Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Nissan Micra – bardziej serio

Lżejszy i wyposażony w trzycylindrowe silniki nowy Nissan Micra chce być najoszczędniejszym miejskim samochodem.

2010-07-07
Nissan Micra Nissan Micra stał się wygodniejszy, bo większy

 

Nowa Micra jest trochę niższa od wciąż sprzedawanej, za to o 6 cm dłuższa i zaopatrzona w szeroką osłonę chłodnicy. Widać, że zrywa z dziecięco-cukierkową stylistyką poprzednika, sprzedawanego od 2003 r. Dzięki większemu wnętrzu wysocy pasażerowie wreszcie mogą poczuć się w niej swobodnie.

Zmieniono paletę silników. Nowe trzycylindrowe jednostki o zmniejszonym tarciu wewnętrznym mają spalać mniej paliwa. Mocniejszy z dwu silników (1.2/98 KM), dzięki doładowaniu, bezpośredniemu wtryskowi benzyny, a także systemowi start&stop ma zużywać tylko 4 litry paliwa na 100 km. Jedynie z powodu mniejszej wydajności energetycznej benzyny Micra emituje 98 gramów CO2 na 1 km, co jest o włos gorszym wynikiem niż uzyskiwany przez Polo BlueMotion z dieslem (test na str. 24-27). W samej Micrze silniki wysokoprężne nie będą montowane. Najsłabsza jednostka o mocy 80 KM ma wypijać 4,8 l/100 km, co też jest dobrym wynikiem.

Nową Micrę odchudzono - np. rezygnacja z materiałów tłumiących w podsufitce pozwoliła zaoszczędzić 2 kg, sam dach ma być zaś nie mniej sztywny i stabilny, bo zastosowano w nim przetłoczenie wzmacniające jego strukturę. Zmodyfikowane zawieszenie przednich kół dało oszczędność 9 kg, układ wydechowy i zbiornik paliwa - po 3 kg; w sumie, podstawowa wersja Micry ma masę 945 kg, co jest jednym z lepszych wyników w jej klasie.

 

NISSAN MICRA

NISSAN MICRA
Cenajeszcze nie ustalona
KonkurenciToyota Yaris, Skoda Fabia
Silnikbenzynowy, R3, 1.2 16V
Moc/przy obrotach80 KM/6000 obr/min
0–100 km/hb.d.
Prędkość maksymalnab.d.
Zużycie paliwa4,8 l/100 km
Emisja CO2115 g/km
Silnikpoj. 1198 cm3, 108 Nm przy 4400 obr/min, skrzynia biegów 5M, napęd na przednie koła.
Nadwozie5-drzwiowy, 5-miejscowy hatchback, dł. x szer. x wys. 3780 x 1665 x 1530 mm, rozstaw osi 2450 mm, masa własna 945 kg, poj. bagażnika 230 l.

W czasie pierwszych jazd w Tajlandii, gdzie produkowana jest Micra, swoją dynamiką zaskakiwał już słabszy, 80-konny silnik. Nie powodował też żadnych wibracji i poznać, że to trzycylindrowiec można było tylko po jego specyficznym brzmieniu. Zwrotność oraz temperament, niewielka średnica zawracania (9 m), lekko pracujący układ kierowniczy, wąskie słupki dachowe nie utrudniające widoczności i głośny klakson okazały się sprzymierzeńcami kierowcy na drogach Tajlandii, gdzie z punktu widzenia Europejczyka ruch drogowy to po prostu chaos.

Dzięki miękkiemu zawieszeniu i dużemu prześwitowi nadwozia Micra sprawnie pokonywała nawet potężne wyrwy w drodze. Tyle że dość mocno wychylała się w zakrętach, a na zmiany obciążenia silnika reagowała zarzucając tyłem nadwozia. Dlatego wersje przeznaczone do sprzedaży w Europie mają być wyposażone w twardsze zawieszenie, mieć mniejszy prześwit, stabilizator na przedniej osi oraz większe hamulce.

Atrakcją ma być specyficzne wyposażenie, np. system, który na wyświetlaczu Micry przejeżdżającej wzdłuż zaparkowanych aut pokaże, czy mały Nissan zmieści się w luce między nimi, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, czy "bezdotykowy" kluczyk.

Przy takiej ilości nowych rozwiązań wypada tylko odetchnąć z ulgą, że Nissan przed wprowadzeniem Micry do Europy zamierza wyposażyć jej wnętrze w znacznie lepsze tworzywa, niż te w testowanej tajskiej wersji. Z pożytkiem dla klientów i własnego biznesu.

Tekst: Dirk Gulde
amis 7/2010

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 47 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Lżejszy i wyposażony w trzycylindrowe silniki nowy Nissan Micra chce być najoszczędniejszym miejskim samochodem.
    auto motor i sport, 2010-07-07 09:59:16
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij