Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nissan 370Z – pewniej, lepiej, szybciej

Z charakterem. Jego poprzednik obrósł legendą za życia. Nissan 370Z ma wszystko, by ją podtrzymać.

2009-06-02
Nissan 370Z Z tyłu czają się dwie końcówki wydechu. Auto jest lżejsze od 350Z o 32 kg.

Po około 6 sekundach od startu jedzie już 100 km/h i bez problemu osiąga prędkość 250 km/h. Ale równie dobrze czuje się jadąc z szybkościami miejskimi, i to na 6. biegu.

Nissan 370Z z charakteru jest taki, jak poprzednik, czyli 350Z. Gdy kierowcy się nie spieszy i silnik pracuje w niskim lub średnim zakresie obrotów, auto jest dość ciche i niemęczące. Wystarczy jednak maksymalne otwarcie przepustnicy, a Z-etka zamienia się w sportową maszynkę. Przy tym rozwiercony silnik z 350Z (otrzymał 35% nowych części i układ zmiennych faz rozrządu) nie odznacza się jakimś gwałtownym przyrostem niutonometrów w okolicach czerwonego pola. Moc rozwija równomiernie i energicznie reaguje na dodanie gazu.

Jednostka napędowa współpracuje z 6-stopniową przekładnią mechaniczną lub 7-biegowym automatem. Ta pierwsza jest precyzyjna i ma króciutkie drogi pracy. W jej pobliżu widnieje przycisk S-Mode, uruchamiający, dostępny za dopłatą, system Synchro Rev Control (SRC). Odpowiedzialny jest on nie tylko za piękne przygazówki przy redukcji biegów, ale i wprowadza silnik na optymalne obroty, dostosowując jego prędkość obrotową do szybkości, z jaką pracują tylne koła. Oznacza to, że można wysprzęglić gwałtownie, bez obawy o szarpanie. Automat zaś nie ma funkcji Sport, ale przy ostrej jeździe biegi można zmieniać łopatkami przy kierownicy. Redukcję wykonuje bardzo szybko, a wyższe przełożenia wbija tylko o ułamek sekundy dłużej. Wadą jest powolny kickdown przy jeździe w trybie D.

Nowa Z-etka jest krótsza, lżejsza, ma sztywniejsze nadwozie i więcej argumentów pod maską niż poprzednia. Większy rozstaw kół (o 15 i 55 mm z przodu i z tyłu) sprawia, że na krętej drodze auto jest pewniejsze i szybsze; skrócona o 100 mm odległość między przednią i tylną osią - wprowadza pewną nerwowość przy jeździe na wprost z dużymi prędkościami.

370Z ma ładne wnętrze i celuje wysoko. Nissan nie ukrywa, że chce utrzeć nosa nawet Porsche.

DANE TECHNICZNE NISSAN 370Z

DANE TECHNICZNE NISSAN 370Z
Cena175 000 zł*
KonkurenciBMW Z4, Porsche Cayman
Silnikbenzynowy, V6, 3.7
Moc/przy obrotach331 KM/7000 obr/min
0-100 km/h5,9 s
Prędkość maksymalna250 km/h
Zużycie paliwa10,5 l/100 km
Emisja CO2249 g/km
Silnikpojemność 3696 cm3, 366 Nm przy 5200 obr/ min, skrzynia biegów 6M, napęd na tylne koła.
Nadwozie3-drzwiowe 2-miejscowe coupé, dł. x szer. x wys. 4250 x 1845 x 1315 mm, rozstaw osi 2550 mm, masa własna 1496 kg, poj. bagażnika 235 l.


Tekst: Maciej Struk

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 200 500 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij