze wyposażenie w standardzie.

Tekst Michał Hutyra,
zdjęcia Jacek Hanusz
amis 1/2011

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 200 500 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Dane mi było tylko w nim posiedzieć, w białym coupe, i muszę powiedzieć, że robi wrażenie duże. Z zewnątrz jest świetny, w środku wysokiej jakości materiały, świetne fotele, ciekaw tylko jestem jak to jeździ.
    ~Samuraj, 2011-01-17 11:02:46
  • avatar
    zgłoś
    Nie przyda się zimą. Nie spakujesz do niego walizek na wakacyjny wyjazd. Nie znajdziesz w nim także komfortu. Nissan 370Z Roadster wyzwala adrenalinę i przykuwa spojrzenia.
    auto motor i sport, 2011-01-17 10:49:58
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij