Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Nissan Juke-R 2.0 – szczyt abstrakcji

Niech nie zwiedzie Was nazwa, Nissan Juke-R 2.0 ma silnik 3.8 V6, dwie turbosprężarki i 600 KM. Pytanie tylko – po co?

Kacper Mucha 2016-06-24

Juke-R to eksperyment – do nadwozia crossovera przeszczepiono technikę ze sportowego Nissana GT-R. Jest tutaj silnik 3.8 V6 z dwiema turbosprężarkami, szybka 6-biegowa skrzynia z dwoma sprzęgłami i napęd 4x4 z wałem napędowym krótszym o 250 mm niż w modelu GT-R. 2.0 w nazwie oznacza drugą generację „erki”, w której dzięki dopingowi firmy Nismo mamy do dyspozycji 600 KM i 652 Nm momentu obrotowego.

Mocy jest cały wagon, więc „żuk” błyskawicznie przyspiesza przy wyjściu z zakrętu, bez względu na to, na jakich obrotach pracuje silnik. Fala momentu obrotowego jest tak gwałtowna, że szerokie koła tracą przyczepność, a opanowanie mocnego auta o tak krótkim rozstawie osi to spore wyzwanie.

Na plus oceniamy brak turbodziury, co powoduje, że silnik błyskawicznie reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 3 sekundy i czuje się wyraźnie, gdy podczas sprintu przeciążenie brutalnie wciska kierowcę w kubełkowy fotel. Zawieszenie obniżono i usztywniono na tyle, na ile trzeba, aby Nissan nie nurkował podczas hamowania i nie przechylał się w zakrętach – Juke-R 2.0 ciągle jednak nie jest ekstremalnie niewygodny.

Aby do niego wsiąść, trzeba przeskoczyć nad rurami klatki bezpieczeństwa, niełatwo przestawić fotel, który dopasowuje się do kierowcy i przykręca śrubami do podłogi, a łopatki do zmiany biegów nie kręcą się razem z kierownicą. Nie dostaniesz nawet gwarancji. Niedogodności są, ale nie o wygodę tu chodzi – Juke-R 2.0 ma podnosić poziom adrenaliny i w tym co robi jest więcej niż bardzo dobry. Chętny? Powstanie najwyżej 17 sztuk.

Dane producenta NISSAN JUKE-R 2.0
Cena ok. 2,2 mln zł
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU
Rodzaj silnika benzynowy, V6 turbo 
Pojemność skokowa 3799 cm3
Moc maksymalna
przy obrotach
600 KM
6200/min
Maksymalny moment obrotowy
w przedziale obrotów
652 Nm
3200-5800 obr/min
Rodzaj napędu na cztery koła; 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa
OSIĄGI
0–100 km/h 3,0 s
Prędkość maksymalna 270 km/h
ZUŻYCIE PALIWA
Średnie b.d.
Emisja CO2 b.d.
NADWOZIE
5-drzwiowy, 2-miejscowy crossover, długość x szer. x wys. 4135 x 1765 x 1565 mm, rozstaw osi 2530 mm, masa własna 1806 kg.

Naszym zdaniem
Kacper Mucha redaktor "auto motor i sport"
Kosztuje fortunę, bo aż 0,5 mln euro, ale płacisz za ręczną pracę specjalistów i wyjątkowy, małoseryjny model. Dlatego wybaczamy, że reflektor nie jest dobrze spasowany, a matowa folia odstaje. 
TO POLUBISZ - CZUŁE HAMULCE
Juke-R staje w miejscu jak wryty. Podoba nam się także czułość pedału – hamujesz dokładnie z taką siłą, z jaką chcesz.
TEGO NIE - ZA CICHO 
Od auta o takim charakterze i osiągach wymagamy huku aż bębenki pękają. A tu wydech jest tylko głośny. Rozczarowujące.  
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 47 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Ciężko odnaleźć sens tego samochodu, ale emocji nie wytłumaczymy rozsądkiem.&nbsp;Nissan Juke-R 2.0 ma silnik 3.8 V6, dwie turbosprężarki i 600 KM. Czy są jeszcze jakieś pytania?</p><br /><br /><a href="/testy/Nissan-Juke-R-2-0-szczyt-abstrakcji,22596,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2016-06-24 13:30:15
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij